BaraElinor

Alla inlägg under mars 2011

Av Elinor - 28 mars 2011 15:38

Jag försöker sysselsätta mig här hemma med att skriva lite vad jag vill förändra hos mig själv, vilka mål jag vill ha osv. Har blivit väldigt trött igen, men jag får skylla mig själv när jag inte går och lägger mig fast jag faktiskt kände mig trött. Men men... Man lär så länge man lever, så jag tror att jag just hittat en sak som jag verkligen vill förändra. Jag vill verkligen bli bättre och snällare mot mig själv. Det är bra att jag gör det här just nu oxå för att jag ska ju till terapeuten imorn så då har jag tänkt igenom det riktigt.



En annan sak som jag tänkte skriva här är att jag ju gjort tidsinställda inlägg ganska länge nu, med en lista sån där som ploppar upp varje dag. Den kommer att komma upp imorn med, men sen har jag tröttnat totalt på det där så den kommer inte att fortsätta.


Morgondagen är inte riktigt bestämd hur den ska se ut än. Jag vill så himla mycket men känner mig lite stressad. Jag vill ägna den här veckan till att städa, tvätta fönster, sortera saker, få ordning där jag har kläder osv. Min vårstädning har ju inte blivit av än och det är på tiden att den blir det. Fast egentligen känner jag mig elak som inte har tagit mig iväg till biblioteket på flera veckor och jag har sagt att jag kanske skulle komma. Men jag tror inte att jag hinner det nu. Hemmet är viktigare faktiskt. Jag mår så fruktansvärt dåligt som det ser ut här nu, så jag skulle på allvar inte öppna dörren om någon ringde på.

Har ju fortfarande inte fått ordning på böckerna och så, utan håller på att sortera dom så jag får dom där jag vill ha dom. :-)

Tror att jag ska plocka fram några av mina gamla flyttkartonger och använda dom för att ha alla överblivna grejer i, och sen liksom leta efter platser att placera dom på. Mm, det är nog så det får bli... samtal och hem och greja!

Sen till helgen så är det ju tjejerna som gäller. :-D Och nästa vecka ska jag försöka göra någon liten förändring i mitt liv. :-) Jag vet att man säger att man inte ska skjuta upp det, utan börja NU när man kommer att tänka på det, men jag behöver förberedelser. Därför får det vänta en vecka!


Ja, nu ska jag fortsätta skriva lite.. :-D

Av Elinor - 28 mars 2011 15:26

Den här bloggen läser jag så fort hon uppdaterar. Hon skriver massa bra, även om jag dock inte alltid håller med om allting. Men det är intressant. :-D


http://tjockasmalajag.blogspot.com/

Av Elinor - 28 mars 2011 08:00


Vana... hm... mer en egenskap jag önskade att jag inte hade. Jag vill inte vara så negativ som jag har varit tidigare. Jag önskar att jag kunde se världen med lite ljusare blick och se möjligheter istället för hinder.


Sen om man ska välja en vana då så skulle det nog vara att jag inte ska släppa saker där jag står typ utan faktiskt lägga dom på ett ställe där dom ska ligga så det inte blir så stökigt hela tiden.

Jag är en slarvmaja!

:-(

Av Elinor - 28 mars 2011 06:47

Jag är så trött så jag är illamående och yr och känner mig liten och ynklig. :-P Men det går väl över bara jag får sova lite snart. Jag somnade i typ en halvtimme förut och vaknade av att fönstret var helt öppet och jag frös som en gris för det var minusgrader.

Hade tänkt mig iväg och lämna ett brev till Lena idag på morgonen nu, men dels så orkade jag inte skriva om det och dels så är jag för trött för att orka gå dit. Och jag ska ju ändå dit imorn så det kanske räcker? Kanske borde ringa henne vid 8? Nja, jag får se hur jag gör. Ska försöka sova en stund nu snart igen. Måste bara få i mig någonting att äta, för det kanske oxå mildrar mitt illamående.

 

 

Av Elinor - 28 mars 2011 02:04

Jag vill bara skriva ut ett stort GRATTIS till en liten kille som fyller år idag! Även fast han inte kommer kunna läsa det här så kaaaanske hans mamma gör det!

Grattis A!!! Nu blir du ju stor kille ju!


Puss!

Av Elinor - 28 mars 2011 01:58

Det är en aning jobbigt att vara vaken en natt rakt igenom igen måste jag säga... Men det är mitt favoritprogram nu i natt, tre stycken. Så det håller på till typ kl 4 Fast jag får nog snart sluta att följa det här för jag blir helt störd av att hålla på och krångla med sömnen såhär. Skärpning, fröken Elinor!


