BaraElinor

Alla inlägg under februari 2011

Av Elinor - 26 februari 2011 00:00


  

Det finns så himla många människor i mitt liv som betyder så ofantligt mycket för mig! Hela jag känns som jag ska explodera av alla tankar och känslor på hur underbara människor jag känner. Min familj, släkten, vännerna, bekanta. Och lite andra folk oxå som gör så att man klarar av livet.

Jag vet inte om de närmaste vet hur mycket dom gör för mig. Jag vet inte om dom har någon koll alls på hur dåligt jag har mått och att dom alla har del i att jag faktiskt lever idag. På riktigt! Man blir oftast inte tagen på allvar när man säger det, men det är helt sant. Jag har varit på gränsen så himla många ggr men det är folket runt mig som gjort att jag velat kämpa vidare. När jag inte orkat kämpa för min skull så har jag gjort det för deras!

 

All kärlek till dom! <3

Av Elinor - 25 februari 2011 23:46

Kom föresten på att jag skulle säga att jag haft februaris högsta unika besökar antal idag. :-D

Hela tjugofem personer har varit inne på min blogg! Hahahaha!!!


  

Av Elinor - 25 februari 2011 23:38


Jag sitter här och kollar på film, håller på att bli knas i skallen igen för jag har druckit cola idag. Fan oxå, jag som lovat mig själv att sluta med sånt. Men men, imorn  blir det nya tag, så då får man ta den dagens bekymmer istället. :-)


Just nu ser jag Göta Kanal 3. Har funderat på om jag ska kolla igenom ALLA mina filmer, typ en om dagen eller så... Då har jag ju i mer än ett år framåt nåt att se på. :-D Den här filmen tycker jag egentligen inte är nåt bra. Fast på nåt vis har jag fastnat i hela den här grejen om att dom letar skatter med ledtrådar och grejer. :-) Tycker det är lite mysigt. Men sen skulle det ju faktiskt ha räckt med bara den första Göta Kanal filmen för den var underbar!!! Hahaha!

Nu har dom skitit i det blå skåpet!


Nej får återgå till filmen... den får väl kanske 2,5-3 stjärnor av 5. MAX! Och då är jag nog egentligen ganska snäll.. hahaha!


Jaja... får se om det blir fler inlägg i natt eller om jag snart ska knyta mig. :-P

:-S

Av Elinor - 25 februari 2011 18:25


Jag känner mig lite splittrad just nu... jag har så mycket tankar och jag skäms för mig själv. Har världens godispåse här hemma, men jag vill inte ha godis. Känner mig äcklig just precis nu för jag tycker jag ätit för mycket. Men egentligen har jag ätit för lite idag.

Jag vet att man inte ska jämföra sig med någon annan än sig själv, men jag blir galen på att jag ser hur mycket andra klarar och hur lite jag själv klarar. Bara en kompis eller släkting säger att dom tränat eller varit ute och gått så får jag så otroligt dåligt samvete på mig själv så det går inte ens förklara. Jag blir galen. Och förr så var jag alltid den smala av mina kompisar, nu är jag den utan tvekan fetaste i kompiskretsen och det får mig att må dåligt. Jag vill liksom inte vara sämst jämt, men det är jag. Och för säkerhets skull ska jag lägga till att det inte är någon kompis fel, och att jag bara känner såhär precis just nu. Plus att jag behöver skriva av mig lite...

En sak jag funderar över är att när jag bestämmer mig för att förändra saker och ting så får jag alltid kommentaren av precis ALLA att jag ska ta lite i taget och inte göra stora förändringar och bla bla bla.. men när jag kollar på vad kompisarna gjort det senaste så gör dom ju allt på en gång. Helt besatta (en del) och då undrar jag varför dom kan göra det när alla uppmanar mig att det är så himla fel?

Har blivit så att jag inte talar om vad jag gör istället bara för att jag ska slippa att folk klagar och lägger sig i. Jag är trött på att alla ska veta så himla mycket bättre än mig hela tiden. Jag är inte helt dum i huvudet även om det verkar så!!!

Det är så mycket på gång i mitt liv nu, alltså i jobbet med mig själv. Jag behöver satsa på att klara av det här. Mina matproblem behöver ha största prioritet nu. Har skaffat (för länge sen) en bok som jag ska skriva upp veckomatsedel i så jag vet vad jag ska handla, vad jag ska äta vilken dag osv. Tror det kan behövas för min del! Håller på och skriver lite på det.. word ska ju användas till någonting. :-)

Ja ja, nu har jag klagat färdigt. Ni får nog updates så småningom hur det går med min livsstilsförändring. :-D

Av Elinor - 25 februari 2011 14:53


Jag vet inte om jag kommer på tio saker... nåt kanske ni redan vet och sådär. Men jag ger det ett försök iaf.


1. Jag är livrädd för grävskopor/plogar/skogsmaskiner!!! (det här vet jag att ni redan vet... Men det är en enorm skräck i min kropp när jag märker att det kommer en plog på vägen om jag är ute och går.


2. Okej jag avslöjar min största dröm. Det är att få vara författare. (jag har ju gett ut en bok och så, men jag skulle vilja göra det massor!!!)


3. Mitt drömyrke just nu är att bli dietist.


4. Jag skriver listor på allting, långa, korta, onödiga, nödvändiga, roliga... ja helt enkelt listor på allting som behöver funderas över. Eller som behöver göras, som jag drömmer om.. ja ni fattar.


5. Jag tror inte på spöken för fem öre, men älskar att se på program om övernaturliga saker och kommentera vad värdelöst det är. Hahaha!


6. Jag tittar gärna på tv utan ljud. Jobbigt med för mycket ljud runt mig.


7. När jag blir övertrött så blir jag galen, och flyger omkring, fnittrar och har massa konstiga ljud för mig och ibland pratar jag med mig själv. :-P


8. Min tro är mest åt det kristna hållet, men om man kollar på hur jag egentligen tror så har jag skapat mig lite med bitar från alla stora religioner. :-) Jag är ganska öppen för saker när det kommer till det. Som tex så tror jag att man kan ha flera liv, att det finns änglar, att vi är skapade av Gud, att man kan tyda drömmar och få ut mycket av det. Jag tror inte att en religion är mer värd eller mer rätt än någon annan. Jag tror på fred, inte krig... absolut inte krig i Guds namn. Jag tror att det andliga är så mycket större än vi förstår. Jag tror på andeväsen, men INTE spöken. För mig två helt olika saker. :-D


9. Jag har varit väldigt kreativ förr, men nu sitter det mest i min skalle. Jag har hundra olika idéer och funderingar. Saker jag vill göra, sjunga, måla, skriva... men som liksom inte kommit längre än som tanke. Så jag är kreativ tänkare.


10. Jag tror att alla vet det här, men jag är en enorm känslomänniska. Och jag både älskar och hatar det! Har fått höra mer än en gång att jag har en konstnärs-själ. Var länge avstängd, men nu är kanalerna öppna igen. Skratt, gråt, ilska... det bubblar upp enormt fort. Småsaker kan få mig överlycklig. Jag känner passionerat för så mycket saker, men jag vågar inte visa det utåt än. Jag skulle så gärna vilja uttrycka allt det där galna som finns inuti mig!!! Jag är väldigt mycket "flumm" (mycket mer än vad folk har anat faktiskt) Men jag gömmer mig i mina mjukisar. Måste göra något åt det tror jag. Jag vill vara mig själv!! ;-)


Ja där har ni en del saker, som ja, ni säkert redan vet som sagt. Men det blev mer än jag hade tänkt. Mer än jag brukar erkänna om mig själv. :-D

Av Elinor - 25 februari 2011 14:41


Jag har haft en typ crush på Per Gessle ända sen jag var liten och lyssnade på Roxette (som var det första kassettband jag någonsin ägde.) :-D

Fick med min mamma på en konsert i Karlstad (mariebergsskogen) jag tror det var 2009(?) och jag fullkomligt älskade det. Otrolig sommarkänsla fick man av hans röst och hans framträdande. Och jag bara älskar när han ler! :-D Så det kommer jag bära med mig längre.

Hans låtar har väl inte alltid dom djupaste texterna om man säger så, men jag älskar dom ändå!!! Så han är helt klart högt upp på min lista. :-)




Av Elinor - 25 februari 2011 12:23


Nu ska jag ta mig i kragen och sätta igång här. :-D Kommer bli väldigt bra när jag blir klar skulle jag tro. Ska verkligen storrensa ÖVERALLT i hela lägenheten. Få fint och bli av med en massa dret som bara ligger och skräpar iaf. Har så mycket som jag liksom aldrig använder som jag inte fattar varför jag sparar på.

 

Är så kul när man väl kommer igång, bara man får tummen ur och GÖR DET!!! Det här ska bli mitt helgprojekt. :-D Har ju hela dagen på mig och hela kvällen och natten med om jag skulle behöva. Hihi! Är ju knappt nåt viktigt på tvn iaf så det är bara att köra. :-)

 

Vad ska ni hitta på i helgen?

 

Vad gör vi? Nu kör vi!!!


  

Av Elinor - 24 februari 2011 22:54


Jag har ett syskon, min storebror. Men jag tvivlar på att han vill vara med här. Så därför nämner jag honom bara. :-)

Han är världens bästa och jag är glad att han finns!

Ovido - Quiz & Flashcards