BaraElinor

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Kvällsinlägg

Av Elinor - 4 januari 2011 22:06

  


Jag har tänkt så himla mycket idag och varit alldeles snurrig på alla tankar. Bland annat så trodde jag att jag hade stängt av datorn och därför inte kunde blogga förrän jag nu kom på att jag ju faktiskt inte alls hade stängt av. Hahaha! Snurr snurr snurr!!!

 

En sak som har grubblat på idag har varit varför jag stökar ner så förbaskat runt mig hela tiden. Nu behöver jag ju städa igen... suuuck! Jag lägger saker där jag står och tänker "det tar jag sen" och så blir det aldrig av utan det blir fler och fler grejer där som bara växer till en stor hög. Usch! Men jag vet inte om jag ska fixa med det imorn eller om jag ska ta och skriva av mig det som behöver ut i min riktiga dagbok. Eller om jag begraver näsan i en bok igen. Är inne på min andra bok för året nu, fast jag har ju läst dom förut. Men funderar på att börja på ytterligare en bok så jag har att byta med. Fast jag kan inte komma på vilken för jag har hur mycket böcker som helst som jag inte läst. Det är typ över 200 böcker i bokhyllan som jag inte läst. (jag vet antalet för jag skrev upp alla i ett block förut)

 

Varför vill man hela tiden så himla mycket? Men jag är inte kapabel till att tro på mig själv tillräckligt mycket för att kunna ta tag i allting som jag vill. Blir stressad och får mega-ångest och då klarar jag det ju ännu mindre. Jag undrar hur man gör för att klara av pressen på sig själv?

Jag vill göra allt jag kan för att komma in i en bra livsstil, men jag är samtidigt rädd för det. Jag vet inte vem jag är utan allt krångel. Det där lät fel, men jag har alltid haft massa krångel med kroppsuppfattning och tankar kring det och det är svårt att ändra på. Och jag är rädd för att ändra det eftersom jag inte vet vem jag är annars. Jag har ju blivit den jag är kring allt det där så ja... rörigt jag vet.

Jag tror inte att någon som inte haft nån form av ätstörning ens kan tänka sig hur svårt det är med mat då. Jag äter, det gör jag... men jag har ingen aning om hur mycket en normal person äter. Endera vräker jag i mig eller så äter jag alldeles för lite och det är ju inte bra vilket som.

Man måste försöka, men det är förbaskat svårt att börja med någonting. Jag är rädd för att jag inte ska lyckas, och då istället skiter jag i det, vilket verkligen INTE ger mig MÖJLIGHETEN att lyckas. Jag blir så förbaskat trött på det här!

Jag gör det för stort!!! Och egentligen är det inget som är stort, det är något som "alla" andra människor klarar galant utan att ens tänka på det. Hur svårt kan det vara att äta lite och ofta, utan att svälta sig själv?

Jag måste sluta planera så förbaskat mycket, jag kan inte ha ett späckat schema hela tiden för jag vet att jag inte orkar med. Men någonting måste jag ju kunna göra med mig själv? Att ägna några timmar i veckan åt att ta hand om sig själv. Hur svårt kan det vara? Jag har till och med svårt att ta hand om mig själv på andra plan oxå. Jag orkar liksom inte bry mig om saker och ting, men jag ska banne mig börja bry mig. Jag måste vakna ur den här koman jag befinner mig i. Jag måste låta livet gå före och sluta gömma mig för allting. Låta mig själv få utrymme i mitt eget liv. Jag måste inse att jag har ett värde, att jag är värd att få må bra precis som alla andra. Det är assvårt att ta in, jag försöker verkligen, men jag kan inte riktigt tro på det än. Men jag SKA tro på det, jag ska lära mig att tro på det!!!

Nu orkar jag inte rota mer i röran i skallen, så jag skriver nog mer om det här någon annan dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elinor - 14 mars 2012 17:04


Jag kunde inte sova inatt, inte alls... vilket jag antar beror på att jag slutat med en medicin och dom sa att det kunde bli så. Men iaf så orkade jag inte sitta hemma imorse för jag skulle aldrig orka ta mig iväg om jag lyckades somna en stund då. S...

Av Elinor - 12 mars 2012 12:01

såhär härligt såg det ut i morse när jag väntade utanför jobbet. Gött! Och nu sitter jag och ska strax käka. Sen får jag se om jag orkar städa lite till eller om det blir slapp. :-D Ska iaf bli riktigt gött med mat! Riktigt riktigt gött......

Av Elinor - 11 mars 2012 15:46


Okej, jag har bestämt mig för att lägga ut en bild på mitt sovrum som det såg ut innan. Stökigt är det så jag får skämmas lite. Men det kan jag behöva. ;-P Har iaf möblerat om lite grann idag men har lite kvar att göra, så nu blir det bara en före bi...

Av Elinor - 10 mars 2012 10:18

så var man pigg och allert då. :-D testar mest om detta funkar... :-p ska skutta in i duschen strax, sen rota fram lite grejs till ikväll... Pöss på er!...

Av Elinor - 9 mars 2012 15:39

Jag kanske borde skapa en ny kategori med namnet "Dagens klantighet" för jag tycker att jag blir mer och mer klantig för varje dag som går. Ett exempel (som jag varnar för att det är mer info än någon behöver!  ) är att jag den senaste veckan MINST...

Ovido - Quiz & Flashcards