BaraElinor

Alla inlägg under februari 2011

Av Elinor - 19 februari 2011 12:35


Vänner är det bästa som finns och jag har väldigt bra sådana. Iaf dom flesta. :-D Jag har inte jättemånga som är sådär nära, men dom som är det är guld värda.

Sen har man ju vänner som man umgås med som är typ mer bekanta och så. Roliga men man berättar inte direkt nåt djupare för dom.

Jag har två vänner som jag räknar som mina absolut bästa vänner, och det är en kille och en tjej. Men jag tänker inte sätta ut namnet på dom. :-)

Jag vet allvarligt inte hur jag hade överlevt utan alla mina vänner, både nära och lite mer bekanta vänner. Dom har gjort så himla mycket för mig så jag kan inte ens beskriva det.

Alla mina vänner är som diamanter!!! Löööv!!!

Av Elinor - 19 februari 2011 12:25

God morgon mina små gullvippor... eller god morgon kanske man inte säger vid den här tiden på dagen men ändå. Jag har ganska nyss vaknat så det känns bra.

Har hunnit ringa ett samtal till mamma och pappa, ett till 3 och sen ett till lilla Sara. :-D

Och kl 14 så ska jag träffa Sara, Daniel och Malin. Tjihoo!!! Jag har inte sett dom på evigheters evighet! Ska bli jättekul att ses igen, för jag har saknat dom hur mycket som helst. Har ju inte träffat så många av mina gamla vänner för att jag mått så kasst, och sen så bor dom ju inte i samma stad som mig längre så det är lite svårt. Men ja, kuuuuul ska det bli!


Solen skiner för fullt idag oxå så jag tror att dagen kommer bli alla tiders! :-D Det ser ljust ut för lilla mig just nu! :-) Glaaaad!!!


Pöss på er!

Av Elinor - 18 februari 2011 22:40


Jag har haft så himla kul idag, först satt jag på bibblan och vääääntade för jag skulle iväg och klippa mig (på färg och form i Säffle, stor tumme upp) och väl där så var jag helt stel i mina leder. Men det var överkomligt eftersom jag blev friserad så bra, då härdar man ut.

Efter att jag varit där så gick jag och träffade lilla Sara, och så rååkade vi hamna på Dilans. (hur kan det komma sig???) Sen gick vi hem till Sara och hämtade ett styck galen hund som vi tog med hem till mig. Där satte vi oss och såg Sex and the City 2. Sen ville Sara spela singstar, så då fick man ju rota fram det ur mina gömmor här hemma. Och sen sjöng vi en himla massa tills rösten blev helt skum... ja vilket inte tog så himla lång tid för min del då. :-P

När hon gick hem så satte jag mig framför tvn och väntade på resultatet från Let's dance och jag tänker varje gång jag börjar kolla på programmet "Varför sitter jag här???" Men men, man får väl vara stolt över att det är en Säfflebo med eller nåt sånt. ;-)

Och så kom jag ju på att jag inte har skrivit min dagliga blogg idag så bara för den sakens skull så startade jag hela seeega datorn så jag kunde göra det. :-D Det är duktig tjej det! Hahaha! Nej jag är ingen nörd, inte alls.

 

Men nu ska jag nog snart gå och knyta mig, för mina ögon börjar falla ihop. :-)

Av Elinor - 18 februari 2011 22:32


Om det här var min sista dag... så skulle jag umgås så mycket jag bara kunde med dom jag älskar. Jag skulle sjunga högt och falskt bland folk utan att bry mig. Skriva utan att skämmas över det som kommer ut. Jag skulle försöka att se det vackra i det som var kvar och jag skulle köpa nånting som ett minne till dom som står mig nära. Något som dom kan minnas mig för när dom ser det. :-)

Jag skulle säga till en person att han är vacker och ge honom en puss på munnen trots att jag vet att det snart är över igen. :-)


Det tror jag att jag skulle göra! :-D  

Av Elinor - 17 februari 2011 20:45

Ett mål till att sätta upp på listan. Jag vill ta mig in på utbildningen i Uppsala och få lägenhet där och klara av utbildningen. :-D Det är något jag verkligen vill, något jag tror mig kunna lyckas med och som jag vill kämpa för att uppnå. Hihi!


  


Av Elinor - 17 februari 2011 12:44

Jag ÄLSKAR den här!!! E-type är kung! :-)


Av Elinor - 17 februari 2011 12:18

Kärlek för mig...


det är nog när man kan vara tillsammans med någon (alltså umgås, måste inte vara ett förhållande) och kunna vara sig själv helt igenom och den vännen gillar en ändå.


Kärlek för mig är när jag tänker på min familj och blir varm i hjärtat. Att jag blir superglad varje gång jag ser dom och att med dom är jag trygg och säker.


Kärlek för mig är när man hittat den som man kan sitta tyst med i evigheter utan att det känns jobbigt och han/hon vet precis vad jag i min tystnad har sagt.


Kärlek för mig är att älska sig själv som man är, att se sig i spegeln och våga älska det som syns där, trots skavanker och fel.


Det är en liten del av vad kärlek är... för mig. Men det ryms så himla mycket i ordet kärlek så jag skulle aldrig kunna formulera det här. :-)


Av Elinor - 17 februari 2011 11:49


Och med rubriken menar jag INTE bilden. :-P

Jag är så glad idag för jag har verkligen fått tillbaka tron på mig själv. Och mina drömmar är större än någonsin! Utan att faktiskt skrämma mig. Om jag får som jag vill så ska jag till Uppsala om några år faktiskt. :-D

Det skrämmer mig inte att jag kommer att vara själv där, utan jag ser massor med möjligheter, och det skrämmer mig inte att jag ska gå universitet, eller att jag inte kommer ha tryggheten i och med terapeuten som jag är van vid. Så känns det just nu och det gör mig ofantligt glad!!! :-D

Jag har bara åkt igenom Uppsala en gång i hela mitt liv, men jag blev förälskad i det jag såg. Tror att jag skulle kunna trivas och leva där, åtminstone några år. :-) Ååå jag längtar nu ju! Fast först ska jag bli "frisk" så jag klarar av att uppleva drömmen. hihi! Så det kommer bli bra när jag fått ha ett samtal med försäkringskassan och terapeuten och se hur dom ser på framtiden. Hoppas att allting kommer gå åt rätt håll nu och att jag kan hålla uppe den här glöden!


Pöss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards