BaraElinor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elinor - 27 oktober 2010 11:14

  

(lånad här!)


Har varit inne och tittat på Style by Tyra och dom har så sjukt mycket snyggt, speciellt ringar! Jag älskar den här ugglan för jag tycker den är så snygg så det är sanslöst. Jag vet att troligen ALLA  har hört talas om Tyra och hennes smycken, men jag gör lite reklam ändå! :-D


http://www.stylebytyra.se/


Gå in där och kolla om ni inte gjort det förut! och har ni gjort det förut så checka in det igen! :-P Billigt är det oxå! *tummen upp*

Av Elinor - 27 oktober 2010 10:27

Sitter och äter vindruvor från igår. Det är så ruskigt gott!!! Njuter verkligen. Känner att jag inte kan slänga i mig en brakfrukost nu när jag ska träffa Sara lite senare för lunch. Blir lite tätt så då kommer jag inte orka lunch.. och den är ju viktigast eftersom hon är här då. :-D


  


Det kommer föresten ett boktips sen när jag orkar mig på att ta kort på boken osv. :-P Så det blir väl typ ikväll eller imorn eller så. hihi! Ska även (imorn) ta tag i att ta kort på alla mina väskor, bara för att det är roligt. Skiter i om någon är intresserad eller inte. Jag tycker det ska bli kul att se hur många jag faktiskt har, även om alla inte är speciellt snygga. Vissa är ju typ skolväskor oxå och dom är ju inte så snygga direkt. Men men, det blir nog några stycken. hahaha! Kanske borde börja sälja av några. ;-) Eller kanske inte.


Hur kasst är det inte när man börjat se på Våra bästa år!? Då har man alldeles för mycket fritid. Suck! Jag tycker det är så himla tråkigt. Önskar jag kunde ta mig för något verkligt istället, men jag hinner ju inte speciellt mycket nu innan jag ska iväg...

Ja ja, jag återkommer sen...


Av Elinor - 27 oktober 2010 08:23

  


Jag är så trött så jag tror jag faller död ner snart... Blir nog till att sova en stund till efter att jag lämnat några rader här. :-)


Hoppas på att träffa Sara idag.. :-P Om hon kommer ihåg att hon ska åka hit då. hahaha. Smartisen hade sagt fel dag till mig så där stod jag igår och väntade och väntade, men inte svarade hon och inte kom hon till stan heller. Haha!

Men som sagt, idag hoppas jag på att vi kan träffas och käka nåt osv. Det skulle vara nice att träffa henne lite och få umgås. Har ju saknat henne hur mycket som helst. :-)


Ska passa på att köpa mig lite bläckpennor oxå så jag får upp ett litet lager. Jag älskar en viss sorts pennor, men jag skriver ju så mycket så dom börjar ta slut nu. ICA is tha shit när man ska ha dom pennorna. Billigt och bra. :-D

Jag har sådana drömmar kring mitt liv nu, man ska bara få ork att genomföra dom och våga uppleva dom.


Kände mig så duktig igår. Jag gick till ICA för jag var helt besatt i tanken av att jag bara MÅSTE ha chips. Så kom jag dit och gick in genom dörren och så slog tanken mig att jag ju egentligen faktiskt inte vill ha chips. Det är inte gott längre. Så det hela slutade med att jag gick därifrån med lite päron, lite bananer, lite äpplen, lite satsumas och lite vindruvor. :-D Så det fick helt enkelt bli en fruktsallad och det funkade jättebra. Hihi! Hoppas dom bra valen kommer att sitta kvar länge! Man vill ju liksom inte bli ännu större än man redan är. DOCK, så kommer jag fuska idag iaf, för jag antar att Sara vill på dilans, och då kommer det nog bli en pizza där faktiskt. :-P Lite får man ibland.. hehe.


Nej nu blir det sängen igen, i en och en halv timme... :-D Niiice!

Tjing! Hörs sen!

  

Av Elinor - 26 oktober 2010 13:36

Sitter och kollar på beck just nu. Kom ju den nya idag med posten. Älskar beck! :)

 
Av Elinor - 25 oktober 2010 20:33

  


Jag känner mig orolig i kroppen, jag tänker alldeles för mycket och jag vet inte hur jag ska reda ut tankarna. Som tur är så får jag väl antagligen hjälp imorn när jag ska till terapeuten.

Känner mig så liten inuti, men så enormt stor i kroppen. Blir arg på mig själv för att jag än en gång har ätit godis, och jag hatar när jag gör så! Varför kan jag inte bara äta som alla andra???

Har ju egentligen massor med motivation, men kommer mig aldrig för att liksom ta första steget.

Jag tycker jag har så himla mycket fel både på utsidan och insidan, men jag gör ju aldrig något åt det! Jag är så dum!!! Jag vill vara mer som andra människor jag ser, jag vill kunna vara fin, omtyckt, glad osv. Men jag är ful och jag är så stor så ända sen jag gick upp i vikt finns det inte EN ENDA kille som gett mig en komplimang. Inte en enda! Vilket känns ganska jobbigt, för när jag var smal så dög jag... då tittade folk på mig, dom ville vara min vän, dom orkade med mig. Och det här är inget som jag har inbillat mig, det stämmer verkligen. Det är sorgligt. Det blir helt kolsvart inuti när jag tänker på det! Folk är verkligen rent ut sagt elaka mot en om man är större än "normalt". Det är jobbigt när man varit på ica och folk kollar snett, eller barn som pekar och ungdomar som glor, skrattar och viskar och vissa till och med pekar. Äldre herrar som påpekar att man borde gå ner i vikt osv. Tror dom inte att jag fattar det själv??? Man blir ju inte direkt smalare av att dom klagar på en, snarare tvärtom.


Jag gråter nu, för jag vill bli den jag en gång var (kroppsligt) och då menar jag som jag var när jag slutade gymnasiet. Jag vill kunna gå in i vanliga affärer och slippa titta på "tjockisavdelningen" där det finns tält att välja på... Jag vill bara gömma mig! Samtidigt så blir jag så jävla förbannad!!! Varför ska jag vara sämre än någon annan bara för att jag har lite mer fett på kroppen??? Som om det är så jäkla snyggt att se ut som ett benrangel som man sticker sig på om man kramas!


Nu har humöret svängt igen, nu är jag förbannad som få!!! Jag borde köpa mig en boxboll så jag kan stå och slå på här hemma när jag blir arg på något. (vilket är typ hela tiden)


Men jag fattar fortfarande inte hur jag ska kunna få igång mig själv så jag kunde losa lite vikt ändå. För jag vill ner 60 kg från där jag är nu... (just nu 118,5 kg) Men det är på min våg så jag ligger väl på ca 116 kg... Men jag kommer att gå efter min egen ändå, för den kan jag ju väga mig när som helst och inte bara utefter hur jag har tider hos Barbro. Så jag får gå efter det här så länge.


Nu får jag ta mig *** se till att skärpa till mig och göra något åt situationen istället för en massa gnäll!!! Måste måste måste!!! Eller snarare VILL VILL VILL!!!

MORR!!! Jag vill komma igång!!! NU!!

Av Elinor - 25 oktober 2010 20:02

Inga bra känslor just nu. Skriver nog om det sen. Nu ska jag se antm.

 
Av Elinor - 25 oktober 2010 14:53

  


Har suttit och lyssnat lite på winnerbäck, som om ni inte fattade det av bilden. Fryser som en gris, för det är kallt i lägenheten och jag är nyduschad, vilket gör att jag är blöt och alltså blir det ännu kallare. Mina fingrar känns som isbitar, men men. Det är smällar man får ta. Jag orkar inte gå ifrån datorn så jag sitter kvar här ändå. ;-)


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag. Vet bara att jag vill skriva, men jag kan inte komma på nåt bra ämne. Kan väl egentligen tjata på om ätstörningar, eller om tro, eller nåt annat som jag tjatat sönder redan. (kanske inte i denna bloggen men i mina tidigare iaf)

Alltså jag vet inte vad folk vill läsa om! Det händer ju inte speciellt mycket i mitt liv. Jag är mest hemma, och jag är oftast lat, och jag får aldrig tummen ur. Hur kul är det att läsa om det egentligen?

Jag hänger inte riktigt med i vad som händer i världen, jag vet inte när jag såg på nyheterna sist. (måste bli bättre på det) Och jag har inga sådär jättestarka intressen egentligen. Jag gillar att fota, men oftast bara jag som ser det fina i mina foton. ;-) Sen gillar jag att skriva dikter/noveller/"romaner", men endera är de för långa för att lägga ut här, eller så tycker jag det är pinsamt så jag vågar inte lägga ut dom. Jag gillar att måla, men har verkligen ingen talang för det. hahaha, så det tar jag absolut inte kort på. Jag gillar massa saker egentligen, men ingenting som går att skriva speciellt mycket om.

Kanske kan bli lite bättre bara jag kommer igång med min livsstilsförändring? Jag följer just nu två eller tre bloggar som handlar om träning, mat och viktminskning på ett bra sätt. Och det är verkligen peppande. Men jag kan inte komma igång om jag inte gör något åt min stökiga lägenhet. Jag måste få rensa ut ordentligt! Men jag kommer ju aldrig igång. SUCK!!! Blir så trött på mig själv!


Imorn kommer iaf Sara, så då hinner jag träffa henne lite grann oxå. :-D Saknar henne jättemycket, och Johanna med! Vet inte när jag såg Johanna sist och hade tid att prata med henne. :-(


  

Mina små härliga brudar!!! :-D

Av Elinor - 25 oktober 2010 11:27

Jag leker med inställningarna. Därför blir det några Mms.

 
Ovido - Quiz & Flashcards