BaraElinor

Alla inlägg den 4 november 2010

Av Elinor - 4 november 2010 21:34

  


Såhär ligger det till med mig just nu, så nu stänger jag ner och går och drar täcket över mig och snarkar högt tills imorn! :-P

Sov Gott allihop!



Av Elinor - 4 november 2010 20:20

     


Jag bara älskar Robinson!!!    Om ni inte märkte det i mitt förra inlägg! Sitter som klistrad och kollar samtidigt som jag knattrar här.


Funderade på att göra om bloggen lite förut, så jag letade en massa bakgrundsbilder så jag kunde få en som passar mig, men sen insåg jag att jag är nöjd med den som den är just nu. Hihi! Den passar mig och den är varmt gul så jag blir pigg av att se den. Så det får vara så ett bra tag till. Lysa upp mitt höstmörker.


Jag hann föresten aldrig ta kort på väskorna. Haha, är ni förvånade? Det är inte jag... Har kollat på tv och sen så har jag även pratat lite i telefonen. Ringde en söt tant till mig förut och lät som hon gjort nåt hemskt för att hon hade ringt fel. Blev helt varm i hjärtat, så jag hoppas hon kom fram till den hon skulle till. Så sööt.

Jag blev verkligen ställd när hon ringde och undrade vad det var som stod på. Trodde först att det var nån typ försäljare eller så, men det slapp jag ju som tur var. Sen har jag pratat i fånen med lilla mamsen oxå.   


Har mått riktigt bra nu under kvällen, har verkligen inget att klaga på så. Däremot så börjar jag redan bli trött, det är ju lite pinsamt egentligen. Jag är som en gamling, vaknar tidigt och somnar typ vid 21 på kvällen. Hahaha! Men jag försöker hålla mig vaken idag, så jag kan vrida dygnet liiite iaf, så jag slipper gå upp kl 6 på morgonen. Dock så borde jag fortsätta med det eftersom jag ska börja med promenader innan frukost osv. Ja ja, man får se hur det blir.


Nu ska jag springa på dass, sen fortsätta kolla.   



Av Elinor - 4 november 2010 16:45

  


Det blev inte så mycket gjort idag för det var underbart väder ute och jag drog ut istället. Plus att det blev ännu bättre upp för jag stack iväg till pappsen och var där några timmar. Plus att man fick träffa en faster, och sen även min bror och min mamma!   Tycker om min familj! (ooch resten av släkten med...)


Hoppas på att det blir ordning här imorn istället, så jag kan få njuta av helgen sen. Det är ju ändå riktigt helg nu, helgdagar! Så mys med tända ljus på kyrkogården... det är det bästa som finns när man ska iväg och det är mörkt ute men man ser hur hur många ljus som helst! Jag blir glad av ljusen, och det är ändå så stark myskänsla så den sitter kvar i flera dagar.


Tja, vad ska jag skriva mer då?

Jag längtar som attans på att det ska bli kväll så det är dags för min nya drog. Det är ju Robinson på 4an idag och det kan man faktiskt inte missa. Inte en chans.    Man kan liksom fastna i det programmet och det är just det jag lyckats med. Plus att Palo Roberto är en stor favorit hos mig. Hihi! Blir glad av att se honom!   


Kanske kanske ska ta kort på väskorna nu? Jag gör ju inget vettigt direkt, så jag skulle ju kunna köra. Måste ändå hitta ny förvaring för det snart... Behöver det utrymmet där dom ligger just nu. Hahaha, man kanske skulle rensa? (NO WAY!!!) Så jag får försöka filura på det lite grann.   Har en liten idé på var jag ska peta in dom, men jag vet inte riktigt om dom får plats. hahaha, jag är sån tönt!


Nu ska jag nog faktiskt göra det... väskorna, here I come!


Av Elinor - 4 november 2010 06:39

  


God Morgon Everyhopa!

Känner mig helt pigg och utvilad idag och det är skönt! Kommer troligen att greja lägenheten hela dagen, och sen så ska jag troligen börja med lite grejer igen. :-D Jag kommer köra en nystart, med nya mått, ny vikt osv. En livsstilsförändring, och så kommer jag att försöka blogga en del om det och så. Kommer bli riktigt bra tror jag. Jag är pepp för att köra. Blir att röra på sig lite mer och bara få lite frisk luft osv. Sen träna upp lite styrka i kroppen, lite kondition och lite smidighet. :-)

Har skaffat en träningsdagbok (det kanske jag har nämnt) och sen ska jag köra på med mat, och skriva upp vikt och mått och få allting samlat i en skrivbok typ. Ska sätta upp mål och sånt.

Fast ja, det är inte idag! :-P

Ovido - Quiz & Flashcards