BaraElinor

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Elinor - 16 december 2010 19:28

  


Vilka bekymmer man har när man oroar sig över hur man ska lösa tv-kvällen på lördag. Hahahahaha! Det går tre program jag vill se och dom går på ungefär samma tid. Det är ju sista avsnittet av Robinson och det är jag ju helt besatt av och vill egentligen se om det är möjligt. Sen så går även Narnia - Prince Caspian. Och den har jag inte heller sett mer än en gång, och den skulle jag ju vilja se igen. Och så går Grinchen (stavning?) och den är faktiskt tradition så det lutar nog mest åt att se den igen skulle jag tro. :-P Jag önskar man kunde spela in...

 

Men jag får ju se Robinson två dagar innan, och vem som vinner kan jag ju alltid kolla upp på nätet sen antar jag. Så det får nog bli Grinchen...

Nu ska jag kolla här!

 

  

Av Elinor - 16 december 2010 12:44

  

(saknar när det var såhär ute)

 

Idag har det varit slaskväder tidigare på dagen, först med lite regn, sen lite blötsnö, sen lite vanlig snö, och nu ingenting, men det är varmt och det droppar fortfarande från taken. Jag vill ju att det ska ligga massor med fin snö på marken till jul så det får ju inte försvinna nu ju!

Annars så har korta lilla jag slitit med att sätta upp nya gardiner för första gången i mitt liv. :-P Det blev helt okej, måste bara nåla lite på gardinerna i sovrummet för dom är lite för långa. Sen dom i vardagsrummet är lite stela och så, så dom ser lite knas ut just nu, men det kanske hänger ut sig. Jag är inte så petnoga av mig. :-) Jag kan leva med att ha julgardiner som inte hänger perfekt. Var iaf riktigt skönt att äntligen kunna få upp dom för nu känns julen så himla mycket närmre. (är ju bara 8 dagar kvar!)

 

Jag är fortfarande superglad för att jag har gått ner i vikt. :-D Jag behöver komma ner på normalvikt åtminstone, och det här var verkligen peppande. Så mina planer växer allt mer nu, och jag är nöjd med det jag tänkt göra osv. Men det tillhör min livsstilsförändring, så det blir det inte att skriva om här och nu.

Fatta att jag typ inte ätit godis på hela december!!! Jag drack dricka första veckan i december, men sen inget mer. Det är helt crazy för att vara mig måste jag säga, och det tänder min glöd för att fixa det här. Är ju så onödigt att äta en massa godis och sånt, för jag vill ju egentligen inte ha det. Jag tycker inte att det är jättegott, har nästan förätit mig på det.

 

Nu blir det ta tag i disken igen, och sen badrummet, och så vidare... fast kylen kanske blir före badrummet föresten. :-P Imorn kommer det in penningar på kontot, så då blir det storhandling. Hihi!!

Ska nog skriva en liten handlingslista först innan jag gör något annat, så jag kommer ihåg att köpa allt. Även om jag kommer att få gå flera ggr så är det värt det. Gratis motion oxå!

Men ja, ha det bra så länge!

Av Elinor - 16 december 2010 09:18

  


Jag är så himla glad idag, och en av anledningarna (dock inte den största) är att jag vägde mig idag och vägde 113,5 kg!!! Jag har gått ner typ 2 kg på någon vecka sådär. Jag är jättenöjd! Visserligen kommer jag troligen gå upp nåt när jag börjar äta som jag ska igen, men det får man ta då. Nu är jag iaf glad och  nöjd med mig själv! :-D


Pöss!


Ovido - Quiz & Flashcards