BaraElinor

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elinor - 20 augusti 2010 18:30

  


Det här är en av mina absoluta favoritböcker... som jag inte kommer skriva så  mycket om, men som jag ändå vill tipsa om. Den utspelar sig till större delen under andra världskriget och är en riktigt kärlekshistoria, om än en svår sådan.

Mer än så vill jag nog inte säga just nu, men läs den!

Molnfri Bombnatt - Vibeke Olsson


  

Den här serien är helt kanon, jag har köpt den med alla fyra delar i en. Många har säkert sett den när den gick på tv för ett tag sedan. Det är iaf en bok om syskonen Steffi och Nelli som kommer till Sverige och ska bo i svenska familjer tills kriget är över.

Mycket händer under deras tid här, rasism och en massa annat inträffar, och det är väldigt spännande läsning! Jag tror jag läste den här första gången när jag gick i sjuan eller åttan. Jag älskade den direkt.

Kanske inte så smart att göra ett inlägg om den här boken när jag inte riktigt kommer ihåg allting som händer. Men jag blev sugen på det när jag rotade i mina bokhyllor och hittade den. Ni kan ju alltid testa. :-)

En ö i havet - Annika Thor


Kommer nog komma fler boktips imorn eller så för då ska jag börja rota ordentligt och storrensa bland alla böcker jag har. Kommer säkert hitta massa spännande där. :-D


  

Av Elinor - 20 augusti 2010 17:36




Det var lite av musiken som jag önskar att jag hade på cd så jag kunde spela sönder dom med lite bättre kvalitet... Jag gillar dom verkligen!


(ps. Jag älskar att ha min blogg tillbaka igen. :-D )

  

...

Av Elinor - 20 augusti 2010 14:03

  


Jag raderade min blogg imorse efter ett infall att jag inte alls ville blogga mer, men så nu under dagen så har jag klättrat på väggarna efter att blogga. Hahaha, så himla smidigt! Så nu börjar jag om igen, med samma adress som förut. Vilket jag antar att du vet eftersom du läser här...   


Min dag har varit helt okej, men jag har vilat lite och sådär för jag vaknade redan 05.50 så jag blev en aaaning seg framåt 11 där nånstans. Så då sov jag en liten stund till. Hehe!

Men nu tänkte jag sitta här vid datorn lite och sen blir det väl till att plocka i ordning i sovrummet. Är lite stökigt där just nu eftersom all nytvättad tvätt hänger överallt och jag inte kommit åt olika utrymmen pga tvätten så ligger andra saker oxå lite här och där. Och så måste jag sen ta tag i disken oxå.   Hoppas jag lyckas!   

Idag i stort (förutom att jag vilade lite) så har jag känt för att typ hoppa runt och dansa för jag har så mycket spring i mina ben. Speciellt med tanke på att jag är inne på min tredje dag utan godis. Inte illa för att vara jag! Ska jag vara helt ärlig så saknar jag det faktiskt inte så himla mycket... det är om jag tillåter mig själv bli för hungrig så kommer suget, men annars är det ganska lugnt. Samma sak med colan, det är jätteskönt att vara utan den! Vatten är verkligen livets dryck!!!


Nu dags för käk!!! Sen disken!


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards