BaraElinor

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Elinor - 14 december 2010 20:15


  

Det är så lugnt, och ändå ganska stressigt över att jag vill bli färdig här hemma innan jul. Fatta att det är 10 dagar kvar bara! :-O Det känns som ingenting, så nu är det mycket som ska fixas. Mest så måste jag handla hem en massa mat så jag har det åtminstone. Och inget godis och ingen dricka! Jag är inte ens sugen på det nu längre! Helt sjukt hur fort det har gått. Och jag tänker inte förstöra det för mig själv den här gången. Ska börja laga ordentlig mat igen. På regelbundna tider. Det är det viktigaste som jag gör just nu. Väntar på att det ska bli fredag så jag kan få lite pengar att röra mig med igen och slipper vända på varje krona.

 

Jag skriver mest här för att skriva av mig lite pirr som jag har i kroppen. Ser en möjlighet att klara det här nu, och jag tänker försöka mig på att låta mig lyckas. Har pratat med min mamma och sagt att hon inte ska köpa något godis till mig i jul, och att jag inte kommer att dricka dricka till maten som jag brukar göra annars på jul. Jag vill hålla mig själv mer sund än innan. :-D

Tror att denna julen kommer bli underbar! Bara att få vara med familjen och umgås, äta god mat (som jag inte kommer hålla in på den här gången), och bara allmänt njuta av myskänslan jag får varje gång det är jul.

 

Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera alla tankar här nu men... jag mår helt okej, jag är långt ifrån bra, men jag mår bra för stunden! Och jag njuter verkligen av det. Känner mig så otroligt peppad till en massa saker och jag tror på mig själv på ett sätt som jag inte trodde att jag kunde göra. Jag vill få ordning och sen ta det lugnt och kanske få ur mig lite i skrift, eller i måleri. :-)

 

Nej jag kommer inte på vad jag vill säga längre. :-P Så nu tar jag och kollar på House istället. :-D

 

  

Av Elinor - 14 december 2010 07:21

  


Har varit vaken i några timmar redan men fastnade i att läsa andras bloggar. Jag fryser så jag skakar och känner mig seg. Anledningen att jag är vaken så tidigt är att jag ska till terapeuten om ungefär en timme.

Idag ska jag plocka och greja lite, men innan jag börjar med det ska jag ta mig iväg med två stora bokkassar till bibblan och lämna tillbaka. Kommer ändå inte hinna läsa alla böcker nu, så onödigt att ha dom liggandes på hög när andra kan få läsa dom istället.


Ja ja, jag skriver mer sen...

Av Elinor - 14 december 2010 07:19



Bara 10 dagar kvar till julafton nu!! :-D

Ovido - Quiz & Flashcards