BaraElinor

Alla inlägg den 22 oktober 2010

OJ

Av Elinor - 22 oktober 2010 20:34

  


Kan ni tänka er att den här bilden är tagen för bara tre år sen? Jag tyckte ju jag var jättetjock då! Så himla stor tycker jag ju inte att jag ser ut på den här bilden. Fast jag hade fått lite mage som tack och lov inte syns på bilden. ;)

När jag ser den här bilden så blir jag verkligen peppad till att göra något åt mig själv. Att komma igång och röra på mig och äta rätt och inte trycka i mig en massa godis osv.

Jag är lite rädd för att göra det eftersom jag fortfarande vill bli jättesmal, men samtidigt så tror jag att jag kanske kan klara av att bara gå ner lagom mycket till en trivsel-nivå.

Jag orkar inte tänka... jag vill lägga in fler bilder på min hårddisk så jag kan visa bilder från förr. :-D

Av Elinor - 22 oktober 2010 18:48

  


Dagen har varit en aning ansträngande, trots att jag egentligen inte gjort nåt speciellt alls.

Började ju typ dagen med att gå till kyrkan och gå ur församlingen. Känns bra att ha gjort det. Är mycket som jag har trott att jag tror på... men som jag egentligen inte varit helt inne på. Och då var det skönt att ta steget bort från kyrkan eftersom jag inte vill vara där egentligen.

Jag vet inte hur jag ska förklara känslan riktigt. Jag har tänkt att jag inte skulle passa in bland mina vänner om jag inte var troende, så jag har försökt att tro på nåt som egentligen inte känns verkligt för mig. Det är absolut ingen annan som sått det fröet i mig eller så, utan det kommer helt från mig själv.

Men på grund av allt det här så har jag fått så himla mycket ångest just för att jag ju aldrig kunnat bli så "bra" på det som jag trodde att jag var tvungen att vara.

Fast jag har nu de senaste veckorna insett att det är såhär det ligger till. Och jag jobbar på att ändra mig tillbaka till mig. Att våga tro på mig själv och att bli min egen vän.

Av Elinor - 22 oktober 2010 09:11

  


Sitter och småfryser här i blött hår, som jag strax ska ut i kylan med. Nej jag tänkte inte efter innan jag gjorde det. Jag är inte alltid så intelligent.


Är på väg till kyrkan för ett möte där, så får man se sen vad som händer. Jag tror det kommer lösa sig till det bästa iaf. Eller jag vet att det kommer att göra det för jag vet ju så väl vad jag vill. :-)


I övrigt så hör jag från massa olika håll att det ska ha snöat, men jag för den delen kan bara se frost på marken. Så jag vet inte, men det kanske var mer utanför stan då... Snyft! Jag vill ju ha snö jag med, det är ju härligt ju. Kanske liiite tidigt men ändå. Me like snö!


Just det jag vägde mig igår igen... suck, nu har jag gått upp ännu mer. Så 116,3 kg... suuuck! Men men, jag får fortsätta kämpa och se till att det går åt andra hållet till nästa gång. :-) I know I can do it! :-D


Dax att dra, men jag återkommer under dagen!

Ovido - Quiz & Flashcards