BaraElinor

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Elinor - 6 mars 2011 23:03


Jag vet inte vad som har hänt med mig men nu har jag helt plötsligt hur mycket energi som helst och som jag inte vet var jag ska göra av. Sökte på google på speedad och fick fram den här bilden och den stämmer väl ganska bra just nu. :-P


Ska alldeles strax försöka lägga mig och läsa det sista i boken nu så jag kan skriva lite fler fina ord om det sen! :-D Är så mycket grejer som händer i min skalle just nu!

Egentligen borde jag gå och sova för jag vill upp vid 8 imorn och ringa ett samtal. Men så blir det nog inte om jag känner mig själv rätt... Hahaha!

Nej nu ska jag inte skriva mer meningslösheter här... back to the book!  

Av Elinor - 6 mars 2011 19:57

  


Min dator är nog jordens segaste idag och jag fattar inte varför, men den blir sån ibland. Den kanske inte gillar söndagar? :-P

Har blivit piggare och piggare nu framåt kvällen här så nu tror jag att jag typ nästan är frisk fast jag har kvar lite snorigt i näsan. :-) Känns skönt!

Tänkte att jag skulle försöka vårstäda nu under veckan som kommer, för det har känts som att våren faktiskt är på intågande nu. Yaay!


Ligger och läser Da Vinci-koden, och för att göra personer upprörda, och lite för att besegra mig själv så måste jag lägga till att det nog faktiskt är en av de bästa böcker jag har läst. Hahaha! Alltså jag bara älskar den, och jag får lite hjärngympa när jag försöker hänga med i allting och lista ut saker och sådär. Me like a lot! Sen tror jag inte riktigt på att Dan Browns synpunkt i boken är helt sanningsenlig som han själv verkar tro (?) men ändå så finns det bitar i det som jag köper rakt av... Saker som jag liksom kan acceptera och som känns bra. :-D (och ni upprörda, halshugg mig inte!)

Jag kommer ihåg att i min lista så skrev jag ett inlägg om min tro... och den var inte helt sanningsenlig. Fast delvis... eh.. jag grubblar väldigt mycket på det här och jag kan inte kalla mig kristen. Jag har min egen tro som andra kanske ser som lite flummig emellanåt. Men det är något som jag brinner för... jag har fått mer och mer andlighet i mitt liv och jag tänkte att lite längre fram när jag har grubblat liiite mer så ska jag kläcka ur mig här i bloggen vad jag egentligen tänker. Och det kommer att stå där, och jag ska stå för det som står. Och jag tänker inte skämmas mer för hur jag tror/tänker/känner! Många ggr har jag försökt smälta in, men det funkar inte för mig. Jag är inte kristen, men jag trivs fortfarande i kyrkorum, kyrksalar sådär. Jag tycker om kyrkobyggnaderna och jag gillar oftast folket som finns innanför väggarna oxå. Men jag har min egen syn på saker och ting... :-D Ja, men som sagt så tar jag det i ett inlägg längre fram.


Föresten så är det här mitt 399 inlägg. :-) Känns bra, jag kommer fortsätta med att skriva här när jag känner för det. Jag är inte ute efter att bli nån storbloggerska. Det skulle jag aldrig vilja bli (även fast jag kan tycka att dom pengarna skulle sitta ganska fint). Jag har inte så stora ambitioner i livet faktiskt. :-D Jag kan tänka mig att läsa till dietist (eller på nån slags kostrådgivare) samtidigt som jag egentligen skulle vara minst lika glad för ett jobb på ica. En del av mig vill stanna här i stan. Jag trivs här nu och det känns bra. Men ja, det kan ju komma att ändra sig senare. Men just för ögonblicket så vill jag vara här och bara kunna skaffa ett jobb och sådär. (vilket inte är enkelt) Men först är det jobbet med mig själv som ska göras ja... ett steg i taget! Hihi!


Nu ska jag fortsätta i Da vinci-koden!!!

Av Elinor - 6 mars 2011 14:57

Jag har inte vågat lägga upp den här förut för jag inte visste om jag fick eller ej. Men nu har jag sett den på fler håll så då vågar jag oxå. Mitt kusinbarn har fått två små tjejer och dom är så otroligt söta! Längtar efter att få träffa dom, fast det lär ju dröja med tanke på att jag inte träffat förra knatten än och den är ju inte så jätteliten längre. :-D

Jag vet inte varför men det känns så speciellt med tvillingar, så jag tycker det är extra kul. Glad för deras familjs skull och jag hoppas att dom har det jättebra!! :-D


  

Av Elinor - 6 mars 2011 09:28


Jag förstår inte hur folk kan komma ihåg det! :-O Jag har ingen aning om vem som var den förste. Jag vet när första med tunga var, men inte med vem. :-P Men första som jag pussade på för att det kändes som riktig kärlek det var iaf Erik. Men jag vet inte vem som var den första...

Av Elinor - 6 mars 2011 05:53

Har nyss vaknat och ligger och drar mig lite :-) glömde bort att blogga mer igår! Inte bra alls. Jag vill skriva massor. Lite längre fram så kommer det nog komma ett inlägg om min tro igen. Måste bara våga först. Har kommit på att jag glömt min lista jag höll på med. Kommer fortsätta den när jag kommer till datorn sen. :-) nej nu orkar jag inte blogga mer. Pöss!

Ovido - Quiz & Flashcards