BaraElinor

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Elinor - 21 september 2010 16:12

  


Jag bara älskar Left Behind serien av Tim LaHaye (och Jerry B Jenkins) Serien handlar om en uppfattning om sista tiden. När Jesus hämtar de kristna, och böckerna är som serietiteln säger om dom som blir lämnade kvar och deras liv och kamp de sista sju åren tills Jesus ska komma igen och hämta de nya kristna som finns på jorden då.

Jag har inte riktigt den här uppfattningen själv, men jag tycker den är så bra skriven så jag tycker om att läsa den. Jag tror det här är tredje eller fjärde gången som jag ska läsa igenom alla 12 böckerna. Är i andra boken just nu. Böckerna på bilden ligger i den ordning som de ska vara, med första boken först och sen fortsätter det neråt och den nedersta är den sista. (lite lång onödig förklaring men ändå. :P )

Sen finns det ju även tre filmer som bygger på böckerna. Men som sann boknörd jag är så älskar jag böckerna så otroligt mycket mer.


Så låter det intressant, ta chansen och läs och njut!


  

Av Elinor - 21 september 2010 14:28

Mitt nya beroende är verkligen att spela Mario Kart Wii. :-D Jag verkligen fastnar och blir mer och mer beroende av att spela det för varje dag som går. Om ni inte har testat det så borde ni verkligen göra det om ni får chansen. Jag har en förkärlek för Mario Brothers spel överhuvud taget och detta hör ju på ett sätt till den kategorin. :-D


Så nu ska jag fortsätta på det, men jag slänger in en liten bild här...


  

Ovido - Quiz & Flashcards