BaraElinor

Alla inlägg under april 2011

Av Elinor - 7 april 2011 19:41

 

Är man inte vacker??? ;-P

Av Elinor - 7 april 2011 18:58

Jag vet inte om den här kategorin kommer att användas speciellt mycket, men man vet aldrig. Kände iaf att jag ville lägga in en liten ful bildserie här och då tyckte jag ingen annan passade... så vi får se vad det blir av den.


 

Får se om den funkar. :-P (uppdatering: Den funkar inte!! :'-( )

Av Elinor - 7 april 2011 14:53

 

Idag dricker jag det sista av Colan som jag har hemma, och sen ska det inte bli någon mer cola!!! Det är mitt första steg i det nya livet. Jag tror att all cola jag dricker är en enorm bov i dramat. :-) Så nu får jag rensa bort det, och jag minns sist jag gjorde det. Skallebank nåt inåt helvete, men sen släppte det och efter ganska kort tid så kändes hela kroppen mycket friskare när jag drack vatten istället för det där råttgiftet! Känns som ett jättebra beslut faktiskt. :-D

Har gått hela dagen hittills och ältat fram och tillbaka om jag ska köpa mer cola eller om jag ska strunta i det, om jag ska köpa godis eller skita i det, fram och tillbaka. Men jag tänker stå emot... Jag är så envis och vrång så därför kommer det inte komma hem nåt mer godis! Jag har lite grann kvar från förut liksom, och det kommer troligen att gå åt. Men sen så är det schlutt! :-P

Me like! Är glad över den här nya glöden som kommit till mig! :-D


Av Elinor - 7 april 2011 13:41

Grubbel grubbel grubbel... :-P


Har suttit och lekt med en ny blogg, som jag faktiskt gillade. Men jag vill inte byta för det är här jag skrivit nu och jag tycker att det bara blir rörigt om man ska byta hela tiden. Så jag raderade den igen.. ;-) Jag blir nog kvar på den här ändå, trots att den är lite tråkig och man inte kan ändra utseende riktigt som man vill. Men ja, det blir nog bra ändå.


 


Av Elinor - 7 april 2011 11:51

  


Så här såg jag ut, jag tror det är 2005-2006 typ. Jag vill inte riktigt vara med på bild här för jag tycker att jag är för fet och äcklig. När jag jämför med nu så är jag ju en spinkis här. :-P

Största anledningen nu till att jag skulle vilja bli smal är inte just för smalheten faktiskt. Det var det alltid förr, men nu vill jag må bra! Och nu säger nåt klappträ att man inte mår bra bara för att man är smal. Och nej kanske inte psykiskt, men kroppen mår väldigt mycket bättre när den inte gör ont hela tiden. Det är det jag eftersträvar. Och jag tror faktiskt att jag har en möjlighet att kunna klara det, bara jag strukturerar upp det för mig utan att bli för petig. :-D


Ska alldeles strax kasta mig in i städandet av köket. Det är dagens planering, och det borde jag väl kunna klara av. Hihi! Är ju inte så farligt mycket att göra egentligen, är väl typ mest disken som tar tid. :-P Hur lång tid kan det ta i mitt minimala kök eller ja, kokvrå? Hur liten som helst, så det borde inte vara minsta problem. ;-P

Av Elinor - 6 april 2011 18:15

 

Alltså jag är lite FAST i vissa tankar och sådär, men jag försöker grubbla fram en lösning för mig själv. För jag tänker ta mig fan inte ge upp!

Jag vet egentligen precis vad jag borde göra, jag vet vad som hjälper och jag vet att jag egentligen kan... men så är jag så jäkla seg och kan inte ta tag i det. Jag får inte mig själv att BÖRJA med förändringen. Varför? Jag har inte en aaaning! :-@ Men jag blir trött på att jag är sån. Och att jag är så svag sen så jag inte har någon som helst kontroll ifall någon erbjuder mig typ godis eller så utan jag tar emot. Sen tappar jag all kontroll och så fortsätter godisätandet. Alltså, jag skyller inte på dom som erbjuder mig godis och sånt, inte alls. Jag är bara så förbannat trött på mig själv att jag inte kan säga nej.

Men hur i hela friden ska jag göra för att få mig själv att ta tag i saker och ting??? Vet att "alla" säger att man inte ska vänta utan om jag bestämmer mig för förändring så ska jag börja NU, men jag har fortfarande saker här hemma som måste fixas innan det är praktiskt möjligt att börja. Jag vill inte bli för låst vid det, alltså liksom ha för hårda tyglar på mig själv, men ändå liksom se resultat. Och det är inte i första hand vikten jag kommer sikta in mig på, även om jag kommer ta och skriva upp den typ varje eller varannan vecka. Men mest vill jag gå ner centimeter, för det är viktigast, och så vill jag även känna mig friskare inuti kroppen än jag gör just nu...

Av Elinor - 6 april 2011 14:00

 






Av Elinor - 6 april 2011 13:30

 

Är igång nu och rensar i lägenheten. :-) Det är faktiskt ganska kul när man väl kommit igång, och när man ser att det händer något. Blir till att ta en sak i taget i det hela.. först köket, sen badrum osv. Så tar jag några dagar på mig så skulle det inte vara något problem alls. Hihi!


Jag är så glad så jag springer runt och sjunger för mig själv och fnittrar och är allmänt fånig. :-P Det är en bra dag, utan någon som helst anledning. Det är så skönt när det blir så...

Men nu skriver jag sådär fjantigt torrt igen så jag avslutar...

Tidsinställde det här för att det skulle bli en uppdatering eftersom min städning kommer ta ett tag antar jag..

Hoppas ni har en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards