BaraElinor

Alla inlägg under januari 2011

Av Elinor - 10 januari 2011 18:07



Det är så himla mycket som jag vill pröva på just nu. Mycket som känns viktigt för mig just nu och som skulle betyda massor om jag lyckades testa.

Har idag bestämt mig för att jag verkligen inte är beredd att ge upp, att jag kommer kämpa så hårt jag bara kan oavsett vad som än händer. Inget ska lyckas sänka mig totalt till botten igen! Jag kan falla, men jag tänker resa mig upp igen och ta mig vidare. Bryt ihop och gå vidare!

Jag känner mig stark just idag! Jag vill någonting mer än bara gå här och må dåligt! Det är nu som det är dags att kämpa för att ta sig tillbaka till det normala, till ett normalt liv.


En sak som känns viktigt i mitt liv där jag är nu, det är ju det där med livsstilsförändringen. (men det tänker jag inte skriva om här) och sen är det att jag vill få fram min kreativa sida igen. Om jag nu har någon. ;-) Men jag vill börja skriva, jag vill bilda meningar, skriva romaner eller nåt. Hihi!!! Och så har jag en tavla jag vill måla, har den i mina tankar ganska ofta och jag kan börja nu egentligen, men jag har inte kommit mig för det. Och så behöver jag lite mer grejer till den sen... men ändå. Det är nåt jag vill göra. Börja använda mitt skissblock igen. Pyssla med foton, med lägenhetsutsmyckning osv. Pyssla med allt möjligt som jag alltid gjorde förr. Jag vill sjunga, jag vill dansa... Men allra mest är det skrivandet som lockar mig igen. Det blir starkare och starkare, men jag vågar inte för jag vet att jag inte är så bra på det... jag är ringrostig, men jag älskar skrivandet. Speciellt poesi... eller nåt som är typ som en ungdomsbok eller åt det hållet. Det är det jag tycker mest om. Och jag har ingen stor dröm om att jag måste bli författare eller så. Det ville jag när jag var yngre. Nu vill jag mest uttrycka mig för att det är roligt. Även om ingen kommer att höra/läsa det. Om nån skulle läsa sen så är det en bonus, men jag vill inte det just nu. Jag vill bara... få ut allting. :-)


Nej nu ska jag sluta tänka här.. jag ska verkligen försöka ta tag i det istället för att bara skriva om det. hehe!  

Av Elinor - 10 januari 2011 09:20

Jag hittade måttbandet under soffan, så nu har jag tagit måtten och tänkte skriva upp dom här. Och jag kommer jämföra dom med sist som jag mätte.


Tidigare mått (14/9-10):

Mage: 129 cm

Rumpa: 131 cm

Höft: 128 cm

Vad: 46 cm

Lår övre: 78 cm

Lår nedre: 61 cm

Bröst: 120 cm

Överarm: 43 cm

Underarm: 31 cm

Handled: 19 cm

Hals: 43 cm


Nya mått för denna vecka(10/1-11):

Mage: 124 cm (-5cm)(tot: -5cm)

Rumpa: 128 cm (-3cm)(tot: -4cm)

Höft: 125 cm (-3cm)(tot: -3cm)

Vad: 45,5 cm (-0,5cm)(tot: -1,5cm)

Lår övre: 78 cm (-0cm)(tot: -1cm)

Lår nedre: 60 cm (-1cm)(tot: -1cm)

Bröst: 117 cm (-3cm)(tot: -3cm)

Överarm: 40,5 cm (-2,5cm)(tot: -2,5cm)

Underarm: 31 cm (-0cm)(tot: -1cm)

Handled: 18,5 cm (-0,5cm)(tot: -2,5cm)

Hals: 43 cm (-0cm)(tot: +1cm)


Måste säga att det är kul när man ser att det händer någonting. :-D Och lite har det ju faktiskt hänt. Hihihi!

Av Elinor - 10 januari 2011 08:44

Jag har letat efter mitt måttband överallt men hittar det inte.. så måtten kommer en annan dag. Men vikten kan jag slänga upp. :-)


Vikt: 112,8 kg

Viktskillnad: -1,2 kg

Totalt: -3,2 kg (-7,2 kg)

 

Jag ändrar lite i totalen.. Kommer skriva så som det står nu från och med idag. Har nämligen som mest vägt 120 kg men jag började försöka gå ner när jag var på 116,2 kg så därifrån är den första vikten (-3,2 kg) Tänkte bara klargöra det. :-) 

 

Det går åt rätt håll... är bara lite rädd att det mest ska vara vattenvikt, men jag får försöka att få lite bättre ordning på maten bara. När det är fixat så kommer det att bli lättare tror jag. Och då kommer jag veta att jag tappar på riktigt och inte bara vatten. :-) Nu ska jag städa och förhoppningsvis lyckas rota fram mitt måttband igen...

Av Elinor - 9 januari 2011 22:05


Jag har extrema svängningar i humöret måste jag ju säga. Enda stunden är jag helt nere och kämpar mot tårarna och sen kan jag helt plötsligt bli asförbannad, och sen efter en stund så känns allting jättebra. Kan ju inte vara normalt med dessa svängningar!?

 

Just för tillfället så är det iaf väldigt bra. Jag känner mig pigg och glad och liksom till freds. Det har jag gjort nästan hela dagen faktiskt, till skillnad från igår och så. Jag föredrar att må bra måste jag säga. ;-)

Har legat i soffan nu ett bra tag och läst lite HP. Har kommit igenom typ halva boken nu, är på sidan 439 av 956. Vet inte riktigt vad det är med just Harry Potter, men jag kan läsa dom hur många ggr som helst och bara älskar dom mer och mer för varje gång. Har läst 4 och en halv HP nu sen ca 20 november. Så det har gått ganska fort för att vara mig iaf. Och så måste jag läsa dom på engelska för dom är så himla mycket bättre då.

 

Imorn är min terapeut tillbaka igen oxå och jag skulle vilja ringa henne egentligen. Men känns kasst att ta upp tid när jag vet att jag ska dit på tisdag. Behöver få prata av mig verkligen för det känns som jag inte gjort det på evigheter, trots att vi haft telefonkontakt under tiden som jag haft ledigt från henne. Får se hur jag gör... kanske inte ens är vaken i tid. ;-)

 

Just nu känner jag så mycket olika känslor och jag är mest förväntansfull inför att börja om på ny kula med livsstilsförändringen. Det är det jag ser fram emot mest. Anna skrev så bra till mig förut och sa att det ju inte är ett misslyckande om jag fortsätter på "rätt väg" även om jag tar små snedsteg ibland. Jag har alltid varit rädd för att misslyckas ju, så jag försöker inte heller att klara av saker och ting. Men som hon sa, det är inte ett misslyckande om man fortsätter på den vägen man hade tänkt sig. Alla kan göra fel ibland, alla kan göra misstag emellanåt. Men det är inte ett misslyckande!!! Om inte annat så lär man sig ju något på vägen oxå. Imorn kommer jag "bara" att börja med promenader, sen ska jag få in en plan på mat osv så jag kan äta rätt från och med nu. Och jag ska veckohandla istället för att springa hela tiden som jag gjort innan. Blir så mycket onödigt då och det ska det bli slut på. Ordning på torpet. Så skönt om jag kan klara det här. Vikt och mått blir imorn oxå. När jag vaknar så är det det andra jag ska göra. :-) Hihi!

 

Men nu ska jag sova så jag orkar upp i tid imorn. Jag återkommer då...

Sov sött mina små stjärntroll!

  

Av Elinor - 9 januari 2011 17:24

 

Jag sitter här framför datorn igen och jag tror att jag ska flytta den ut från tv-rummet så jag slipper sitta så enormt mycket framför båda dumburkarna. Ska testa det ett tag iaf så jag får se om det känns bra eller inte. Men ja, det blir imorn när jag har möblerat om i sovrummet så jag vet var jag ska ha den. :-)

 

Nyss så tyckte jag att jag visste precis vad jag ville skriva om men det liksom flög iväg när jag började skriva. Hmm... (och det var inte det där om tron som jag sa att jag skulle skriva om.. det kommer en annan dag)

 

Börjar få ont i skallen igen oxå... suck. Kanske oxå skulle hjälpas av att inte sitta så mycket vid datorn? Troligen.

Nej jag kommer inte alls ihåg vad jag skulle skriva så jag lägger ner...

Av Elinor - 9 januari 2011 14:50


Jag lyssnar på Amirs lista, och hittade den här där och jag gillar den massor! :-D

Av Elinor - 9 januari 2011 14:29

Jag ska försöka att sälja mitt Adobe photoshop elements 9 & Adobe premiere elements 9 som jag köpte nu i typ november eller december. Jag har använt det en gång, och insåg att min dator inte alls klarar av det. Inte för jag har en aning om det är någon som skulle kunna vara det minsta intresserad, men jag tänkte lägga ut det på www.saffletorget.se om ett tag... vill sälja det till nån i närheten så jag slipper skicka det utan kan träffa personen istället och få betalt och dom får programmet i handen. Gillar inte att handla över nätet och sånt har jag insett för man blir bara lurad. Därför tänkte jag köra på det här. :-D

Så om nån av er är intresserade (och bor i närheten) så hör gärna av er.


  

Av Elinor - 9 januari 2011 11:47

Jag har nog troligen haft med den här tidigare här på bloggen oxå. Men just nu har jag den på hjärnan så jag tänkte att jag lägger upp den här igen. Trots att det nog inte finns en människa som lyckats missa den.


Ovido - Quiz & Flashcards