Sen till nåt mycket roligare... :-D Ni som kommenterade förut, det är kul att ni är här och jag vet vilka ni är! :-)

Nu ska jag kolla lite till, typ två timmar... och sen är det dags för sängen!

Pöss på er!

Av Elinor - 27 mars 2011 20:04


Jag skapade en ny faktiskt, men jag orkar inte med en ny så jag skiter nog i den. Insåg att jag ju faktiskt inte vill gömma mig. Jag tänker stå för mig själv och fortsätta skriva härinne. Däremot så gjorde jag om utseendet på den lite grann och jag blev mycket mer nöjd med det. Slipper jag tänka på det jobbiga med att göra nya headers oxå, men om jag vill så kan jag ändå byta till det igen oxå. Hahaha, jag är sån mes.


Just nu kollar jag på Mästarnas mästare! Man får väl ta och heja på Kenny Bräck! Haha, är typ 4 personer som jag vet vilka det är. :-P Jag är inte speciellt insatt i sport annars så det är liksom helt okända ansikten för mig. Dom läste upp namnen på folket förut och jag bara kände mig som ett frågetecken. Jag tror inte det är en bra grej. Jag borde nog börja kolla lite mer på sport, nyheter, kultur osv och läsa mer om det så jag vet vad som händer.

Jag är helt värdelös på att tala om tex årtal... jag minns väldigt väl när tsunamin var i Thailand och Indonesien och där, men jag skulle aldrig kunna tala om året. Vet att det var 2000-talet... men inte vilket år. Jag gissar på 2002-2003 där någonstans, men som sagt. Ingen aning! Och om man ska gå in på sport... jag har kollat på OS väldigt många ggr men jag kan inte tala om vilket år som det har varit på olika ställen. Jag kan minnas att det har varit i tex Athen, och i Salt Lake city, osv men jag har ingen aning om året... Det är min brist.

När man pratar om historia så brukar man ju bara behöva tänka på vilket århundrade som någonting hänt, men jag är sämst på det oxå. Annars är jag hyfsad på historia. Jag vet händelser mycket väl, men inte när händelserna utspelades...

Ja ja, nu upprepade jag mig ca 100 ggr. Så jag slutar här, men jag blir kvar på bloggen så ni får läsa om mitt liv ändå. ;-) Fast jag står fast vid det jag skrev, lämna gärna en kommentar så jag vet vilka ni är! :-D

Av Elinor - 27 mars 2011 18:43

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om längre... jag har hur mycket tankar som helst, men jag är ju rädd för att andra ska läsa dom... Lite åt det hållet iaf. Har haft minst 12 besökare (unika) om dagen hela mars och andra skulle kanske inte se det som mycket men för mig är det ju massa folk. Har ju inte en aning om vilka dom är heller... Inte speciellt många som lämnar kommentarer så jag vet ingenting om någon alls, men tydligen kommer dom tillbaka.

Vill jag att vem som helst ska läsa hur jag mår? Njaa, det är inte helt säkert. Tror att det är en del typ som inte känner mig men som är nyfikna som läser. Och då vet man ju att pratet går sen. (Känn dig träffad om du läser ***)

Så ni får gärna lämna en kommentar som inte är anonym så jag vet lite om vilka som läser. Vet redan några stycken men ändå...

 

Men liksom allting kan man inte lägga ut på nätet det fattar ju vem som helst. Men jag har på allvar funderat på att skaffa en helt anonym blogg, utan bilder på mig och sånt, och ha bara för att just kunna skriva vad jag vill... men jag vet inte. Litar inte på att folk inte listar ut vem jag är... Om jag skulle skaffa en så kommer ändå funderingarna på var jag ska skaffa den, för det finns ju så himla många olika adresser där man kan skaffa blogg. Blogg.se vore väl egentligen bäst, för där har typ alla blogg och då är man svårare att hitta... men ja... det funkar ju aldrig! Wordpress kom genast upp i min tanke oxå men där går det inte riktigt att ändra utseendet hur jag vill... var iaf jävligt krångligt.

Och så mitt sista argument för att stanna här är ju för att detta är min blogg och jag vill kunna skriva om mig själv precis som det är... För även om folk tror att dom vet allting om mig genom det jag skriver så vet dom egentligen ingenting! Ingenting av det som är viktigt... så ja.. Varför måste folk bry sig?

Kanske ska skaffa en och låsa så ingen alls kommer åt den? ;-) Det är ju en lösning. :-P

Ovido - Quiz & Flashcards