BaraElinor

Alla inlägg under februari 2011

Av Elinor - 12 februari 2011 21:13



Jag totalt bojkottade melodifestivalen idag, för jag kände inte att det var något för mig. Plus att det inte är speciellt kul att sitta ensam och kolla på det heller.

Däremot så fastnade jag på Tv3 och kollar på Bring it on. :-D Jag och cheerleading! Det är grejen, alltså kolla på, absolut INTE utöva!


  

  

Av Elinor - 12 februari 2011 18:33

Jag snodde den här listan av Carolina Gynning, som har snott den av nån annan som troligen oxå snott den av nån. :-P
Tänkte testa att börja på en sån lista som inte rör böcker, för jag tror det kan bli lite enklare. Men jag börjar först imorn med det! Så ni får stå ut tills dess! :-D

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Om det här vore min sista dag
Dag 07 – Vänner
Dag 08 – Favoritsaker
Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi
Dag 10 – Bloggfavoriter
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – 10 saker du inte vet om mig
Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig
Dag 14 – Dåliga vanor och laster
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Första kyssen
Dag 17 – Barndomsminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Mitt hem
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Saker jag saknar
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – 10 dödssynder

Av Elinor - 12 februari 2011 18:17


Jag älskar Achmed! Hahaha, jag har sett den massor av gånger, men han är ju så skööön!

Silence, I'll kill you!

Av Elinor - 12 februari 2011 12:53


Jag har blivit så himla känslig på sistone. Kan knappt lyssna på någon musik alls utan att tårarna börjar rinna, och fortsätter jag lyssna då så leker jag niagarafall ett tag. Förstår mig inte på mig själv, för egentligen är det ju inte så farligt just nu. Är väl på väg ner i nåt hål igen antar jag och det är ju inte det roligaste kanske, men jag har ju gjort det förr. Det blir alltid såhär när jag är lite stressad. Helt sjukt hur känslostyrd jag är. Precis allting påverkas av den känslan jag känner just för stunden. Och det kan växla från en stund till en annan som om man slagit på en strömbrytare.

 

Var nyss ute på en promenad, som jag hade tänkt skulle bli lite längre eftersom det är underbart väder. Men ja, eftersom jag och vintern inte är kompisar i år så skadade jag mig naturligtvis igen. Och eftersom min tur är sån enorm tillgång just nu så var det samma knä som jag redan har ont i så nu gör det mega-ont istället. Men jag behöver iaf inte halta, klarar att gå vanligt men det värker. Man ska ju alltid se det positiva så jag får väl vara glad att det inte var värre.

I och med att jag skadade mig så sket jag i promenaden och därför är jag hemma i värmen igen, men ändå mycket piggare än jag var när jag gick ut, så det kom ju nåt bra ur det ändå. Jag är inte riktigt lika depp nu som innan.

 

Sen har jag gjort nåt tråkigt. Jag har typ nästan bara ätstörningsböcker hemma från bibblan just nu och dom är jag inte alls sugen på att läsa. Jag har tröttnat på dom, för jag får bara en massa dumma idéer. Så nu har jag börjat om på HP från början IGEN. Hahahaha! Jag hade precis tagit mig igenom serien, så då börjar jag om igen... Får se hur länge jag håller på med dom den här gången. Om jag tar mig igenom hela serien igen.

Ja ja, ska återgå till att läsa nu... ha en bra dag!

Av Elinor - 12 februari 2011 10:45


Nu har jag fått tummen ur och lagt in den här. :-P Jag gillar verkligen den här låten, och jag går runt och dansar för mig själv varje gång jag hör den. :-D

Tumme upp för Gaga!

Av Elinor - 11 februari 2011 13:48

så spelas den här låten på cd:n för fullt.



Har lite nostalgi från musiken jag alltid lyssnade på i högstadiet och gymnasiet så just nu är det Backstreet Boys, Spice Girls och lite Britney Spears. :-D


Av Elinor - 11 februari 2011 13:33

     


Jag har shoppat mig en box med alla Narnia-böckerna på engelska. :-D Tycker om att läsa på Engelska, det ger mer då, och så får jag träna hjärnan lite grann. Jag läser ju annars  alltid Harry Potter på engelska fast jag har dom både på svenska och engelska.

Men iaf, jag har velat ha Narnia serien hur länge som helst, men alltid tyckt det var för dyrt att köpa alla 7 delarna. Så hittade jag den här boxen så jag var bara tvungen att slå till. :-D


Har lite kläder som jag shoppade för typ 2 månader sen oxå som jag inte har lagt upp riktigt än... men nu dog min kamera när jag tog kort på böckerna. Så jag måste ladda den först så kanske det kommer bilder senare då. Hihi!



Ovido - Quiz & Flashcards