BaraElinor

Alla inlägg under september 2010

Av Elinor - 9 september 2010 13:11

Läs mitt söta Kusinbarns blogg: http://beatricels.blogspot.com/ 

 

Jag kände bara att jag ville tipsa om henne lite. :-D

Av Elinor - 9 september 2010 10:30

  

(det här är min favoritblomma. Jag har aldrig sett den hos någon annan än hos mormor, men enligt henne så är det en vanlig blomma så. Dalia/dalior/dalier... jag vet inte riktigt vad den heter. Mormor pratar värmländska och då är det ibland svårt att veta vad saker heter på riktigt. så för mig heter den "Dalier")


Jag är lite smånervös inför måndagen när det kommer massa grabbar och ska sätta in fibernät här. Jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar flytta på osv för att dom ska komma fram. I sovrummet tror jag att det är nästan omöjligt att flytta på någonting. I värsta fall får dom väl dra det i taket då. :-P

Men samtidigt känns det bra att dom kommer för då får jag en anledning att först plocka undan lite saker, sen att städa ordentligt när dom är färdiga. Jag är allvarligt pirrig inför att få städa. Det är nåt allvarligt fel på mig tror jag!


Just nu sitter jag bara och väntar på att klockan ska närma sig två så jag kan gå till doktorn. Hon är jättebra, så det känns inte ens nervöst! Jag som alltid varit rädd för det tidigare. Men men, det är ju inget allvarligt, bara kolla upp hur det är efter ett år typ. Kommer väl gå ganska fort. Sen har jag inte helt bestämt mig om jag ska gå och förtidsrösta idag, eller om jag väntar med det tills nästa vecka. Skulle vara skönt att få det gjort egentligen. Kanske kan gå och göra det innan jag ska till doktorn?

Japp så får det bli. Vi hörs!

Av Elinor - 8 september 2010 20:22

  


Jag har varit väldigt glad idag, helt jätteglad. Men nu på kvällen här så har jag blivit så arg så jag vet knappt vad jag ska ta mig till. Ingenting har fungerat nu på kvällskanten här, så jag har haft panik på allting. Men nu börjar jag visserligen bli lite lugnare igen när jag äntligen fått bloggen att funka.


Om jag ska ge ett tips så är det att folk INTE borde skaffa 3 mobilt bredband. Det är så förbaskat dåligt. Så långsamt så jag tror jag hinner gå ut på en långpromenad innan en sida har laddats. Frustrerande!


Men men, nu är det idol så jag orkar hålla mig lite positiv. :-P Fast det är inte lika roligt som tidigare år, för jag tycker dom är alldeles för snälla. ;-)

Fast det är kul när det kommer personer som är så otroligt bra!


Nej nu orkar jag inte mer... jag är trött på det här. Undrar om bloggande verkligen är för mig...

Av Elinor - 7 september 2010 21:26

  


Jag tänkte egentligen lägga in en bild på mig hur jag ser ut nu ikväll typ, men min kamera tyckte att den ville vila och få lite laddning först. Så det kommer nån annan dag. Har nog lite bilder som jag skulle kunna lägga in från den som jag har glömt bort. På min kompis jag hittade på trappan hemma hos mamma och pappa här i söndags... hehe, han är så söt.


Det var ren njutning att se på IDOL förut, grymt bra är det och jag är kär i juryn! Dom är bäst allihop! Jag är säker på att jag kommer sitta klistrad resten av veckan kl 20.00 och glo maniskt in i tvn.

Annars vet jag inte hur den här veckan kommer se ut. Jag ska på samtal imorn med B, och det ska bli lite skönt att prata med henne. Sen på torsdag så ska jag till doktorn och prata lite där. Pust! Många samtal nu känner jag. Fast det är bra, jag kan inte klaga på att det faktiskt händer någonting. Det är bra!

Ska vara hos henne kl 08.45 imorn, så jag undrar när jag behöver gå upp då för att orka göra mig i ordning.

Ja ja. det ordnar sig.


Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan det är dags att sova.

Men imorn är jag åter igen!

Pöss!

Av Elinor - 7 september 2010 18:53

  


Så göttans att IDOL börjar igen idag!!! Tjihooo!!! Årets underbaraste program nästan. Hoppas verkligen dom hittar nån som är kanonbra i år igen! Har gillat de flesta som vunnit faktiskt. Fast oftast har jag hållit på dom som kommit 2a.

Mmm, njutning för mig det här. Se om öronen trillar av pga nån hemsking som inte kan sjunga men som tror dom är Carola. Hahaha!

Bara typ 1 timme kvar. :-D


  

Yes

Av Elinor - 7 september 2010 17:18

 

"Not because of who I

 

am

 

But because of what

 

you've done.

 

Not because of what

 

I've done,

 

But because of who

 

you are"

Tro
Av Elinor - 7 september 2010 16:59


Jag vet att den här finns på hundra ställen just nu, men jag gillar Paow, jag tycker hon är liten, cool och söt. :-D Och den här låten är grym med henne. Jag trodde verkligen inte att den skulle bli så bra som den blev.

Tumme upp till Paow!!!

Av Elinor - 6 september 2010 16:07

  


 Jag har haft världens mensvärk hela dagen känns det som, så det har inte blivit städat trots allt. Jag var iväg och lämnade in böcker förut, men när jag kom hem så orkade jag knappt röra mig längre. Det börjar bli bättre nu, men jag känner mig fortfarande helt seg i hela kroppen. Mens är en plåga! Killar har tur som slipper den här skiten!


Gick ju över stan förut när jag skulle till bibblan och så gick jag förbi Wernbergers, och såg världens mysigaste stickade långa kofta. Ha-begäret startade på en gång, och jag ville verkligen bara rusa in och köpa den. Så kollade jag prislappen. Den kostade från 1395 kr eller nåt sånt. Helt sjukt! ALDRIG att jag skulle köpa en vanlig kofta för den prissumman. Never! Jag skulle knappt köpa några kläder i den prisklassen, inte ens om jag faktiskt hade råd med det. Fullständigt onödigt när jag kan få dubbelt så mycket om jag handlar i nån av dom vanliga affärerna. :-P

Jag har extremt shopping-sug nu, jag vill handla massor, men jag har inte några pengar över det till. Enda jag har råd med nu är mat typ. Fast jag shoppade ju faktiskt jeans i fredags och så... och en ny mascara. Jag vill ju börja sminka mig lite mer igen, för jag känner mig så mycket finare då än jag gör när jag inte orkar bry mig om utseendet. Jag vill bli snällare mot mig helt enkelt.


Jag bloggar mer sen, måste lägga mig och läsa lite nu och vila magen.


  

Ovido - Quiz & Flashcards