BaraElinor

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Elinor - 17 mars 2011 08:00

Tror inte att jag har någon bild på min favoritplats på datorn så därför kommer jag bara att skriva om den.

Ända sen jag var liten så har den bästa platsen på jorden varit hemma hos mormor (och morfar när han levde). Jag älskade att vara där och jag har mängder med härliga barndomsminnen därifrån.

Det har inte riktigt samma charm nu för tiden, för jag blir lätt rastlös ute på landet och jag klarar nästan bara av att vara där på sommaren eller tidigt på hösten. Sen blir det för grått och jobbigt för att jag ska orka med att vara på landet någonstans.

En annan favoritplats är faktiskt Duse Udde. Tycker det är väldigt rofyllt därute och att bara kunna sitta på en klippa och kolla på vattnet och njuta. Sen även vintertid så är det underbart att soliga dagar se det frusna vattnet och all snön och så. Det är alltid väldigt fint därute. Tyvärr är jag inte där lika ofta nu längre.


Av Elinor - 17 mars 2011 05:52

  


Jag måste ju säga att jag mår vääääldigt bra just nu även om kroppen inte riktigt uppför sig som vanligt. Jag älskar att vara speedad, men nu börjar det kännas i hela mig. Ögonen vill gå i kors, och jag fryser och skakar om vartannat. (och samtidigt med stundvis) jag skrattar för mig själv och jag hoppas omkring, för att i nästa stund nästan ligga helt utslagen men inte kunna sova iaf.

MEN jag tror att det börjar släppa, jag tror att jag snart kommer att kunna sova, bara jag har fått prata av mig med Lena. Det känns viktigt för mig och sen kanske jag kan slappna av tillräckligt för att sova.


Jag har hört att jag ska vara manisk, men jag håller inte riktigt med om det. Jag är liiite speedad, men inte sådär jättemycket som en manisk person brukar vara. Jag mår väldigt bra sån här, men ja... jag tycker ju om att sova i vanliga fall. :-) Det är mycket nu som vill ut på ett kreativt sätt, men det jag vill göra går inte riktigt för jag har inte råd att köpa hem materialet till dom som jag skulle vilja.

Tror att det är pga det kreativa som jag inte vill/kan sova faktiskt. Jag vill uttrycka mig så himla mycket och så, vilket jag inte har kunnat på väääldigt länge nu och då vill jag inte bryta det genom att sova. Men ja, det har inte blivit så mycket gjort av det kreativa när jag varit vaken heller så det är ju lite upp och ner med allting.


Nej nu ska jag göra mig i ordning och pallra mig iväg till Lena. Kan lika gärna sitta där och vänta som att sitta här hemma och häcka.

Ovido - Quiz & Flashcards