BaraElinor

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Elinor - 23 mars 2011 23:30


 

Satt och kollade på Kvinnors hemliga liv på tv3 förut och jag fick mig en funderare. Jag vill kämpa med min vikt igen, och försöka göra det lätt för mig själv för just nu mår inte min kropp alls bra. Har typ druckit vatten 2 ggr på ungefär 3-4 veckor. Resten har varit Cola, och jag känner hur min kropp mår skit av det. Och jag har nästan bara ätit godis vilket inte heller känns bra och som jag ju vet inte ÄR bra heller. Kanske dags att göra nåt?


Jag hade tänkt skriva ett ordentligt inlägg här nu, men jag är så trött nu så det får vänta tills imorn när jag tänker klart igen.

Pöss

Av Elinor - 23 mars 2011 08:00


Jag gillar alla årstider fast på olika sätt, och beroende på hur dom blir just det året. Men jag är väl som dom flesta andra och sommaren är liiiite mer speciell än övriga årstider.


Våren tycker jag om för man får se när det gröna kommer gradvis fram igen, och när fåglarna börjar kvittra sådär skönt igen. Sen så fyller jag ju år på våren och det är ju inte helt fel det heller.


Sommaren är som jag har skrivit ovan den, med bara liiiten marginal, bästa årstiden. Man har oftast ledigt då (om man inte typ pluggar eller så) och man kan göra som man vill, ta dagen som den kommer, känna värmen i luften, solen som steker. Varma vindar som smeker huden. Mmm, snart är vi där! :-D


Hösten är okej i början, när det sprakar av färger och man fortfarande har kvar lite av värmen från sommaren. Och så luktar början på hösten så himla underbart! Men sen är jag sådan som lätt blir deprimerad på hösten (slutet) för då är allting bara grått och tråkigt och regnigt och blött innan snön har kommit liksom. Jag kan inte vara ute på landet typ på hösten (senare delen) för då blir jag sjukt nere för allting känns så färglöst då. Det är bara olika nyanser av brunt och mörkt mossgrönt typ.


Sen vintern, om den är bra beror väldigt mycket på väder osv. Är det mycket snö, kallt och att det får ligga och inte bli slask hela tiden, då är vintern underbar. Jag gillar kylan osv. Negativa med vintern är när den bara slaskar och allting är hela tiden blött. Man blir blöt om fötterna och byxorna och håret står åt alla håll för att det är så fuktigt. Sen så finns ju dom finaste högtiderna på vintern. Som jul och nyår är ju typ dom två högtider som jag gillar mest. :-D Det är inget som man vill vara utan.


Så ja.. alla har sin charm, jag är glad att vi har dom här skiftningarna!

Ovido - Quiz & Flashcards