BaraElinor

Alla inlägg den 13 mars 2011

?

Av Elinor - 13 mars 2011 23:27

Undrar om man ska gå och sova, eller om man ska hålla sig vaken natten igenom och helt enkelt försöka dygna?

Behöver skriva ner en sak som jag vill lämna imorn vid 7 till terapeuten.

Hmm...

Av Elinor - 13 mars 2011 20:40

Jag bor i lägenhet, en liten tvåa på 48 kvm. En liten helt okej lägenhet som är lite för stökig och har lite för mycket prylar här och var. :-D

Men jag trivs verkligen här och jag hoppas att jag kan bo kvar här ett bra tag till. Så länge som möjligt. Jag älskar att bo högt upp och slippa ha massa folk som ränner förbi min dörr hela tiden och för väsen.


Det är mitt hem...

Av Elinor - 13 mars 2011 20:29


Jag blir väldigt upprörd när folk inte tar mig på allvar, när dom inte tar mina tankar på allvar eller mina funderingar, min tro, mitt liv på allvar. Det gör mig riktigt förbannad.


Jag kan bli väldigt upprörd över folk som utnyttjar, och tar folk för givet. Som gör saker för egen vinningsskull, som utnyttjar sina vänner för att allt ska bli bra för dom själva.


Jag kan bli upprörd när jag ser orättvisor i världen.


Jag kan bli upprörd när jag ser på film och det inte går som jag vill :-P  

Av Elinor - 13 mars 2011 20:24

Jag kommer skriva 4 till nu (med detta inräknat) så jag kommer ikapp med dom dagar jag missat nu det senaste. :-D


Mina dåliga sidor, jag har några stycken är jag rädd att erkänna. :-P

Jag är ofta envis åt fel håll, alltså inte på ett bra sätt utan snarare så att jag trycker ner mig själv ofta.

Jag har alldeles för lätt att döma folk, men jag jobbar på det. Jag vill bli bättre på att ha öppet sinne för alla människor. På samma sätt som jag hoppas att dom har öppet sinne för mig.

Ger upp väldigt lätt, och det är verkligen ingen bra grej. Ibland ger jag upp redan innan jag försökt. (och där kommer envisheten in, för jag envisas med att tro att jag inte kan någonting)


Ja, mer än dom får ni inte veta, men det finns säkerligen fler. :-P

Av Elinor - 13 mars 2011 20:10

Nu har jag glömt bort min lista igen, men jag SKA avsluta den så ni får stå ut med att den kommer lite då och då. :-P


Förebilder, det finns så många olika som man ser upp till av många anledningar. Men om jag har nån sån där direkt förebild vet jag inte.


När det gäller kreativitet som målande osv så är Carolina Gynning min förebild. Jag tycker hon är så grymt cool och hennes kreativa sida får mig att bli helt till mig och vilja skapa en massa jag oxå.


När det kommer till tro så har jag många olika förebilder typ. Dels folk som jag tycker har en häftig syn på livet, eller folk som påverkar mig åt rätt håll. Folk som får mig att stå upp för den jag är och får mig att våga tro på det jag själv tror på. Och inte skämmas för det! Jag har ägnat alldeles för mycket tid i mitt liv åt att gömma mig för att jag har skämts för allting jag har gjort. Men det är slut med det nu och en som har hjälpt mig med det är Madde! Jag vet inte om jag kallar henne förebild egentligen, men just i den här frågan så kanske det är det hon är. Gandi är en förebild, för hans sätt att vägra våld. Buddha (stavning?) är en annan för han talade om att man är sin egen Gud, att det utgår från en själv.


Sen finns det förebilder för mitt skrivande tex och den som jag gillar mest när det kommer till poesi är Anna Jörgensdotter. Hon har ett underbart språk, speciellt i Homecoming queen. När det kommer till romanskrivande så älskar jag Dan Browns sätt att skriva.


Ja som ni märker så har jag otroligt många olika på olika plan. :-D

En annan som fått mig att tänka mycket som nog inte är en förebild, men som ändå ja påverkat mig den är en tjej som går i Femman och som kallar sig Lotusblomma. :-D Här är hennes blogg! Hon är ingen vanlig 11-12 åring. Hon är ascool, och ja hon får en att tänka efter. I alla fall mig. Önskar att jag kunde våga vara lika fri som henne i hennes ålder. Då kanske mycket hade sett annorlunda ut idag.


Men ja, nu börjar det här inlägget bli något annat än det var tänkt... så här slutar jag. :-D Hoppas ni fattar nånting av mina förebilder!

Av Elinor - 13 mars 2011 19:07


Jag har precis suttit och kollat på top model lite grann, för jag missade det i måndags. Men jag tyckte inte alls det var intressant idag så det blev som sagt inte så mycket som jag såg. Men nu är det lite Bones istället fast jag redan sett det avsnittet och efter det så blir det män som hatar kvinnor. :-D


Känns som jag har en väldigt bra dag idag, trots att jag inte varit vaken speciellt länge typ 6 timmar. Men jag har hur mycket energi som helst och jag sitter och funderar massor för mig själv och fnissar och har mig.

Har lite små nostalgi från i somras när jag satt här och knattrade på datorn och drack cola och hade fönstret öppet. Precis så är det nu. Hur nice som helst, bara lite kyligare än i somras, but I like it!


Tränade föresten lite förut och det var så skönt, hjärtat fick jobba lite grann och det var en härlig känsla. Blir något jag får fortsätta med sen. (alltså inte idag utan i framtiden. ;-) )


Nej nu ska jag skriva lite grann och sen återgå till tvn. :-D

Av Elinor - 13 mars 2011 16:05


Ja, det gick ju inte direkt som jag ville i Melodifestivalen, men vad hjälper det att klaga? Jag tror faktiskt att han kan ha en chans även om inte jag tycker att han är den bästa. Låten är ju helt okej om man inte lyssnar till den meningslösa texten. :-P  


Blev att sova liiite för länge idag. Jag vaknade typ kl 14. :-O Helt sjukt! Sen dess har jag legat och läst, så nu har jag läst ut Änglar och Demoner oxå. Och nu har jag fått ännu mer tankar kring tro osv. Eller ja, kring min egen uppfattning alltså. :-D Mycket tankar, mycket funderingar, och jag går typ från klarhet till klarhet. Hehe! Och det sköna är just att jag inte orkar bry mig vad någon annan tycker om det jag tror/känner/tänker, för det handlar bara om mig.


Men ja, jag återkommer om en stund.. sitter och pratar med folk nu istället. :P

Ovido - Quiz & Flashcards