BaraElinor

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Elinor - 15 oktober 2010 20:38


Jag tittar som sagt på Idol och den här låten är grym!!! (och jag älskar alice i idol som sjöng den här typ nu.) :-D Lyssna och njut av den!

Av Elinor - 15 oktober 2010 20:18

  


Jag sitter med min temugg framför datorn och har idol på tvn strax intill... Många skulle se det som en ganska tråkig fredag. Många skulle tycka att det är hemskt att sitta ensam på en fredag. Men jag tycker det är ganska skönt. Jag mår inte suveränt just nu, jag är väldigt rörig i min skalle.

Jag har kommit fram till saker som jag lite skäms för, och då blir jag så förbannad när jag inte vågar stå för det jag tänker. Så nu tänker jag skriva det här... än en gång. (har skrivit det för ett tag sedan men inte vågat hålla fast i det)

Jag tror inte att den kristna tron är rätt för mig! Jag har absolut inget emot den, eller dom som är med i kyrkan, eller något sånt. Jag är inte arg på någon och jag är inte ledsen på någon heller. Det är bara att det passar inte mig.

Behöver få ta saker på mitt eget sätt, och liksom få ha mina egna vägar och tankar osv. Jag är störst i mitt eget liv förtillfället och det är det jag jobbar för. Att jag ska ta platsen som stjärnan i min egen show. Jag är liksom huvudpersonen i mitt liv.

Jag har inte varit det tidigare, jag har alltid låtit andra bestämma, eller helt enkelt överlåtit på alla andra att ta beslut åt mig. Jag har hatat mig själv, jag har hatat den jag blivit och nu försöker jag bli mig själv. Och då är tron på mig själv viktigast. Någon annan tro får inte plats i mitt liv, och jag tror inte jag vill att det ska få plats heller. Det är inte min grej...

Jag känner mig faktiskt lättad när jag kommit fram till det här. Så mycket lugnare när jag inte känner pressen längre. När jag tröttnat på att försöka passa in. Jag är på väg mot mig själv nu och jag ska hitta rätt den här gången. :-D

Ja ja, nog om det... nu ska jag kolla tvn istället.

Ha en bra kväll allihop!


  

Av Elinor - 15 oktober 2010 08:51

  


Känner mig lite seg idag, men ändå mår jag helt okej. :-) Ska iväg till bibblan sen och så vidare och boka tid för klippning. Fast det blir först i slutet på november som jag kan ha råd men ändå. Lika bra att boka tiden så man vet att man får nån. Blir att klippa och färga och slinga tror jag bestämt. :-D


Tar ingen vattengympa idag, för jag behöver fixa saker som sagt och sen så måste jag städa. Jag kom ju en bit igår men det är ganska mycket kvar. Jag tog före bilder, så jag skulle kunna visa, men jag skäms för mycket för att någonsin lägga upp dom. :-P Men det kommer nog bli bilder sen på hur det ser ut när det är färdigt, fast det lär ju inte bli idag. Men kanske.. :-P


Nu ska jag göra mig i ordning för att dra... så hörs vi sen!

Ovido - Quiz & Flashcards