BaraElinor

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Elinor - 9 december 2010 16:36

  


(glömde skriva med på listan att jag ska hinna tvätta oxå. :P )


Jag måste komma igång i tid på förmiddagarna nu. Imorn ska jag ju tvätta så då är jag ju så illa tvungen att komma upp. Men orkar jag göra nåt mer sen då, eller blir det "bara" tvättandet? Hm... Jag hoppas på att kunna göra mer så jag slipper få dåligt samvete över mig själv och hur lite jag lyckas med.

Samtidigt så vet jag att jag kan klara det, bara jag lägger manken till... Jag har förändrats ganska mycket det senaste, det här halvåret nu så har jag tagit jättekliv. Jag har fortfarande lång bit kvar, men det rör sig åt rätt håll. Jag pratar inte längre så mycket om mitt mående, inte alls på samma sätt som jag gjorde förr. Det finns mer i mitt liv än bara "sjukdom" eller vad man ska säga. Jag har en längtan efter att göra saker, uppleva saker, greja med saker. Det finns så mycket i det här livet som man kan njuta av och få ut så mycket av och det vill jag kunna få in i mitt liv oxå.

Jag är levande nu för tiden, inte helt nerkörd, jag lever, jag älskar, och jag reagerar. När jag tycker något är fel så säger jag emot, vilket jag troligen inte skulle vågat göra förr. Åtminstone skulle jag inte så mycket orka bry mig om att ta en diskussion över huvudtaget. Jag blev oftast inte arg förut, utan bara småirriterad, nu kan jag bli flyförbannad! Jag börjar hitta mig! Inte helt än, men jag vet mer nu än innan vem jag är och det känns bra!


Nej nu ska jag sluta snavvla här... Pöss!

Av Elinor - 9 december 2010 13:48



15 dagar kvar. :-D

Ovido - Quiz & Flashcards