BaraElinor

Alla inlägg under november 2010

Av Elinor - 13 november 2010 11:31


  

Jag är helt seg idag, men jag ska alldeles strax ta tag i lägenheten nu. Har börjat lite smått, och jag har ju grejat lite då och då förut med, så det ska nog gå bra. Men mitt huvud är så segt så jag känner mig helt förvirrad och borta i skallen.


Igår skulle jag gå och sova ganska tidigt tänkte jag, och jag gick och la mig i sängen, men som vanligt så blev jag helt pigg. Fattar inte vad det är med mig och sömn, men nåt är inte riktigt som det ska. Låg och läste i evigheter innan jag kände mig tillräckligt trött för att kunna somna. Då var väl kl typ 2-3 nånting sånt. Sen vaknade jag kl 6 (tror jag) och gick upp en stund, men blev astrött och la mig och sov till kl 10. Nu är jag visserligen fortfarande trött, men ska försöka att inte sova så jag kanske kan få lite mer sömn i natt.

Hur ser er dag ut???


Jag längtar fortfarande efter att få tummen ur och börja planera och sen komma igång med träning och allt det där. Min livsstilsförändring. Som det ser ut nu så kommer jag att vänta tills runt den 22e november innan jag börjar. Mycket som ska grejas innan och så. Ska i vilket fall bli kul att göra det ordentligt. Ser det lite som mitt "jobb" nu när jag är sjukskriven, det är detta jag ska göra och jag tror att jag kan klara av det faktiskt. Värsta var att jag trodde att jag skulle komma igång tidigare, men då lyckades jag få feber och sånt istället. Dynghög! Men nu är jag bättre, så nu ska här grejas. :-D


Ja ja, dags att dra igång här... men jag återkommer troligen i mina små pauser. ;-P

:-)

Av Elinor - 12 november 2010 09:30

God morgon! Jag har vaknat efter en natt med TIO(!!!) timmars sömn vilket var väldigt välbehövt. :-D

Har varit vaken i ungefär 1 timme, en och en halv något sånt. Under den tiden har jag häckat på folks bloggar, plus på youtube. Jag har aldrig varit jättemycket för youtube förr, men nu har jag börjat hitta tillbaka igen.

Jag älskar verkligen Paow och Hugos låt som dom spelade in.



Jag tror jag lagt in den någon gång förut, men skit samma. Jag lyssnar på den just nu och därför så kommer den in här oxå.


Allvarligt talat, jag är mer trött nu efter mina 10 timmars sömn, än jag varit på hela den vecka då jag bara sovit 8 timmar totalt. Kroppen är lite knas fortfarande, men det ska väl bättra på sig nu när jag lärt mig sova igen.


Jag har insett att jag jobbar väldigt hårt med mig själv just nu. Mycket med det psykiska som jag försöker styra åt rätt håll och det går oftast ganska bra faktiskt. Lär mig mer och mer om mig själv för var dag som går känns det som, och jag börjar verkligen njuta av att vara vid liv. Händer fortfarande mycket omkring mig som gör mig lite neråt... men jag kan hantera det! Jag är inte alls lika rädd för saker och ting längre. Längtar nästan efter att få börja jobba eller plugga eller någonting sånt igen. Men än så länge har jag en del att jobba på med mig själv innan jag nått ända fram till det målet.

Det är egentligen helt sjukt hur mycket som hänt med mig bara nu under 2010. Jag har gjort hur mycket som helst för mig själv och för att jag ska må bra. :-D Jag släpper fram saker på ett annat sätt, jag tar tag i saker istället för att gömma undan och bara glömma. Och saker som inte är speciellt farliga som jag tidigare skulle hängt upp mig på dom glider förbi mycket lättare nu. Jag vet vad som är viktigt för mig och inte. :-)


Ja ja, nog om det... Nu ska jag pyssla lite här hemma tror jag. Eller om det blir lite mer vila först. ;-)

Pöss!

Av Elinor - 11 november 2010 07:49

  


Hittade detta kortet på mig själv när jag var hemma hos mamma och pappa för några dagar sen. Hahaha, fy vad ful jag är! Värsta gluggen efter en tand har jag oxå. ;-)


Just nu sitter jag och fryser som en gris, men älskar ändå snön så jag vägrar att klaga. Jag slog ju knäet halvt fördärvat igår när jag var ute, landade rakt med knäskålen på en trottoarkant, och gled en bit och hamnade mitt i körbanan. Mycket smidigt Elinor. Ont som attan gjorde det så det blev en lååång barnförbjuden ramsa innan jag började ha roligt åt mig själv för jag tänkte på hur komisk jag måste ha sett ut där jag låg och kravlade runt i snön. Hahaha!

Under kvällen igår så kunde jag knappt sträcka ut benet för det gjorde så himla ont, men idag är det lugnt, det känns bara som ett stort blåmärke. Så man får väl hoppas på att jag inte slår ihjäl mig igen nu strax när jag ska ut.


Ska på samtal nu halv nio, och sen så ska jag hem och hämta en kasse böcker och lämna in dem på bibblan hade jag tänkt. Hoppas min favoritpersonal är där idag. :-D Sen ska jag nog ta det lugnt här hemma och imorn blir det städning igen. Har faktiskt kommit ganska långt så jag är impad av mig själv.


Nej nu ska jag dra, så jag kan ta mig dit i lugn takt och kanske lyckas hålla mig på benen. Hörs sen!



Av Elinor - 8 november 2010 08:44

  


Jag är blek som ett spöke! Haha! Plus att jag gör en fulmin med mitt huvud, liksom skjuter fram det som Tyra Banks lärde ut på sin show. Haha, man ser ut som värsta tönten. Jag har lite svårt att göra ett vanligt face-uttryck när jag liksom skjuter fram huvudet så mycket som jag kan. :-P


Jag gick och la mig först kl 5 imorse, sen tog det ett bra tag innan jag lyckades somna. Strax innan åtta så vaknade jag igen och var hur pigg som helst. Bara lite stel i kroppen. Helt sjukt, jag som varit trött dygnet runt förut. Fast jag tror att det beror på att jag tog mig några glas under helgen och alltså inte har tagit min medicin som jag ska. Men idag ska jag ta den som vanligt. Har fyllt på min lilla dosett så jag vet när jag ska ta dom. Fast jag tycker inte riktigt om att ta dom för jag blir lite för avtrubbad enligt mig själv. Men jag vet att jag inte får minska dom just nu när allting är såhär lite jobbigt runt mig. Fast det blir nog bra, jag kan vänta. :-)


Idag ska jag städa här hemma. Jag kom ju ganska långt igår, så nu ska jag ta resten. Blir så bra. Rensa bland skor och väskor är nummer ett iaf. För just nu ligger alla väskor i en stor hög i hallen. :-P

Ja ja, men jag återkommer sen... pöss pöss!

Av Elinor - 7 november 2010 19:00

Här kommer ett långt och troligen inte speciellt roligt inlägg... Nu när jag äntligen tagit kort på alla mina väskor (dom som jag har i lägenheten) och jag har insett att jag har väldigt många som är väldigt lika. Hehe! Enformig? Jo ungefär. Fast jag har börjat att köpa liite andra väskor än bara svarta. Jag vet inte varifrån alla kommer, men dom jag minns kan jag ju skriva upp kanske. :-P


Här kommer första bilden:


  

1-2: De här väskorna är väl egentligen bara plastkassar med dragkedja. Köpte dom på Hemtex för kanske 2 år sen eller om det till och med var 3 år sen. Länge sen var det iaf. Har varit min packning varje midsommar sen dess. :-D


  

3: Den orangea väskan köpte jag i Karlstad för att ha en ny skolväska. Kommer inte ihåg vad affären heter riktigt. Världens minsta affär är det iaf och ligger på gå-gatan. Den heter nåt typ som väskor eller nåt sånt totalt okreativt. haha!

Den lilla svarta väskan köptes 2007 när jag skulle på bröllop och behövde en väska som passade när jag var lite finklädd. Fast jag känner mig alltid så töntig med en så liiiten väska. Speciellt nu sen jag blivit större. hahaha. ;-)


4. Min gamla fula ryggsäck, köpt på sportringen i säffle. Kommer inte ens ihåg om den har nåt märke eller så.


5. Väskan till höger på bilden är en tråkigt vanlig skolväska som jag inte har en aning om när jag köpte.

Den andra är en svart tygväska som jag älskade när jag köpte den. Men vet inte var eller när jag köpte den heller.


6. Hahahaha, den här är den äldsta väska som jag äger. Och jag har snott den av min mamma och pappa som köpte den endera när jag var liten eller till och med innan jag var född. Så den är gammal. Men jag gillar den för att det är en bag men ändå ganska liten och lätt. Men ful som stryk det är den. :-P


  

7. Alla dessa tygpåsar/väskor är från www.flatebo.se Dom lite större är köpta nu i år nån gång innan sommaren typ. Flera av dom tror jag fortfarande man kan köpa. Den lilla svarta med reflexkorset på däremot är köpt för flera år sen på samma ställe.


8. Egentligen kallar jag inte det här en vanlig väska eftersom det är en kylväska. Men jag hittade den i skåpet så jag tog kort på den med. :-) Även den köpt på Hemtex nu i sommar.


9. Hahaha, ännu en totalful väska. Den är köpt på en leksaksaffär för att det är en ko på den och jag samlar på kossor. Världens finaste djur. Så då kunde jag ju inte motstå den här. (kanske kommer en bildserie på min kosse-samling oxå?)


10. Den blå väskan är en jag tycker mycket om bara för att Ior är på den. Och jag tycker den är lite mysig. Köpt på Tiara i Säffle (om du är i Säffle så gå dit!!!)

Färjestad väskan är ju lugnt snyggast! Köpt på Färjestadsshoppen på Bergvik (karlstad). Tyvärr är den lite trasig, men jag vägrar slänga den bara för den är så snygg. :-D


  

11. Den bruna väskan (den till vänster) är min favvis just nu och det är den jag släpar runt på varje gång jag kliver utanför dörren. Köpte jag på marten, så jag vet att jag har visat upp den förut.

Den svarta är oxå köpt på marknaden och jag har använt den en del nu oxå. Även den har jag visat förut. :-)


12. Väskan med noter på köpte jag i Sandviken när jag var där i typ slutet på maj början på juni. Jag behövde en väska till när jag åkte hem, plus att jag typ alltid vill köpa nya väskor så den fick efter många om och med följa med mig hem.

Den svarta var min förra favoritväska. Jag gillar den, känns lite som jag när det är nitar på den och så. :-D Så den är välanvänd.


  

13. En somrig Björn Borg-väska som jag bara var tvungen att ha, och den sommaren som jag köpte den så gick jag runt med den jämt. Fast man blev helt sned för den väskan är så himla stor så jag bar på alldeles för mycket grejer. :-)


14. En liten Björn Borg som jag fått av min kära moder när vi var på köpcentret i Töcksfors. Än en gång så var jag tvungen att köpa en väska och då var hon snäll och köpte den åt mig. Men det måste vara minst 3-4 år sen nu.


15. Nästan likadan väska som nr 13. Fast köpt året innan den. Användes flitigt, så Björnborgloggan på handtagen har typ skavts bort på vissa ställen. Hehe.


16. En enorm Björn Borg som man kan få med sig hela sitt liv i. Jag lovar att om jag går ner några kilo så kan jag säkert tälta där inuti. ;-) Hahaha! Enda jag inte gillar med den väskan är att blixtlåset inte går ända ut till kanterna så om man går på stan så kan folk stoppa ner handen i väskan och sno saker. Inte så bra.


17. Ännu en Björn Borg, som jag köpte för min förra liknande gick sönder. Den är min favvis av Björn Borg-väskorna, så den kanske jag börjar använda snart igen. :-)


  

18. En vit väska som jag inte har en aning om när eller varifrån jag fick. Hade den inte alltför många ggr för jag tycker egentligen inte om vita väskor. Men men, lite använde jag den iaf. Och kanske kommer jag använda den igen.


19. Min Converse-väska. Helt okej väska. I like it! Men jag är lite neggo till att det är en tygväska för om det börjar regna så blir allting där i förstört. Så därför använder jag den inte så mycket som jag skulle vilja göra, speciellt inte den här årstiden. (även denna från Tiara i Säffle)


20. En helt vanlig svart väska som är ganska stor, köpt på Lindex för ett eller två år sen tror jag. Tycker varken eller om den. Den är väl okej eftersom jag köpte den, men den är liksom inte sådär speciell.


21. En väska som jag hade innan jag blev helt besatt av väskor. Så den är nog den enda väska jag har som verkligen är sliten. Handtaget är i nåt fejk-läder aktigt, och det har blivit helt fransigt och håller på att gå sönder tror jag. haha! Så den väskan måste vara från typ 2000 tror jag.


22. Syns inte riktigt på bilden men den är faktiskt grön. Oxå en sån där jättestor väska som jag fyllt och så har nästan handtagen gått av för det. Därför borde jag egentligen laga den eller kasta bort den. Men jag är för lat, och har för svårt för att slänga väskor. Köpt på marknaden förra eller förrförra året.


23. Nån ful svart väska som jag bara inte kommit mig för att kasta.


24. Favoriten bland dom små väskorna. En Esprit väska, köpt på Liljas väskor i Karlstad. (en av mina favvo-affärer)


25. Den första handväska som jag hade. Den användes en del i typ sjuan eller åttan (1997-1998) Fast då hade jag inte alltid med den som jag har nu, men jag försökte bära runt den lite då och då för det skulle vara så. ;-)


Där har ni mina väskor som jag har här hemma i lägenheten. Jag tror att jag har fler väskor hemma hos mamma. Det var mycket färre väskor än jag trodde det skulle vara. Men men... hehe. Hoppas ni orkade läsa. ;-)


Pöss!

Av Elinor - 7 november 2010 01:43

och än en gång så kan man inte sova. Suck!

 
Av Elinor - 6 november 2010 16:17

varit så fint idag! Så nice att åka till morfars grav och få tända. Plus ta kort. :) i will be back!

 
Av Elinor - 6 november 2010 11:45

  


Jag gillar den här bilden på mig. :-D Särskilt min oerhört snygga frisyr! ;-) Tagen i september eller oktober 2006. Har gått upp ungefär 45-50 kilo sen dess. Riktigt illa känns det, men jag tänker försöka ta mig själv tillbaka.

Blev ju typ klar med ett schema igår som jag kan ha i några veckor framåt och se vad som händer med mig själv under tiden. :-) Skulle behöva lite hjälp att ta helkroppsbild på mig själv före jag börjar så jag vet hur jag ser ut. (uschamejen) Så jag har något att jämföra med sedan när jag kommit en bit på väg och sen när jag är färdig. :-D Ska verkligen bli roligt!


Nej nu ska jag klä på mig och sen ringa mamma och se hur det blir under dagen. Jag kommer ta mig tid att skriva några riktiga inlägg senare som sagt.. vinkevink

Ovido - Quiz & Flashcards