BaraElinor

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Elinor - 23 december 2010 21:35

  


Ibland undrar jag varför jag är så himla rädd av mig.. Varför saker skrämmer mig så mycket mer än det verkar skrämma andra?

Har ju iofs ganska mycket i bagaget som påverkar, att ha haft en väldigt ostabil skolgång med mera har fått mig att inte lita på människor, och att alltid förvänta mig att nåt olyckligt ska hända.

Men jag vill inte vara sån längre! Just nu mår jag bra, för jag vet att det är jul och det är det bästa som finns. Fast jag är rädd för att må såhär bra, för då förväntar jag mig så mycket och kan bli besviken. Ååå, jag vill känna mig stark och självständig. Därför har jag den här julen fixat allting hemma själv osv. Tidigare år har jag haft pappa här för att sätta upp granen och sen ha i ljusen. I år gjorde jag allting själv, och det gick bra. Likadant med gardiner, jag har aldrig bytt gardiner själv, och trodde aldrig att jag skulle klara det, men det har jag gjort nu och det blev skitbra om du frågar mig. :-D

Jag kan ju faktiskt bara jag försöker, men jag är livrädd för att testa.

Det här året har det verkligen hänt otroligt mycket med mig. Jag har gjort saker jag aldrig trodde att jag skulle klara. Förändrats hur mycket som helst, och det känns som jag växt inuti, liksom slagit ut i blom lite mer än innan. :-)


Jag tror inte att jag vill skriva mer än så. Blir nog till att leta upp dagboken igen. :-P

God Jul på er!

Av Elinor - 23 december 2010 18:52

  


Har varit hos mamma och pappa och klätt deras gran nu. Ska strax ta badrummet här, sen blir det att klä min egen gran. :-) Jag tror det blir bra... Har ju några timmar på sig om man säger så.

Bilden här är på mina favoriter i mamma och pappas gran. Jag vet inte varför men dom gör mig sådär pirrigt glad och förväntansfull inför julen och allting som har med den att göra.

 

Var verkligen kallt hemma hos päronen! Trodde jag skulle frysa tårna av mig, men som tur var hittade jag mina gamla tofflor som var varma och sköna och värmde mig ganska bra. Var så skönt att träffa dom igen, jag har inte vågat gå dit typ på flera veckor för att inte smitta pappa med några basiller som han inte ska ha. Vore ganska onödigt.

 

Men nu får jag sätta lite fart här. :-D

Av Elinor - 23 december 2010 12:26

Har fått hur mycket som helst gjort idag så nu är jag inte speciellt stressad längre. :-D Har dammsugit och skurat vardagsrummet, och plockat upp granen, och jag har dammsugat och skurat i sovrummet, och nålat upp gardinerna. Jag har städat köket ordentligt, och jag har tagit halva badrummet än så länge. :-D Härligt med jul tycker jag! Ska alldeles strax sätta i ljusen i granen så det blir ännu mer myskänsla. Hihi!

Sen bär det av hem till mor och far som bestämt. Så det blir att klä två granar idag and I love it! Alltid nåt speciellt att klä deras gran eftersom dom har alla kulor osv som jag minns så väl från jularna när jag var liten. Speciellt älskar jag sådana där gamla kulor och kottar och allt vad det nu är, som kommer från min farfar som kanske oxå fått dom av nån. Gamla är dom iaf och jättefina!

Kommer nog lägga ut bilder när jag har tagit på min gran och även på deras tror jag. :-D Kommer försöka ta en hel del kort. Hela julhelgen! Känner att min blogg blivit ännu tråkigare sen jag slutade att lägga in kort som jag tagit själv. Bara massa lånade tecknade bilder som vem som helst kan ha liksom. Nej här får det bli ändring.


Men nu ropar ljusen på mig och vill på dejt med min gran... så jag får ta tag i det nu tror jag.

Av Elinor - 23 december 2010 08:50

  

Jag fattar inte att man kan vara såhär himla stressad som jag känner mig just nu! Helt galet! Jag skakar och liksom rycker i kroppen för att jag känner stress precis hela tiden. Men förhoppningsvis går det över sen när jag fått gjort det jag behöver göra.

Men trots allt det här med stressen som ger mig lite småångest så mår jag väldigt bra! Jag kan inte klaga direkt ändå. Så det är iaf skönt att känna det.


Sitter och väntar på att en film ska laddas på datorn, sen när jag sett den så ska jag iväg till bibblan och träffa en person, sen iväg och handla, sen hem och städa och sen hem till mamma och pappa. :-) Men ja, det är ju roliga saker som händer oxå, så man kan inte annat än att vara nöjd med tillvaron iaf. Även om jag gör en mental notering till mig själv att inte skjuta upp saker i framtiden utan ta tag i det istället på en gång.


Ha det bra så länge allihop!

Av Elinor - 23 december 2010 05:36



Imorn smäller det! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards