BaraElinor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elinor - 30 oktober 2010 09:41

  


Jag vet inte riktigt hur jag ska göra idag... Endera ska vi iväg till mormor och sen till graven. Eller så stannar jag hemma och städar. Och jag lovar, jag är helt jätteförvirrad av vilket jag ska göra!!! Vill båda två, men jag behöver egentligen fixa här hemma. What to do???


Fast egentligen kanske jag hinner både och? Det är ju liksom inte omöjligt... För så himla länge blir vi nog inte borta. Sen så kan jag ju börja greja när jag kommer hem. Det skulle ju vara en lösning... hmm


Får nog ta och ringa mamsen! :-D

Av Elinor - 29 oktober 2010 22:30

  


Nu blir det sängen för mig, först med en bra bok och sen ska jag snarka gott i natt. :-P

Hörs imorn!

Av Elinor - 29 oktober 2010 17:45

  


Jag är helt slut och egentligen har jag inte gjort någonting idag.. Känner mig skabbig idag med. Hann inte göra mig i ordning i förmiddags när jag drog hemifrån. Pappa ringde när jag sov och ville ha lite hjälp så det var bara att slänga på sig kläder eftersom han väntade utanför. :-P Sen har vi varit på massa ställen och uträttat ärenden och sen följde jag med honom hem så han inte skulle behöva bära allting själv.

Sen gick jag hem därifrån en stund efter att mamma kom hem från jobbet och så hem, sen insåg jag att jag behövde handla till mig själv så då fick jag springa ut och fixa det. Hamnade i en kö på ica som tog ungefär 100 år. Puust, att det alltid ska vara så himla mycket folk när jag ska till affären. ;-P

Väl hemma igen så har jag parkerat framför datorn och bara läst bloggar. Enda jag typ orkat med. Min kropp känns helt slut.


Imorn ska jag greja här hemma, om vi inte ska till mormor då. Jag vet inte vilket det blir än. Men jag skulle behöva pyssla här hemma faktiskt. Tror att jag får mer energi om jag får det gjort. För nu gör det mig ju deppad när det är såhär.


Nej nu ska jag läsa lite och skriva några nya listor till mig själv. ;-)

Pöss på er!

Av Elinor - 28 oktober 2010 16:24

hittade en gammal bild i mobilen som jag bjuder på. :-P

 
Av Elinor - 27 oktober 2010 17:35

Såhär snygg kände jag mig när jag kom hem idag:


  

Speciellt frisyren är rätt likt måste jag säga.. Det regnade och blåste ute när jag gick hem förut, så ja, det blev nästan den frillan då. Plus att jag inte har tvättat håret idag heller så då såg det ju ännu värre ut. Men men, det är ju ingen som ska se mig nu ändå så jag tror det kvittar.

Har slängt upp håret i nån slarvig knut och luggen har jag dragit undan med ett trasigt fult diamdem. Inte mitt vackraste moment som sagt... men ja. hahahaha!


Hoppas på regn och ruskväder imorn oxå... då har man anledning att vara inne och mysa med te, filt, värmeljus, lite frukt. :-D Och så kan man göra sånt som man annars inte har lust med. Som jag annars är så himla bra på att undvika. Helt sjukt hur man kan vara så undvikande på saker som man vet att man måste göra. Jag och städande, alla tror att jag städar jämt eftersom jag skriver att jag ska göra det. Men sällan får jag det gjort för jag slappar till mig och orkar inte genomföra det jag tänkt mig. Men imorn då ska jag ta mig tusan slita ordentligt.


Trött som en gris är jag oxå... Vill sova, men då sover jag ju inte i natt... Vill se Kungarna av Tylösand som jag börjat kolla på nästan varje gång. :-P Helt värdelös serie egentligen, men jag är fast. Likaså Paradise Hotel... haha! Och bartenderskolan, men jag har missat det denna veckan. Varför ser man på en massa skit? Beror nog på att jag snart inte kommer ha kabeltv längre och nu kompenserar jag genom att se på all skit som går. Kul det kommer bli att ha skogs-tv sen. Suck! Men jag får väl börja glo på alla filmer jag har igen. Klarade mig ju på Frälsis när jag bodde där. Då hade jag knappt nån användbar tv-antenn ens så jag kunde bara se en väldigt väääldigt suddig tv4. Men det gick ju, fick man ju tid till en massa annat istället. :-D Så på sätt och vis ska det bli skönt att inte ha så mycket kanaler.


  


Nej nu ska jag nog greja lite här.. se om jag hittar på nåt vettigt att göra. Om inte annat så ska jag nog skriva lite i min vanliga dagbok för det har jag inte gjort på flera dagar!

:-)

Av Elinor - 27 oktober 2010 13:00


Nu har jag förmodligen mött Sara och på väg för att äta lite. :-) Tänkte att jag skulle testa det här med att tidsinställa inlägg!


Jag tycker verkligen att mitt liv tagit en väldigt positiv vändning även om jag har lite mörka perioder emellanåt. Men det går verkligen åt rätt håll med allting. Jag känner att jag kommer att nå mitt mål, bara jag får lite mer tid på mig. (vilket jag ju har än så länge) och sen får man se vad livet har att erbjuda. :-D Troligen kommer jag försöka få jobb sen (lycka till) och jag vill stanna i Säffle om jag kan. Behöver terapin ett tag till efter att jag fått börja jobba (om jag nu får nåt jobb). Jag längtar faktiskt efter att få komma igång med någonting så småningom. I början när jag var sjukskriven så ville jag inte jobba, inte plugga, jag var livrädd för allt. Nu ser jag fram emot det. Emot att att få jobba, utvecklas, ha någon sysselsättning. Jag har bara inte nått ända fram än. :-)


Men ja, jag kommer skriva igen när jag är hemma efter att ha träffat Sara. Kommer att släpa med mig kameran oxå så jag kanske kan ta några kort till senare. :-) Och så kanske det blir sms-blogg.


Ha det bra alla därute, tills vi hörs igen! (och lämna gärna en kommentar) ;-)


Av Elinor - 27 oktober 2010 12:33

Jag har börjat älskar en annan Saras musik. :-D Kan lyssna på dom här låtarna om och om igen.. men här kommer ett litet tips på en av låtarna iaf. :-)


Styggli - Raised on rock

Den är helt klart en favvis just nu! :-D

Av Elinor - 27 oktober 2010 11:33

Här är en kanonsida som ni kan checka in oxå. Är en jag känner som har den. :-D (till och med släkt på låååångt håll ;-) )


http://jdesign.snabber.se/


Där finns massa olika smycken som jag tycker är ascoola som hon gör själv! :-) Så GÅ IN DÄR!!! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards