BaraElinor

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Elinor - 25 oktober 2010 20:33

  


Jag känner mig orolig i kroppen, jag tänker alldeles för mycket och jag vet inte hur jag ska reda ut tankarna. Som tur är så får jag väl antagligen hjälp imorn när jag ska till terapeuten.

Känner mig så liten inuti, men så enormt stor i kroppen. Blir arg på mig själv för att jag än en gång har ätit godis, och jag hatar när jag gör så! Varför kan jag inte bara äta som alla andra???

Har ju egentligen massor med motivation, men kommer mig aldrig för att liksom ta första steget.

Jag tycker jag har så himla mycket fel både på utsidan och insidan, men jag gör ju aldrig något åt det! Jag är så dum!!! Jag vill vara mer som andra människor jag ser, jag vill kunna vara fin, omtyckt, glad osv. Men jag är ful och jag är så stor så ända sen jag gick upp i vikt finns det inte EN ENDA kille som gett mig en komplimang. Inte en enda! Vilket känns ganska jobbigt, för när jag var smal så dög jag... då tittade folk på mig, dom ville vara min vän, dom orkade med mig. Och det här är inget som jag har inbillat mig, det stämmer verkligen. Det är sorgligt. Det blir helt kolsvart inuti när jag tänker på det! Folk är verkligen rent ut sagt elaka mot en om man är större än "normalt". Det är jobbigt när man varit på ica och folk kollar snett, eller barn som pekar och ungdomar som glor, skrattar och viskar och vissa till och med pekar. Äldre herrar som påpekar att man borde gå ner i vikt osv. Tror dom inte att jag fattar det själv??? Man blir ju inte direkt smalare av att dom klagar på en, snarare tvärtom.


Jag gråter nu, för jag vill bli den jag en gång var (kroppsligt) och då menar jag som jag var när jag slutade gymnasiet. Jag vill kunna gå in i vanliga affärer och slippa titta på "tjockisavdelningen" där det finns tält att välja på... Jag vill bara gömma mig! Samtidigt så blir jag så jävla förbannad!!! Varför ska jag vara sämre än någon annan bara för att jag har lite mer fett på kroppen??? Som om det är så jäkla snyggt att se ut som ett benrangel som man sticker sig på om man kramas!


Nu har humöret svängt igen, nu är jag förbannad som få!!! Jag borde köpa mig en boxboll så jag kan stå och slå på här hemma när jag blir arg på något. (vilket är typ hela tiden)


Men jag fattar fortfarande inte hur jag ska kunna få igång mig själv så jag kunde losa lite vikt ändå. För jag vill ner 60 kg från där jag är nu... (just nu 118,5 kg) Men det är på min våg så jag ligger väl på ca 116 kg... Men jag kommer att gå efter min egen ändå, för den kan jag ju väga mig när som helst och inte bara utefter hur jag har tider hos Barbro. Så jag får gå efter det här så länge.


Nu får jag ta mig *** se till att skärpa till mig och göra något åt situationen istället för en massa gnäll!!! Måste måste måste!!! Eller snarare VILL VILL VILL!!!

MORR!!! Jag vill komma igång!!! NU!!

Av Elinor - 25 oktober 2010 20:02

Inga bra känslor just nu. Skriver nog om det sen. Nu ska jag se antm.

 
Av Elinor - 25 oktober 2010 14:53

  


Har suttit och lyssnat lite på winnerbäck, som om ni inte fattade det av bilden. Fryser som en gris, för det är kallt i lägenheten och jag är nyduschad, vilket gör att jag är blöt och alltså blir det ännu kallare. Mina fingrar känns som isbitar, men men. Det är smällar man får ta. Jag orkar inte gå ifrån datorn så jag sitter kvar här ändå. ;-)


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag. Vet bara att jag vill skriva, men jag kan inte komma på nåt bra ämne. Kan väl egentligen tjata på om ätstörningar, eller om tro, eller nåt annat som jag tjatat sönder redan. (kanske inte i denna bloggen men i mina tidigare iaf)

Alltså jag vet inte vad folk vill läsa om! Det händer ju inte speciellt mycket i mitt liv. Jag är mest hemma, och jag är oftast lat, och jag får aldrig tummen ur. Hur kul är det att läsa om det egentligen?

Jag hänger inte riktigt med i vad som händer i världen, jag vet inte när jag såg på nyheterna sist. (måste bli bättre på det) Och jag har inga sådär jättestarka intressen egentligen. Jag gillar att fota, men oftast bara jag som ser det fina i mina foton. ;-) Sen gillar jag att skriva dikter/noveller/"romaner", men endera är de för långa för att lägga ut här, eller så tycker jag det är pinsamt så jag vågar inte lägga ut dom. Jag gillar att måla, men har verkligen ingen talang för det. hahaha, så det tar jag absolut inte kort på. Jag gillar massa saker egentligen, men ingenting som går att skriva speciellt mycket om.

Kanske kan bli lite bättre bara jag kommer igång med min livsstilsförändring? Jag följer just nu två eller tre bloggar som handlar om träning, mat och viktminskning på ett bra sätt. Och det är verkligen peppande. Men jag kan inte komma igång om jag inte gör något åt min stökiga lägenhet. Jag måste få rensa ut ordentligt! Men jag kommer ju aldrig igång. SUCK!!! Blir så trött på mig själv!


Imorn kommer iaf Sara, så då hinner jag träffa henne lite grann oxå. :-D Saknar henne jättemycket, och Johanna med! Vet inte när jag såg Johanna sist och hade tid att prata med henne. :-(


  

Mina små härliga brudar!!! :-D

Av Elinor - 25 oktober 2010 11:27

Jag leker med inställningarna. Därför blir det några Mms.

 

...

Av Elinor - 25 oktober 2010 10:42

  


Suddigt, men lite större iaf... :P

Av Elinor - 25 oktober 2010 10:08

  


Har varit vaken till och från sen kl 4 imorse. Hehe, men ändå är jag väldigt pigg just nu så man kanske borde ta tag i det och göra nåt vettigt.

Har bytt telefon igen, alltså inte skaffat ny utan bytt till min gamla, bara för att jag vill ha kamera i mobilen. Hellre en kass/dålig kamera än en som inte fungerar alls. :-P Kanske till och med våga mig på videoinlägg så småningom. :-) Men jag tycker jag låter så töntig när jag spelar in videoinlägg, så jag får se hur det blir med det. ;-) Haha, jag är ju visserligen ganska töntig så det kan ju ha med det att göra men ändå. *fniss*


Blir nog lite städande idag ändå, bara jag får tummen ur och går ifrån datorn. Känns ganska kul om man kunde få det färdigt nån gång och inte hela tiden slappa ur helt och hållet.


En sak till som jag kommit fram till att jag ska börja med, är att göra Jillian Michaels 30 day shred. Ska börja att göra lite av den och sen utöka. Jag kollade igenom det lättaste programmet i förrgår och det var hur jobbigt som helst att bara titta på.. Så till en början får jag göra det jag kan/orkar tills jag fått upp min kondition lite grann iaf. Men det ska bli kul, för det såg ändå ut att vara ganska enkla övningar osv så jag tror att jag skulle klara dom, bara jag fick igång flåset lite mer. :-D


Nej nu får det vara färdigtjatat för nu... Bäst att få tummen ur!


Av Elinor - 25 oktober 2010 09:48

Hittade en gammal bild på mig. Passade ganska bra i Lockigt hår. :-)

 
Av Elinor - 25 oktober 2010 09:39

Testar bara att göra ett inlägg från mobilen. :-)

 
Ovido - Quiz & Flashcards