BaraElinor

Alla inlägg under februari 2011

Av Elinor - 5 februari 2011 18:52

  


Jag blir galen på min dator!!! Nu när jag har fått den fixad och allt så ska den börja låta som en gräsklippare istället. Dret-fläktar!!! Jag har försökt att dammsuga den, men det hände inte speciellt mycket. Nu vill jag bara stoppa fingrarna i öronen så jag slipper höra oljudet! Men jag vill ju inte stänga av den heller eftersom jag är något beroende av att kunna sitta här och knattra på den.

Suuuuck, varför ska alltid allting krångla för mig???

Av Elinor - 5 februari 2011 18:43


Ja, det är väl typ Harry Potter serien... alla dom böckerna har jag läst hundra gånger nu tror jag. Kan tröttnar aldrig. :-) Man kan läsa dom om och om igen och ändå hittar man typ alltid nåt nytt. Eller iaf så gör jag det! :-P Och hur man än mår så kan den pigga upp och jag älskar den världen som man får kliva in i. :-D


En annan bok som jag läst många gånger är "Om änglar kunde tala" av Torgny Wirén. :-) Men den orkar jag inte skriva om nu.. hahaha, så om ni gillar titeln så läs den! :-D

Av Elinor - 4 februari 2011 16:47

Läste för en stund sedan att Lena Nyman har gått bort, så jag tänkte att jag skulle slänga upp Vargsången från Ronja Rövardotter. Det är inte den riktiga versionen, för den kunde jag inte hitta, men det är någonting iaf.


Lovis - Vargsången

Film · Musik
Av Elinor - 4 februari 2011 14:55


Den bästa boken förra året tror jag var nog egentligen en hel serie böcker, men favoriten i serien var nog Spränga gränser av Solveig Olsson-Hultgren.

Jag läste mest ungdomsböcker förra året och rätt mycket som inte var så himla bra, men den här serien älskade jag.

Spränga gränser handlar om Cecilia som är tonåring år 1956 och som vill starta ett rock'n'roll-band trots att hon är flicka och att det inte är speciellt accepterat. Man får följa henne genom alla mot och medgångar och jag blev helt bunden av boken.

Hela serien handlar om systrarna Andersson och deras familjer. Första boken utspelar sig 1899 tror jag det var och handlar om den äldsta systern. Sen får man följa dom framåt i tiden och genom allt som händer dom fram tills 1956, som jag tror är den sista som kommit ut. Kanske kommer det ut fler senare? Men bra är dom iaf så det är verkligen värt att läsa dom! :-D


  


Av Elinor - 4 februari 2011 14:53

Jag har ju sett sådana där listor som alla varit med och skrivit på sina bloggar som handlar om personen själv. Men nu var jag inne på en bokblogg och hon hade den här istället, med 30 dagar då man skriver om olika böcker osv. :-D Så då kände jag ju att jag bara måste vara med på det!!!


Day 01 – The best book you read last year.
Day 02 – A book that you've read more than 3 times.
Day 03 – Your favourite series.
Day 04 – Favourite book of your favourite series.
Day 05 – A book that makes you happy.
Day 06 – A book that makes you sad.
Day 07 – Most underrated book.
Day 08 – Most overrated book.
Day 09 – A book you thought you wouldn't like but ended up loving.
Day 10 – Your favourite classic book.
Day 11 – A book you hated.
Day 12 – A book you used to love but don't anymore.
Day 13 – Your favourite writer.
Day 14 – Favourite book of you favourite writer.
Day 15 – Favourite male character.
Day 16 – Favourite female character.
Day 17 – Favourite quote from your favourite book.
Day 18 – A book that disappointed you.
Day 19 – Favourite book turned into a movie.
Day 20 – Favourite romance book.
Day 21 – Favourite book from your childhood.
Day 22 – Favourite book you own.
Day 23 – A book you wanted to read for a long time but still haven't.
Day 24 – A book that you wish more people would've read.
Day 25 – A character you can relate to the most.
Day 26 – A book that changed your oppinion about something.
Day 27 – The most surprising plot twist or ending.
Day 28 – Favourite titel.
Day 29 – A book everyone hated but you liked.
Day 30 – Your favourite book of all time.

Av Elinor - 4 februari 2011 14:25


Eh, jag bjuder på den bilden. :-P

Ska alldeles strax dra igång och börja städa hade jag tänkt mig. Skulle ha gjort det tidigare men jag somnade om och sen drömde jag en himla massa så när jag vaknade behövde jag lite tid att lugna ner mig på och så. :-)


En del av mig vill gå ut för det är så himla fint väder ute idag men samtidigt så är jag inte direkt i ordninggjord så då hinner säkert solen gå bort innan jag är klar. :-P Får hoppas på att vädret håller i sig tills på söndag så kan jag vara ute lite mer då. Måste komma ihåg att ladda kameran oxå så man kan fota vad som händer. Har varit lite bättre på att ha med foton nu, men jag vill fortsätta med det. :-)

Om precis två veckor så ska jag klippa mig! :-D Ska bli jätteskönt, för som ni ser på bilden så är det lite för långt för att fixas så som jag vill, och det är för kort för att slängas upp med en snodd eller så. Ska bli så underbart att få klippa av det igen nu när jag vet precis hur jag vill ha det! :-)


Nej nu får jag nog sätta igång...

Av Elinor - 3 februari 2011 23:49



Sov sött!!!  

Av Elinor - 3 februari 2011 19:36


Just nu sitter jag och kollar på top model. :-D Har haft en riktigt bra dag idag och verkligen njutit av varje sekund. Att jag skulle kunna må såhär bra trodde jag inte för typ ett halvår sedan. Händer så himla mycket med mig, och trots att jag har en del saker utifrån just nu som gör det jobbigt så mår jag bra i mig själv! Det är lite förvirrande, för jag tycker ibland att jag inte får må såhär. Men sen skiter jag i vad jag får och inte, för jag mår ju bra ändå och det tänker jag inte försöka förstöra.


Jag måste dock erkänna att jag inte riktigt orkat med att städa idag. Istället har jag spelat musik på min ny flyttade och mycket bättre placerade stereo, jag har dansat runt. Nördat framför datorn, läst, pratat en himla massa i telefon och även hunnit se 1 ½ avsnitt av Kenny Starfighter. Hahahaha! Så himla bäst! Volli Bolli!

Men imorn ska jag verkligen försöka få ordning, och försöka göra något kul av det. Jag vet inte hur men det ska nog fixa sig. Hehe!


Nu blir det en Beck-film, troligen den nyaste, och skriva en lista på morgondagens städning och pyssling. :-D

Pöss!

Ovido - Quiz & Flashcards