BaraElinor

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Elinor - 1 januari 2011 21:53

  


Jag sitter och kollar på Mamma Mia samtidigt som jag nördar framför datorn. Jag älskar den filmen och jag hoppas att alla ser den nu för den är fantastisk!

ABBAs musik är ju grym och jag skulle kunna lyssna på dom låtarna dygnet runt om jag bara tillät mig själv. Vet speciellt en person som skulle vilja se den här så jag hoppas att hon sitter klistrad. :-D

 

Har grejat ganska mycket idag, och till och med gjort ett litet schema till mig själv. Inte för att följa slaviskt, men som en liten ledning i livet sådär. Hehe! Få ordning på maten är ju en sån sak som är ganska viktig så det blir nog bra. Men imorn blir det att greja i lägenheten igen och sen så ska jag nog fortsätta med lite planering av mat tror jag. För på måndag ska jag börja mitt "nya liv"...

Måste handla hem lite saker tills dess oxå. Kan ju vara bra att ha något till frukost när man ska börja förändra saker och ting.

Först höll det på att bli ett stenhårt schema och massa träning och kaloriräkning osv för viktminskning... men jag insåg ju att jag inte vill fastna i den där skiten. Så nu har jag det lite lugnare istället. Bara att jag måste äta mat, vad som  helst bara ofta och små portioner. :-D Ser möjligheter här!

 

Men nu ska jag lägga mig och läsa istället.. filmen kan jag ju faktiskt se när som helst. Den finns ju så fint på dvd här i min hylla.

Av Elinor - 1 januari 2011 14:23

  


Jag håller på och springer runt och grejar lite överallt idag känner jag. Har hur mycket energi som helst helt plötsligt. Underbart start på nya året måste jag ju säga.

Fast nu har jag paus, har precis plockat ner julgranen och burit ut den till mitt vindsföråd som jag har i lägenheten. Måste bara dammsuga lite för min plastgran barrar ungefär lika mycket som en riktig gran. ;-) Kanske inte riktigt, men det ligger små gröna barr på golvet lite överallt, så jag får väl se till att dom försvinner. Sen har jag funderat på att möblera om i sovrummet och att sedan flytta om i alla bokhyllor så jag får olästa böcker på ett ställe. :-D Jag har snott den idén av http://etthemutanbocker.blogspot.com/ (som förövrigt är en väldigt bra bokblogg där jag fått många roliga och bra boktips)


Nej nu blir det att sätta fart igen... för kl 18 börjar min tv-kväll idag. ;-P

Av Elinor - 1 januari 2011 11:48

  


Var vaken över tolvslaget ändå, men låg nerbäddad i min säng och njöt av att läsa lite Harry Potter. Det kommer nog alltid att vara mina älsklingsböcker, men man ska läsa dom på engelska för då känns dom så himla mycket bättre. :-D


Tänkte att jag snart skulle passa på att dra ut och handla så jag får hem lite mat. Åt upp det senaste till frukost för några timmar sen. :-)

Får se vad jag ska ha bara, måste göra en lista. Annars blir det säkert godis fast jag inte ens är sugen. Det är nån vane-grej jag har så jag hamnar bland godishyllorna om jag inte tänker efter ordentligt och så. Men nu har jag faktiskt inte ätit godis sen slutet på november där nån gång, så det är över en månad sen. :-D Känner mig riktigt duktig. Okej jag erkänner att jag har ätit lite popcorn, men jag tyckte inte ens att det var gott så därför blir det nog inga fler av det heller skulle jag tro. Jag är alltid mer sugen på mat nu för tiden och det känns väldigt konstigt. Det är bättre egentligen, samtidigt som jag inte tycker om att känna hunger. Men jag får övervinna det helt enkelt.


Har lust att plocka ner julgranen redan. Illa, jag som nyss satt upp den känns det som. Men jag tycker mest den är i vägen nu och jag vill inte tänka mer på julen. Jag vill se framåt, och bli av med julen nu. Så det kan hända att den åker ner idag ändå. Men det märks senare.

Skulle vilja ut lite i solen oxå, nu när det är lite varmare (tror jag) så skulle det vara skönt att ta en promenix. Kanske ta med kameran igen. Vore ju lite lockande? Hmm...

Behöver städa lite igen oxå, mina dammråttor har hittat tillbaka. Så jag kanske ska ta och pyssla här hemma idag istället? Hmmm, jag vet inte vad jag vill göra riktigt, men städning känns lockande. :-D

Mm, det får nog kanske bli så.. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards