BaraElinor

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Elinor - 7 oktober 2010 21:03

  

(lånad på http://tv4.se/robinson)


Jag sitter och kollar på Robinson på min värdelösa hackande kanal 4. Men det är bra iaf! Jag gillar verkligen Robinson och det har jag gjort från första gången som det gick på tv. Kommer ihåg Harald Treutiker (stavning?)

Har inte hunnit att bilda mig någon uppfattning än om årets deltagare, det finns ingen som jag tycker bättre eller sämre om. Mest blanka ansikten för mig. Enda jag kan namnet på är Gurkan. :-P

Men jag måste erkänna att jag saknar dom från förra omgången. :-) Men det kommer jag väl kanske göra med dom här med sen. Hehe!


Efteråt så vet jag inte vad jag ska göra... kanske köra en omgång med tv-spelet kanske skulle vara något... eller en bok, eller skriva lite, eller städa, eller sova... jag har svårt att bestämma mig eller nåt sånt.


Nej nu orkar jag inte skriva mer just nu... får se vad som händer.

Av Elinor - 7 oktober 2010 19:51

  


Ja jag vet att det är dammigt... jag är skitsur typ, samtidigt som jag inte är det. hmm... jag försöker få igång min tv via fibernätet och det stod att man skulle vänta tills det har laddat klart så man får 5 gröna punter. Jag har 4 gröna punkter och en gul som blinkat så nu i över en timme. Det står ingenting om hur lång tid man ska låta det gå, det står ingenting om när det är dags att ge sig. Men jag börjar känna att det liksom är dags nu... för det händer inte ett skit. MORR!!!

Tänkte att jag för omväxlingsskull skulle få se på en 4a som inte krånglar, för efter vad jag hört så börjar Robinson idag! :-D Men om det är såhär så kommer jag ju inte kunna se det alls... :'-(

Jag avskyr när dom ska sätta in en massa skit, och så naturligtvis så funkar det inte. Min vanliga tur! Eller är det jag som är totalt oteknisk? Jag tror en blandning iofs. Vet inte vem man ska höra av sig till heller... suuuck! Kanske har fel kabel? Jag bytte ju ut den mot en egen eftersom dom har satt uttaget typ en kilometer från där jag kan ha tvn. Så vanliga sladden räckte inte. Men om det är fel sladd så tycker jag inte att jag borde ha fått 4 gröna pluppar utan att dom oxå skulle blinkat eller att det inte blivit nånting alls...

Ååååååh, vad störande!!!!!!!!!!

Nej jag ger upp, nu åker skiten tillbaka i lådan igen!

Av Elinor - 7 oktober 2010 16:05

Moahahaha, jag hittade skivan så nu blir det till att installera och sen speeeeela Zelda resten av kvällen. :-P


  

Av Elinor - 7 oktober 2010 13:12

  


Jag var på biblioteket igår och kollade runt lite och stötte på en kompis från gymnasietiden. :-D Vi babblade en himla massa om tv-spel och kom in på det här spelet. Zelda är alldeles underbart! Fick reda på saker som jag inte listat ut själv och det var allmänt nice att prata om. Han är ännu mer nörd än vad jag är. :-P

Så väckte det hundra minnen från när jag alltid spelade det spelet och jag riktigt gottade mig i det. Och alldeles nyss kom jag på att jag har spelet till dator nu på skiva någonstans så jag bara MÅSTE leta reda på den sen så jag kan spela lite. Gör det inte nu för då kommer jag inte komma iväg till Barbro sen. :-P Blir helt fast när jag börjar spela sådana spel. Har massor av SNES och massor av NES spel på min dator och det är så himla kul! Det är mysigt med sådana där gamla spel. Tyvärr sörjer jag över att jag inte har ett fungerande iceclimber för det var ett av mina favvospel oxå. :-)


      


Om du inte har testat det förut så är det ett råd att du gör det!!! :-D Världens bästa spel!

Av Elinor - 7 oktober 2010 12:40

  


Jag har skallebank, och den känns ordentligt. Håller på att  bli värre oxå så nu får jag nog snart knapra i mig en ipren. Om ungefär 1 timme och 45 minuter (tror jag) så ska jag till Barbro, så nåt måste jag ju göra åt skallebanken annars kommer jag inte få ut så mycket som jag borde få av vårt samtal.


Å vad trött jag blir när det ringer massa skit som vill sälja saker osv. Var på toa och så börjar det ringa så jag fick skynda mig som en galning, men missade ändå samtalet. Så för första gången i världshistorien så ringer jag upp numret som ringt och då är det nåt sketet företag som vill att jag ska ta kontakt med dom och bla bla bla... suuuck! Låt mig vara!!!


Ibland blir jag trött när tankarna tränger sig på. Jag funderar så mycket på precis allting just nu och jag bara... jag vet inte. Jag vill inte hålla mig själv tillbaka så som jag har gjort i massor av år nu. Jag vill göra något bra för mig själv och jag har massor av drömmar, men jag vågar inte riktigt greppa dom. Men en dag då ska jag banne mig lyckas att ta tag i det!!! :-D

Av Elinor - 7 oktober 2010 10:12

  


Såhär skulle jag oxå vilja göra. (jag har lånat bilden från en annan blogg men kommer inte ihåg adressen nu) Alltså, om dom kan lyckas, vad finns det som hindrar att jag skulle lyckas?

Jag ska väga mig idag och jag vet att jag har gått upp allting igen. Men det gör inte så mycket för jag ska verkligen börja om på ny kula nu så snart som jag bara kan. Troligen blir det veckan runt den 18e eller så. För då får jag nya pengar och kan köpa hem det jag behöver osv. Som det är nu så ska jag planera tills dess, och få ordning och reda på saker i lägenheten så jag kan få den bästa start som går.

Det är inte omöjligt att losa de kilon jag har som överflöd. Jag behöver gå ner lite och jag tänker gå ner. Sist jag vägde mig så vägde jag 114,2 kg... nu ska jag sätta upp små delmål och sen verkligen kämpa för att ta mig vidare och komma dit jag vill. Jag tror på mig själv och jag vet att jag kan klara av det här!

Kommer börja skriva in min vikt här igen efter varje gång som jag är på samtal på friskvården, för då vet jag att vikten är rätt på den vågen. Så jag kommer komma in med vikt här redan i eftermiddag när jag varit där.


  


Nu ska jag ta tag i lite saker, få lite gjort. Sen ska jag även skriva en liten lista. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards