BaraElinor

Alla inlägg under december 2010

Av Elinor - 3 december 2010 13:39


Av Elinor - 2 december 2010 23:31


Jag har så himla mycket drömmar just nu, både i vaket tillstånd och när jag sover. Drömmar om saker jag vill göra, knasiga nattdrömmar, knasiga dagdrömmar som roar mig mitt i allt det jobbiga. Det är typ alla sorts drömmar som man kan ha, och dom trängs i min skalle, vilket är ganska störande eftersom jag inte har någon ork just nu att ta tag i dom. Viljan finns, och till viss del motivationen, men ingen energi att förverkliga någonting alls.

Fast jag måste säga att bara ha det i tankarna hela dagarna uppfyller nån avslappnande verkan, det hjälper mig att leva när jag tänker på vad som skulle kunna bli sanning osv.

Ja jag är lite rörig i tankarna just nu, mest för jag är trött så det är alldeles strax dags att ha en dejt med kudden.

 

Imorn kommer jag troligen skriva något mer inlägg än jag gjort idag... det är ju dags att städa ordentligt. (jag har hemläxa av terapeuten ;-P)

Längtar som en galning efter att det jag har beställt hem från Jotex ska komma. Få upp lite snygga gardiner såhär inför jul osv. Även fast det är typ 21-22 dagar kvar så känns det ändå pirrigt. Har julkänsla verkligen!

 

Ja ja, nu ska jag ta mina drömmar och gå och nana! :-D

Pöss! Sov gott allihop, och gör som jag. Dröm sött och dröm stort!

:-(

Av Elinor - 2 december 2010 22:15

  


Är det nu man går sönder lite grann? Det känns så iaf... min kropp reagerar när inte min hjärna gör det. Suck, varför kan det inte bara få vara bra???

Av Elinor - 2 december 2010 14:38

Jag har blivit så himla dålig på att använda kameran nu för tiden. Blir så tråkigt när jag måste sno andras bilder hela tiden. Får ta och skärpa mig. :-P

Men kanske blir det ändring när min julklapp till mig själv kommer. Har beställt ett photoshop till mig själv. :-D Hoppas jag kan lära mig hur det funkar och få till lite roliga bilder när jag har lekt lite där. Hihi! Velat ha det länge, men såg att det var nästan halva priset nu på en sida, så jag slog till.


  

Av Elinor - 2 december 2010 14:33

Här kommer andra avsnittet i Tomtemaskinen.




Bara 22 dagar kvar! :-P

Av Elinor - 1 december 2010 19:47

Jag hittade idag en massa gamla julkalendrar inlagda på youtube, så jag tänkte lägga upp ett avsnitt om dagen nu fram till jul. :-D

Den här var en av mina favoriter, nämligen Pettson och Findus, tomtemaskinen. Den gick på tv 1993.




Där har ni den! :-D Så nu, om inte mitt internet eller så krånglar så kommer det bli ett avsnitt om dagen. Mest för min egen skull, men andra kanske oxå tycker det är kul. Hehe!

Av Elinor - 1 december 2010 11:30

  


Bilden är inte tagen idag, men det ser typ ungefär likadant ut, nästan lite soligare ändå. Så den får passa in i dag med. :-P

Mår lite bättre idag än jag gjorde igår när jag skrev mitt långa inlägg. Behöver skriva av mig ibland så jag får ordning på tankarna. Så nu hoppas jag på att jag hinner skriva av inlägget och sen ge det till terapeuten så hon vet hur jag känner när jag inte kan riktigt förklara det med ord (alltså muntligt).


Har börjat pyssla lite här hemma idag, och kommer fortsätta med det om en stund. Är ganska kul att få lite ordning, när jag känner att jag faktiskt orkar med det för ovanlighetens skull.

Somnade 2 inatt och vaknade vid 10, och nu ska jag hålla mig vaken resten av dagen, så jag kan sova ordentligt inatt istället. Imorn ringer troligen L och säger hur det blir, om inte annat ska jag dit med ett brev till henne. (som jag skrev här ovanför nånstans)

Borde egentligen gå till ica och köpa någonting att äta, men jag orkar inte det just nu tror jag... eller jag får se... Tror inte jag orkar. :-P


Nej nu ska jag se top model, sen fortsätta. Ska leta upp nån bra musik igen oxå. Hehe, troligen nåt från 90-talet. Me like!

Ovido - Quiz & Flashcards