BaraElinor

Alla inlägg under mars 2011

Av Elinor - 15 mars 2011 12:49

  


Jag har lyssnat lite på melodifestivalen-låtarna idag och jag fastnar mer och mer för dom flesta. :-) Jag tycker att The Monikers låt är rätt okej nu faktiskt. Men ja, jag gillar låten, och den är mycket bättre nu när man inte ser honom.

Och Sara Vargas låt har jag haft på hjärnan sen hon var med första gången. Jag gillade den inte alls, men sen har den växt på mig och jag känner faktiskt igen lite av mina favvis-artister i den låten/rösten. Hon har en stil som påminner om den jag brukar gilla. :-)

Så ja, melodifestivalen för mig i år har blivit som den brukar bli varje år. Jag tycker inte speciellt bra om låtarna i början, men sen när man får höra skivan så är jag helt såld.

:-D

Av Elinor - 15 mars 2011 08:00

Jag är bra på en hel del faktiskt. :-D Haha, det trodde ni inte att ni skulle höra/läsa mig säga/skriva?!

Men det jag anser mig själv vara bäst på är att lyssna på andra. Att behålla hemligheter, men ja, allra bäst enligt mig är jag på att skriva. Jag älskar att leka med ord. Även om det inte är tänkt för andras ögon annars så tycker jag om att kunna få skriva utav mig sådana saker som tynger eller som uppfyller min fantasi. :-D


  

Av Elinor - 14 mars 2011 18:15

Jag kände att jag ville bjuda på lite humor oxå. Jag älskar Johan Glans, och jag älskar kvarteret skatan (där han ju är med oxå).







Av Elinor - 14 mars 2011 17:45

Här kommer lite musik som jag just nu har fastnat för. Winnerbäck kommer alltid att vara den bästa artist som jag känner till. Hans musik betyder så grymt mycket.


Lars Winnerbäck - Timglas


Lars Winnerbäck - Solen i ögonen


Lars Winnerbäck - Faller


Ja det får räcka så länge. Har ni några iaf. :-D

Av Elinor - 14 mars 2011 17:15

  


Just nu så sitter jag troligen i en bil på väg mot storstaden. Charlestown (och för den som är trög så betyder det Karlstad) Ska bli skönt att komma iväg lite med Mad och bara få lite nytt omkring sig. Alltför länge sedan jag var iväg någonstans nu. Jag vet inte om jag kommer att shoppa speciellt mycket, men det ska bli skönt ändå att kunna få miljöbyte och att fönstershoppa eller vad det heter. Jag är mest sällskap. Haha!


Vi ska till bokhandeln tror jag bestämt, och sen även till ikea en sväng. Kanske köper nåt litet men ja, det återstår att se. :-D

Av Elinor - 14 mars 2011 15:18

Nu är det ett tecken på att jag har alldeles för mycket fritid för nu har jag tidsinställt åtminstone 3 inlägg tror jag det var. :-P Ska iväg lite sen och jag kände för att hålla bloggen uppdaterad med nånting sålänge. Haha!

Störd Nörd Överkörd!


Hittade en låt från melodifestivalen typ 2007 eller 2008 tror jag... Jag tycker texten är jättebra på nåt vis och den passar på mig just nu.



Jag gillar iaf refrängen på den och jag blir glad av att höra den och känner mig peppad. Därför slänger jag in den här. :-D


Nu ska jag fixa mig lite grann tror jag, plus att jag tyckte att min telefon pinglade för sms inne i sovrummet. Hihi! I have a friend! ;-P

Av Elinor - 14 mars 2011 13:58

...så är detta nog en av mina favoritlåtar. Jag kan lyssna på den hur många ggr som helst och hans röst är underbar. Hehe, nu höll jag på att skriva något som är liiite för mycket info. ;P



Jag tycker han borde ha kommit mycket bättre än han gjorde i melodifestivalen. Men alla andra svenskar har ju tydligen inte lika bra musiksmak som mig. Hahahaha!!!

Av Elinor - 14 mars 2011 12:15


Jag känner mig glad och pigg trots att jag bara har sovit ca 1 timme nu på förmiddagen här. Har skrivit ett ganska långt brev till min terapeut som jag gick för att lämna förut, men en viss person hade lyckats få magsjuka. Så jag var inte alls speciellt angelägen att träffa henne just nu. :-P Så jag får lämna det om några dagar istället. Kanske går dit och väntar på henne på onsdag. Inte direkt så att jag har massa annat att hitta på. :-P Jag vill verkligen veta vad hon tycker om allt det som jag har kommit fram till. Det händer så mycket i mitt liv och jag blir glad av att se hur det rör sig åt rätt håll.

Jag gillar den Elinor jag håller på att bli, den som växer för varje dag! (och då menar jag inte på bredden ;-P)

Fast jag kanske får lägga till en del eller så i mitt brev nu när jag inte hinner prata med henne direkt denna vecka.. men ja. det löser sig. :-D

Ovido - Quiz & Flashcards