BaraElinor

Alla inlägg under februari 2011

Av Elinor - 24 februari 2011 22:40


Idag har det inte blivit mycket gjort. Har varit en sväng till mamma och pappa och på vägen hem därifrån så frös jag så mycket så när jag kom hem så kunde jag knappt skriva på datorn för jag skakade så himla mycket. Vilket ledde till att jag fullt påklädd bäddade ner mig under duntäcket och försökte bli varm. Och så sov jag en stund oxå. Hehe!

Imorn har jag stora planer för min lägenhet. Stora rensningen ska det bli. Städa, damma, skura, diska, städa skåp, garderober... fixa badrummet, bädda rent. Boka tvättid. Rensa bland böckerna kanske... ja det är en hel del som jag vill fixa plus en massa planering osv som jag  behöver just nu. För nu är det lite ostabilt och då måste jag lösa det på något sätt. :-)

Har bett min terapeut att ringa mig, men jag ska nog ringa och säga att det inte behövs. Jag klarar mig tills på tisdag när jag ska dit. Blir bra detta. :-D

Behöver lite att greja med nu så jag inte blir helt förslappad. Ska få ordning på det här. :-)


Ja ja, kände bara för att uppdatera lite... ska skriva ett inlägg till, sen återkommer jag imorn istället. Hihi!

Pöss

Av Elinor - 24 februari 2011 13:10

Sitter hemma hos mamma å pappa just nu och fryser. Men man klarar allt när man kan leka lite med nya fånen. Haha!Har blivit kass på att blogga. Måste göra nåt åt det! :-)Jaja pöss på er!

Av Elinor - 23 februari 2011 11:50


Det här är min nya älskling! :-D Jag är helt besatt av den och tycker om den mer än vad som är normalt att gilla en pryl. Hahaha! Kul att kunna leka lite med den och ha en ordentlig telefon som inte bara krånglar hela tiden.

Men nog om den. :-D


Har sovit hur skönt som helst i natt och jag känner mig pigg och vaken nu och funderar på om jag ska gå ut en sväng i solskenet. Kanske en tripp till bibblan? Nja, jag orkar inte det idag. Är säkert en massa klasser där och det orkar jag inte.. :-)

Jag ska posta ett brev sen iaf, det är viktigt. Och så kanske handla lite grann. Men det kanske får vänta någon dag.

Jo just  det. Jag vägde mig imorse, och jag trodde jag skulle ha gått upp massor eftersom jag åt två pizzor i helgen och popcorn och drack en del dricka. Men jag vägde 112,4 kg. :-DDD Så jag är nöjd med det oxå. Hihi!

Men nu ska jag greja lite här hemma tror jag.. försöka få ordning runt mig eftersom jag har lite saker liggandes här i soffan och på golvet. Men det kommer gå ganska fort skulle jag tro. :-)  

Av Elinor - 23 februari 2011 11:43


Det här är ju svårt för jag läser ju typ 200 bloggar om dagen. :-P

Men jag har alla sparade i bloglovin så just nu vet jag faktiskt inte adresserna till de olika sidorna så jag helt enkelt struntar i den här delen av listan. :-)

Av Elinor - 21 februari 2011 20:30


Jag är helt störd just nu... jag bara fnittrar och flänger omkring och är allmänt fånig. Hahaha, jag har haft hur mycket energi som helst idag, och ändå passade jag på att ta mig en liten tupplur mitt på dagen. Mest för att få tiden att gå.

Fattar inte hur man kan vara såhär besatt som jag är just nu, men jag LÄNGTAR verkligen tills min mobil kommer!!! Har nog aldrig varit såhär sprallig inför att få/köpa en ny pryl.. Jag tror det kommer att bli kanonbra!!! Kommer nörda sönder sen när den kommer. :-D

Imorn är det terapeuten igen! It's good!! Kan behöva tjata av mig lite av min enorma energi som jag fått som världens kick efter att ha träffat vännerna i helgen. Jag har liksom nåt fladdrande i mitt bröst, och känner mig väldigt ryckig och fnissig, och ja... jag vet inte om allting är sådär jättebra, för det är som om jag är ganska manisk förtillfället. För det är härligt att känna såhär, men jag vet inte om man kanske ska vara riktigt såhär speedad egentligen. :-D Men ja, jag njuter så länge jag kan. Hehe!

