BaraElinor

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Elinor - 2 februari 2011 19:05

  


Har haft en helt okej dag... inte gjort så mycket men det har varit skönt att bara ta det lite lugnt. Har ju inte varit hemma speciellt mycket de senaste typ tre eller fyra dagarna så nu blir det några dagar hemma. Jag behöver ta tag i min svinstia till lägenhet, men jag är ju så lat så det aldrig blir gjort. Jag hatar när det är stökigt!!! (och ändå är jag den stökigaste som finns) Fast jag får väl ta mig i kragen och sätta igång imorn när jag vaknar... Så det blir gjort nån gång i år.

Får väl bli en liten lista igen, annars skiter jag ju i allting. :-P

Ska koppla i min cd igen oxå så jag kan lyssna på musik. Då går det ju genast lite bättre. :-D Har inte längre spotify i datorn, för den sidan funkade inte förut när jag skulle fixa det och sen känner jag att jag inte behöver det ändå. Jag lyssnar typ bara på sådana låtar som jag ändå har på vanlig cd så då är det bara onödigt. :-)


Men ja, nu ska jag lägga mig och läsa en stund så får jag skriva min lista sen. Hihi!

Ha en bra kväll!

Av Elinor - 2 februari 2011 15:36

  


Ta livet av mig, mamma! - Marianne Käcko


Den här boken tyckte jag var bra, väldigt bra innehåll liksom. Däremot så är väl inte språket så jättekul, den känns lite torr, men det spelar ingen roll för själva handlingen är fängslande.

Det är en biografi skriven av en mamma till en anorektiker. Alla andra böcker jag har läst om anorexia så har det varit den sjukas sida man sett hela tiden. Här är det hur mamman upplevde det, och allt hon gjorde för att hennes dotter skulle få den bästa vården osv.

Jag har väldigt ofta "önskat" att jag var smal som en anorektiker, men efter att ha läst den här så känns det så himla avlägset. Man vill inte leva på det sättet, och man vill inte påverka alla runtomkring så negativt som man faktiskt gör genom den här sjukdomen.

Så om du känner någon som är sjuk, eller någon anhörig till någon som är sjuk så tipsa om den här boken. Den är skriven nångång på 90-talet, så en del lär ju ha hänt sen dess... men den är värd att läsa ändå. :-)

Av Elinor - 2 februari 2011 13:57

Hittade en annan låt på youtube som jag tyckte var grymt bra! :-D


Pink - F**kin perfect

Av Elinor - 2 februari 2011 13:45

Sitter och diggar till Rihannas nya låt. Så grymt bra!


Rihanna - S&M


Ja jag har snott låten från Amir, men jag älskade den verkligen. :-D Är själv inte så bra på att hitta ny musik, och jag lyssnar ju typ inte på radio så jag kan få tips därifrån så jag får helt enkelt låna när jag väl hittar några. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards