BaraElinor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elinor - 7 oktober 2010 10:12

  


Såhär skulle jag oxå vilja göra. (jag har lånat bilden från en annan blogg men kommer inte ihåg adressen nu) Alltså, om dom kan lyckas, vad finns det som hindrar att jag skulle lyckas?

Jag ska väga mig idag och jag vet att jag har gått upp allting igen. Men det gör inte så mycket för jag ska verkligen börja om på ny kula nu så snart som jag bara kan. Troligen blir det veckan runt den 18e eller så. För då får jag nya pengar och kan köpa hem det jag behöver osv. Som det är nu så ska jag planera tills dess, och få ordning och reda på saker i lägenheten så jag kan få den bästa start som går.

Det är inte omöjligt att losa de kilon jag har som överflöd. Jag behöver gå ner lite och jag tänker gå ner. Sist jag vägde mig så vägde jag 114,2 kg... nu ska jag sätta upp små delmål och sen verkligen kämpa för att ta mig vidare och komma dit jag vill. Jag tror på mig själv och jag vet att jag kan klara av det här!

Kommer börja skriva in min vikt här igen efter varje gång som jag är på samtal på friskvården, för då vet jag att vikten är rätt på den vågen. Så jag kommer komma in med vikt här redan i eftermiddag när jag varit där.


  


Nu ska jag ta tag i lite saker, få lite gjort. Sen ska jag även skriva en liten lista. :-)

Av Elinor - 5 oktober 2010 11:04

Det blir ingen bild idag för jag har allihop på externa hårddisken och jag orkar inte sätta i den i datorn. :-P

Håller på och tvättar för fullt och det behövdes verkligen. Men kul kan jag ju inte påstå att det är. Man blir ju lite låst typ hela dagen när man är igång.


Skulle vilja gå och handla lite, men jag har inte så mycket pengar så jag vet inte vad jag behöver mest. Så det får vänta helt enkelt. Ska checka läget lite senare.

Jag är nog lite för rastlös för att få till ett vettigt inlägg...

slänger in en bild iaf och så återkommer jag när jag lugnat ner mig lite grann.


  

Av Elinor - 4 oktober 2010 20:39

eller som mamma skulle säga: Till kvällen får den late brått. :-P

Har flängt omkring här i lägenheten nu och lagt i ordning kläder inför imorn som jag tror att jag kanske vill ha på mig då. Och sen plockat upp skräp som jag hade i en hög på golvet (pinsamt jag vet)

Imorn ska jag iväg till terapeuten, sen ska jag tvätta, på rätt tid den här gången. Och så kommer jag väl städa lite grann här hemma oxå.


Jag är så sjukt trött på mig själv och mina mat-tankar för tillfället. Jag ska banne mig döda dom nu! Man kan inte leva sitt liv såhär och vara rädd för allting! Det funkar inte så! Jag är livrädd för vanlig mat och frossar i godis oftast typ. Eller så äter jag inte på en hel dag och så kokar jag ett kilo spagetti som jag klämmer i mig alldeles själv. Är så himla trött på att jag inte kan ställa upp för mig själv. Hur ska man kunna gå vidare och leva sitt liv fullt ut när man hela tiden straffar sig själv för saker som man inte kan hjälpa. Just nu är det ju mycket med pappa och då har det blivit att jag har ätit totalt fel!

Avskyr känslan när magen börjar bli hungrig och kroppen blir helt rastlös och får panik över att jag borde äta osv. Har jättesvårt att beskriva hur det är att ha min ätstörning, för jag vågar inte riktigt erkänna hur det känns och hur jag upplever saker och ting. Det är som att jag har ett gäng stora feta larver i skallen som bara äter upp mig och stora råttor i bröstet som gnager och ett monster i min mage som klöser och river och fräser därinne.

Jag är oftast väldigt rädd för att prata om det här, för jag vet att det påverkar andra oxå. Och jag vet folk med ätstörningar som läser min blogg. Jag har varit smal, riktigt smal, och nu är jag ungefär 3 ggr så stor som då. Hur rädd tror du en anorektiker blir av att höra det? Jag skulle ha dött om någon hade sagt det till mig när jag var typ anorektisk. Jag skulle ha gått under! Men nu är det som det är och jag antar att jag borde acceptera det, men det är svårt! Kommer nog få prata om det här imorn, för nu börjar det krypa i mig igen.

Nej jag kan inte skriva något vettigt nu heller. Var inte så planerat inlägg direkt... men ja... hörs imorn!


  

Av Elinor - 4 oktober 2010 13:20


Hahaha, jag har suttit och kollat runt på youtube och så kom jag och tänka på hur mycket jag älskade Farbror Frej när jag var mindre. Blev bara tvungen att slänga in ett klipp. Jag kommer ihåg dom allihop. Hihi! Bäst tycker jag om avgasrör. *asg*


Jag gjorde mig en ny blogg igår, men insåg att jag hellre har kvar den här, så nu är jag tillbaka igen. Gjorde min sida lite rosa istället för gul. Men jag kommer nog byta tillbaka om ett tag igen för jag gillade det gula mer. :-) Men jag ville ha lite ändring och då får det vara så ett tag. Hihi!


Borde greja i lägenheten, för egentligen är det ju det jag vill. Men latmasken i mig har talat och därför sitter jag här istället. Har pratat lite med pappa på telefon och fått reda på lite saker och så. Känns skönt att det ändå händer någonting. Men det är som om ingen vet någonting... varken läkare eller annat. Suck! Men jag tror på att det kommer att lösa sig! Jag tror på att det kommer bli bra igen och så, det får bara ta lite tid och så först.

Pratade lite med mamma oxå i telefon... var lite skönt att höra deras röster. Jag behöver det ibland.


Nej nu har jag fastnat i ett tv-program här så jag sitter mer och glor på tvn än på datorn. Så jag avslutar här. :-P

Av Elinor - 2 oktober 2010 20:19

  


Jag har ingen som helst blogglust längre, jag vet inte vad jag ska skriva om och jag har tröttnat på att sitta här och knattra ner alla tankar och känslor. Mycket lättare att skriva dagbok istället...

Ovido - Quiz & Flashcards