BaraElinor

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Funderingar

Av Elinor - 23 december 2010 21:35

  


Ibland undrar jag varför jag är så himla rädd av mig.. Varför saker skrämmer mig så mycket mer än det verkar skrämma andra?

Har ju iofs ganska mycket i bagaget som påverkar, att ha haft en väldigt ostabil skolgång med mera har fått mig att inte lita på människor, och att alltid förvänta mig att nåt olyckligt ska hända.

Men jag vill inte vara sån längre! Just nu mår jag bra, för jag vet att det är jul och det är det bästa som finns. Fast jag är rädd för att må såhär bra, för då förväntar jag mig så mycket och kan bli besviken. Ååå, jag vill känna mig stark och självständig. Därför har jag den här julen fixat allting hemma själv osv. Tidigare år har jag haft pappa här för att sätta upp granen och sen ha i ljusen. I år gjorde jag allting själv, och det gick bra. Likadant med gardiner, jag har aldrig bytt gardiner själv, och trodde aldrig att jag skulle klara det, men det har jag gjort nu och det blev skitbra om du frågar mig. :-D

Jag kan ju faktiskt bara jag försöker, men jag är livrädd för att testa.

Det här året har det verkligen hänt otroligt mycket med mig. Jag har gjort saker jag aldrig trodde att jag skulle klara. Förändrats hur mycket som helst, och det känns som jag växt inuti, liksom slagit ut i blom lite mer än innan. :-)


Jag tror inte att jag vill skriva mer än så. Blir nog till att leta upp dagboken igen. :-P

God Jul på er!

 
 
Ingen bild

Erika

24 december 2010 11:54

Härligt att läsa att du mår bra!!Kul att du har pysslat med allt hemma själv i år.Visst blir man lite stolt över sig själv när man e klar och tycker att det ser bra ut :D Stor kram och God jul!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elinor - 14 mars 2012 17:04


Jag kunde inte sova inatt, inte alls... vilket jag antar beror på att jag slutat med en medicin och dom sa att det kunde bli så. Men iaf så orkade jag inte sitta hemma imorse för jag skulle aldrig orka ta mig iväg om jag lyckades somna en stund då. S...

Av Elinor - 12 mars 2012 12:01

såhär härligt såg det ut i morse när jag väntade utanför jobbet. Gött! Och nu sitter jag och ska strax käka. Sen får jag se om jag orkar städa lite till eller om det blir slapp. :-D Ska iaf bli riktigt gött med mat! Riktigt riktigt gött......

Av Elinor - 11 mars 2012 15:46


Okej, jag har bestämt mig för att lägga ut en bild på mitt sovrum som det såg ut innan. Stökigt är det så jag får skämmas lite. Men det kan jag behöva. ;-P Har iaf möblerat om lite grann idag men har lite kvar att göra, så nu blir det bara en före bi...

Av Elinor - 10 mars 2012 10:18

så var man pigg och allert då. :-D testar mest om detta funkar... :-p ska skutta in i duschen strax, sen rota fram lite grejs till ikväll... Pöss på er!...

Av Elinor - 9 mars 2012 15:39

Jag kanske borde skapa en ny kategori med namnet "Dagens klantighet" för jag tycker att jag blir mer och mer klantig för varje dag som går. Ett exempel (som jag varnar för att det är mer info än någon behöver!  ) är att jag den senaste veckan MINST...

Ovido - Quiz & Flashcards