BaraElinor

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Grubblar...

Av Elinor - 14 februari 2011 20:34

  


Jag känner mig fel just nu... precis i den här sekunden så vill jag inte mig själv väl! Det fattas nåt i mitt liv men jag har inte listat ut vad det är. Jag saknar att pyssla med saker, att ha saker att göra. Men jag vet att jag inte klarar av jobb just nu... Fast jag MÅSTE komma på något att göra med min tid, och inte bara sitta framför tv/dator och bli seg, segare, segast. Håller på att bli dum i huvudet för att jag inte använder hjärnan tillräckligt mycket. Visst jag tänker mycket på allting fram och tillbaka, jag mal saker om och om igen... men jag använder den inte till något där den får anstränga sig. Jag bryter bara ner den och jag tycker inte om mig själv när det blir såhär.

Vad vill jag egentligen med livet??? Vill jag någonting alls? Jag är blockerad just nu, jag får inte fram någon klar vilja för framtiden... för jag är inne i misslyckande-tänket och då är det som en stor svart betongmur framför mig som jag inte kommer förbi. Jag tror jag kommer att behöva hjälp med det. Är det så fel av mig om jag bara vill ha ett enkelt jobb som inte kräver en massa universitetsstudier? Jag klarar inte att plugga, jag kanske klarar det kunskapsmässigt, men inte psykiskt!!!

 

Äh, jag kan inte skriva här för jag bara gråter iaf...

 
 
Ingen bild

Jojo

14 februari 2011 22:19

Hej Elli!
Ja, det är svårt ibland. Livet är tyvärr ingen dans på rosor. Känner igen mig lite i det du skriver oxå. Att känna misslyckande o inget går frammåt, är ingen rolig känlsa. Hur länge man ska orka kämpa o.s.v Som tur är tycker jag, att man har några ljusa ögonblick i livet, som får en att le. Då glömmer man bort det där jobbig ett tag. Det är väll bara att kämpa o göra det bästa av allt som kommer emot en, men det är ju inte alltid så lätt. Man får lov att misslyckas oxå. Jag har tänkt lite på det där du skriver om "att bara vill ha ett enkelt jobb som inte kräver en massa universitetsstudier?" Om man ställer lite mot frågor; varför skulle det vara fel, vem är det som säger så? Jag hade en kille en gång som jag klippte, han hade väll en universitet utbildning o hade ett jobb nu efter det. Sedan kom vi att prata om klasskamrater under skoltiden under uppväxten. Han kände nog att han hade lyckats jämfört med andra i klassen som kanske hade "ett lägre" jobb, om du förstår vad jag menar. Han var väldigt noga kommer jag ihåg att klippningen skulle vara jättebra (Han hade säkert ett ett krav på sig utåt sett att se bra ut). Om man spinner vidare o tänker så vad egentligen gör en lycklig. Det är inte säker att en som har ett bra jobb o kanske "lyckats" i andra ögon är lyckligare, skillnad mot en annan som har ett "lägre jobb". Samhället är så konstigt uppbyggt. Man ska idag ha en bra utbildning, tjäna mkt pengar, vara framgångsrik o.s.v Jag skulle oxå önska att jag var det o hade pengar men tror det oxå är viktigt att se på det man har runt omkring sig. Det som faktiskt får dig att må bra. Sedan har väll alla en strävan att få det bättre. Livet är svårt, men man får försöka att göra det bästa =) /Lite tankar från mig. Kram Johanna
Lycka till!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elinor - 14 mars 2012 17:04


Jag kunde inte sova inatt, inte alls... vilket jag antar beror på att jag slutat med en medicin och dom sa att det kunde bli så. Men iaf så orkade jag inte sitta hemma imorse för jag skulle aldrig orka ta mig iväg om jag lyckades somna en stund då. S...

Av Elinor - 12 mars 2012 12:01

såhär härligt såg det ut i morse när jag väntade utanför jobbet. Gött! Och nu sitter jag och ska strax käka. Sen får jag se om jag orkar städa lite till eller om det blir slapp. :-D Ska iaf bli riktigt gött med mat! Riktigt riktigt gött......

Av Elinor - 11 mars 2012 15:46


Okej, jag har bestämt mig för att lägga ut en bild på mitt sovrum som det såg ut innan. Stökigt är det så jag får skämmas lite. Men det kan jag behöva. ;-P Har iaf möblerat om lite grann idag men har lite kvar att göra, så nu blir det bara en före bi...

Av Elinor - 10 mars 2012 10:18

så var man pigg och allert då. :-D testar mest om detta funkar... :-p ska skutta in i duschen strax, sen rota fram lite grejs till ikväll... Pöss på er!...

Av Elinor - 9 mars 2012 15:39

Jag kanske borde skapa en ny kategori med namnet "Dagens klantighet" för jag tycker att jag blir mer och mer klantig för varje dag som går. Ett exempel (som jag varnar för att det är mer info än någon behöver!  ) är att jag den senaste veckan MINST...

Ovido - Quiz & Flashcards