BaraElinor

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Grubbel

Av Elinor - 10 mars 2011 18:58


Världens fulaste bild, men jag orkar inte leta upp någon annan. Min hjärna spinner på för fullt och jag vet inte om jag kommer kunna uttrycka nåt av det jag känner men jag tänker skriva så får jag se vad det blir av det hela.

Allt det här med K har tagit jättehårt på mig och ändå kände jag honom inte väl. Pratade en del med honom när vi gick på gymnasiet och så, och även lite i högstadiet... men ändå har det knäckt mig en del. Mycket tankar har väckts som jag inte vill ha. Nej jag har inte självmordstankar eller nåt åt det hållet, men jag funderar kring det. Det är inget jag skulle göra, men ändå finns själva tanken på det ändå med. Vet inte hur jag ska förklara... jag vill verkligen leva, och jag är glad för mitt liv, även fast jag inte alltid mår så bra. Men efter att jag hade sådana tankar så länge, så finns dom kvar nu när en annan person dött. Har tänkt mycket på hur det skulle ha varit för min omgivning OM jag hade gjort någonting när jag tänkte så mycket på det. Hur många hade det påverkat, hur starkt? Hade det blivit som för K att kompisar sen typ evigheter tillbaka har skrivit, sådana som inte velat vara ens kompis innan men som då ploppat upp och skrivit om hur mycket dom kommer sakna en? Jag skrev inget på hans sida, för jag kände honom som sagt inte så väl.. inte nu för tiden. Jag tycker inte att det är något som jag vill skrika ut till alla där. Jag kan tänka på honom själv. Eller skriva om det här. Detta är min blogg och jag skriver vad jag vill.

Har läst hans nära vänners bloggar och jag kan bara tänka mig hur ont det gör i dom när jag är så påverkad som jag är.

Just nu så är mitt humör väldigt svängande, alla känslor rusar upp och ner och jag kan börja gråta för ingenting. Men jag känner en väldig livsglädje ändå... trots allt liksom. Känner mig lite rörig och upprepande men men...


Jag tror att mina humörsvängningar lite beror på understimulans. Jag behöver sätta upp lite grejer på mitt "schema" som jag ska hinna göra, och så jag liksom sysselsätter mig. Ska försöka att måla lite någon dag tror jag, för mina idéer ploppar upp hela tiden. Och så ska jag skriva lite mer än jag gjort hittills. Även där har jag massa idéer och det kan nog bli ganska kul. Sen måste jag börja sköta mina vardagssysslor. Inte låta det bli såhär stökigt. Äta vanlig mat, äta överhuvudtaget kanske man ska lägga till. Jag är dålig med mat.

Nej jag orkar inte grubbla mer.. ska återgå till boken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elinor - 14 mars 2012 17:04


Jag kunde inte sova inatt, inte alls... vilket jag antar beror på att jag slutat med en medicin och dom sa att det kunde bli så. Men iaf så orkade jag inte sitta hemma imorse för jag skulle aldrig orka ta mig iväg om jag lyckades somna en stund då. S...

Av Elinor - 12 mars 2012 12:01

såhär härligt såg det ut i morse när jag väntade utanför jobbet. Gött! Och nu sitter jag och ska strax käka. Sen får jag se om jag orkar städa lite till eller om det blir slapp. :-D Ska iaf bli riktigt gött med mat! Riktigt riktigt gött......

Av Elinor - 11 mars 2012 15:46


Okej, jag har bestämt mig för att lägga ut en bild på mitt sovrum som det såg ut innan. Stökigt är det så jag får skämmas lite. Men det kan jag behöva. ;-P Har iaf möblerat om lite grann idag men har lite kvar att göra, så nu blir det bara en före bi...

Av Elinor - 10 mars 2012 10:18

så var man pigg och allert då. :-D testar mest om detta funkar... :-p ska skutta in i duschen strax, sen rota fram lite grejs till ikväll... Pöss på er!...

Av Elinor - 9 mars 2012 15:39

Jag kanske borde skapa en ny kategori med namnet "Dagens klantighet" för jag tycker att jag blir mer och mer klantig för varje dag som går. Ett exempel (som jag varnar för att det är mer info än någon behöver!  ) är att jag den senaste veckan MINST...

Ovido - Quiz & Flashcards