Av Elinor - 21 februari 2011 16:45


Min tro har varit väldigt svängande ganska länge. Jag vet delvis vad jag tror, eller egentligen är jag ganska säker på vad jag tror. Det är bara att jag varit så himla rädd för vad andra ska tro om mig om jag berättar om min tro.

Jag är kristen! Jag tror på Jesus, MEN... jag hänger inte så mycket upp mig på småfrågorna som många gör, utan jag ser kärleken. :-)


Och bara för att jag är kristen så betyder inte det att jag är blåst eller helt enkelt dum i huvudet (vilket jag fått kommentarer på förut) Jag är en vanlig människa precis som alla andra. Inte mer värd men heller inte mindre värd. Jag står inte över någon, jag är precis som vem som helst. Jag svär ibland, och jag tycker själv inte det är det bästa. Men jag tror inte att Gud älskar mig mindre för det. Jag ljuger nån gång ibland, men jag gör det inte om allvarliga saker, utan mer som vita lögner som kommer ibland utan att jag tänker på det. :-) Jag tror inte att jag är mindre älskad ändå.

Jag försöker att lära mig att se på människor på ett annat sätt än jag gjort förr. Jag hade alltid lätt att döma folk förr, att hata människor utan anledning. Men jag jobbar på det. Jag försöker att se att alla människor är lika värda, även om man inte kan älska alla lika högt. :-D

Och jag lever som vanligt, det är inget konstigt. Jag ät kristen men helt normal... eller åtminstone är det inte det här som gör mig lite udda. ;-P


  


Av Elinor - 20 februari 2011 19:27


Det har varit kasst med uppdatering under helgen, för jag har inte haft tid att sitta och skriva en massa vid datorn. Har knappt suttit vid datorn alls för jag har haft så himla kul med Sara, och sen med henne och Malin och Daniel. Länge sen jag hade en sån här underbart bra helg!!! :-D

Trodde jag skulle få en massa ångest av att jag fuskade och åt ute två dagar i rad och sen igår åt jag popcorn hos Sara och även lite godis och drack dricka. Jag var helt säker på att det skulle få mig att bryta ihop när jag kom hem, men jag orkade inte bry mig. Jag känner mig ganska nöjd med mig själv just nu. Alltså jag vet att jag måste gå ner, men det känns ändå som att jag inte hatar mig själv för att jag är tjock nu. Jag tycker bara att livet känns lite lättare.


Tänker fortfarande mycket på min framtid och blir mer och mer säker på att jag vill läsa det jag tänker på. :-D Kan se att det blir mycket jobb, men jag vill verkligen. Tror att det kommer att bli jättekul!!! :-)

Uppsala känns oxå lockande, det är en storstad, men inte så stor som Sthlm.


Föresten, jag klippte mig ju i fredags (tror jag nämnde det här inne för nån dag sen??) och jag har inte hunnit ta några bilder på det än. Och just nu så är det inte så snyggt för jag har sovit på det och det står åt alla håll. Annars hade jag gjort det på en gång. Men istället fick ni en före-bild här uppe och kan ju kolla in den så länge så får jag försöka att endera få fram kort imorn eller så blir det på tisdag. :-D


Nej nu blir det lite mer tv för min del.. :-P 

Av Elinor - 20 februari 2011 19:22


Favoritsaker, det finns ju så himla mycket som är ens favoritsaker. Jag kan inte klara mig utan datorn, mobilen... (speciellt om jag får min nya under veckan ;-P )

Annars vet jag inte. Saker är ju liksom inte det viktigaste i livet egentligen.

Men men...

dagboken är ganska viktig oxå iofs. Jag behöver få skriva. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards