BaraElinor

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Elinor - 24 januari 2011 17:48

Jag hittade det här klippet genom en annan blogg, och det handlar om nätmobbning. Allvarligt så är det helt sjukt att folk ska behöva trycka ner, hota och slänga skit på varandra. Vad ger en människa rätt att prata skit om, och att ännu värre hota folk till livet och be dom ta livet av sig osv?

Känner starkt för den här frågan efter att jag själv varit mobbad, och när jag kom upp i gymnasiet så trodde jag att det skulle bli bättre och såg verkligen fram emot det. Men det var typ 3-4 killar i min klass som inte tyckte om mig och en av dom bad mig att gå och ta livet av mig... Och det gör verkligen ont när man hör sådana saker! i Högstadiet fick jag aldrig höra att dom önskade mig död, där var jag först mest osynlig, sen var jag äcklig och fet, sen bara äcklig... Jag tror ingen kan fatta det om man inte själv varit där. Dom kan förstå att det är jobbigt, men ingen kan förstå hur totalmörkt det blir inuti.

Jag vet inte hur många per år som faktiskt tar sina liv just pga av nätmobbning eller mobbning överhuvudtaget. Vad är det för fel på människor???

Önskar att det fanns nåt sätt att förändra världen, för såhär borde det inte gå till!!!

Kolla på det här klippet... är lite långt, men kolla ändå för alla borde se vad som kan hända.


Ovido - Quiz & Flashcards