BaraElinor

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Elinor - 7 mars 2011 22:19

  


Ungefär såhär kommer min vecka att se ut. Ganska lugnt ändå, men rätt skönt efter att ha varit sjuk.

Är samtal imorn (som ni ser) och det ska bli ganska skönt att prata av sig. Jag funderar ju en hel del just nu och jag är hur speedad som helst. Nästan varje kväll så klättrar jag på väggarna av nån sjuk energi som jag inte vet var den kommer ifrån. Men jag bara älskar det! Plus att det är mycket nu kring min egen livsfilosofi och jag vill bara babbla med henne helt enkelt. :-D

Sen efter det så ska jag till bibblan för nu har jag inte träffat dom på lääänge känns det som. Ska se om jag hittar Tyras systers bok. :-) Vecka 36 eller vad den heter, för jag har läst om den och den verkar väldigt bra faktiskt.

Fast först ska jag försöka läsa ur Änglar och Demoner som jag läser just nu. Har hunnit typ 10 kapitel vilket inte är någonting i den boken. Är väl över 100 kapitel i den så...


Eftersom jag inte har annat än bonn-tv så har jag suttit och skrivit på datorn och samtidigt haft på Beck. Och har fortfarande på Beck. Började med Beck 23 - Det tysta skriket, och nu har jag på Beck 24 - I Guds namn. Fast den är snart slut den oxå. Behöver inte direkt vara koncentrerad på dom eftersom jag sett dom ungefär 100 ggr var. :-D Men jag gillar ljudet av att ha nåt som jag gillar på tv och inte bara en massa värdelös skit som simpsons och family guy. Jag har alltid gillat dom programmen förut och så, men jag har sett det i flera dagar i rad, samma avsnitt om och om igen eftersom dom visar skiten flera ggr... Så ja, jag är äckligt trött på det och jag kan inte bli gladare än när jag kommer få hem hit de nya kanalerna. :-D


Ja ja, nu blir det lite läsning innan jag ska sova... Pöss på er!

Av Elinor - 7 mars 2011 16:00


Jag har en tillfällig header, tills jag har orkat fixa mig lite och tagit en snygg ny bild som jag kan leka lite med och göra en annan header av. Jag tycker INTE den här är snygg, men ja, det är någonting och jag var verkligen inte nöjd med min förra heller så den får vara här som sagt.


Ska försöka att fixa till mig imorn, fixa frisyren, duscha, smink kanske osv. Jag vill helt enkelt se lite respektabel ut eftersom jag nu varit sjuk i nästan en vecka och känner mig allt annat än snygg när jag har bara legat och snorat. Hahaha! Men nu är jag ju typ frisk igen (jag ger mig den här dagen som sista sjukdag) och då ska det bli andra bullar! :-D

Av Elinor - 7 mars 2011 12:31


Dom flesta barndomsminnen som jag har är när jag och Carro hängde ihop när vi var små. Vi hade hur kul som helst, mestadels av tiden. :-D Jag vill inte plocka ut nåt särskilt minne, jag har alldeles för många för att kunna välja ett. Men det är dom bästa minnen jag har i mitt liv tror jag. Alla bus och alla upptåg som vi haft tillsammans. Det finns ingen som hon, och den tiden när vi var små var den bästa i mitt liv. Det kunde inte ha varit nåt bättre, och jag hoppas att hon alltid ska finnas i mitt liv även om vi inte träffas så mycket nu för tiden.


Ett minne som jag har är från när vi var ganska stora ändå. När vi skaffade oss osynliga "vänner" och vi ritade en karta över baksidan där vi hade olika länder som stod för olika saker. Godislandet, Gudslandet... ja det var hur många länder som helst och jag älskade det. Min fantasi var det absolut inget fel på (och inte hennes heller). Jag minns hur kul vi hade i den här leken, fast sen så växte vi lite ifrån varandra. Jag var kvar i leklandet, och Carro gick lite vidare. :-P

Men som sagt, jag kommer aldrig glömma allt kul vi hade!


  

Av Elinor - 7 mars 2011 12:30


Jag hann ut boken igår, alltså Da vinci koden. :-D Satt och läste till halv två bara för att jag ville veta hur det går sen. Jag har sett filmen innan jag läste boken, men det händer så mycket mer i en bok än i en film. Så jag var tvungen...

Kan säga att jag fullkomligt älskade den här boken. (nu blir många upprörda igen) Jag tror inte att det finns en släkt, typ barnbarn osv till Jesus, men jag tror på det där om det heliga kvinnliga. I alla år har kvinnan tryckts ner och alltid varit det sämre könet. Men i den här boken så tar dom ju fram just det heliga kvinnliga. Gillar den där med att kvinnan sågs som nåt vackert, och att hennes möjlighet att kunna bära liv.

Har blivit lite feministisk det senaste, och då menar jag inte att jag tycker att man ska vända på steken så kvinnorna ska styra och männen bli dom "undergivna". Jag tror mer på allas lika värde och att kvinnor inte är något sämre än männen.

Jag är ungefär hundra år bakom alla andra när det gäller att läsa den här boken. Nästan alla har läst den för länge sen, men jag var alltid skeptisk till den, och mycket berodde på hur de liksom ser på den kristna tron. Men jag bestämde mig ju som sagt att jag skulle läsa den ändå och jag vet inte vad jag ska säga mer än att den är så jättebra!

Som jag skrev här över så tror jag inte på allt som den säger, för jag vet fortfarande att det är en roman, en skönlitterär bok. Men den har faktiskt ändrat min uppfattning om tro och vad som känns riktigt för mig. :-D Den har ändrat väldigt mycket och jag är glad för det! :-)

Men ja, det där skulle vi ju ta i ett eget inlägg... ;-)

Om du inte har läst den boken så tycker jag faktiskt att du ska göra det, för även om man inte tror på det så är den väldigt spännande och det är intressant att följa det som händer osv. Så läs! :-D


  

Ovido - Quiz & Flashcards