BaraElinor

Alla inlägg den 27 augusti 2010

:-)

Av Elinor - 27 augusti 2010 20:25

  


Jag somnade när den här gick förra helgen så jag såg bara en del av den, så nu ska jag se resten hade jag tänkt. :-D

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om dom här filmerna, men dom är grymme-bra måste jag erkänna! Sitter som klistrad när dom går på tv, eller när jag slänger på dom i dvd:n.


Har fortfarande inte stängt fönstret, men jag tycker allvarligt talat att det har blivit varmare ute nu än det har känt under hela dagen. Enda jobbiga är att min fotled har börjat värka. Inte bra alls, det är väl det negativa med höst och vinter. Allting värker mer då... Fast jag ska inte klaga, finns dom som har det mycket värre.


Men nu hinner jag inte skriva mer förtillfället... Filmen kallar på mig! :-P


  

Av Elinor - 27 augusti 2010 16:28

     


Jag mår så himla bra just nu! Jag har varit ganska pigg hela dagen och för första gången på evigheter har jag inte behövt att sova middag nånting alls. haha!

Sitter med fönstret öppet och det är lite kyligt men jag fryser inte. Har börjat dricka en massa te igen, så det kan ju bero på det att jag håller mig varm. Men det känns skönt att få in frisk luft och jag är faktiskt ganska glad att hösten typ är här nu, kanske kan jag njuta av den i år igen. :-D


Har ni nån gång känt att det liksom är "nu det händer"? Jag känner liksom att jag är på gång åt rätt håll och det ska bli sååå kul att komma igång med allting.

Jag håller på att städa och greja idag så jag ska få det riktigt fint här hemma. Sen ska jag planera lite smått för att få ett veckoschema, och så när det är fixat så blir det att ta saker i tur och ordning. Ta det lugnt, men ändå försöka komma igång lite.

Jag är inte alls lika skrämd av framtiden just nu, det känns mest spännande! För egentligen, det kan ju inte bli helt fel, det finns alltid en väg ut, en ny väg att vandra på. Jag är sprallig och jag känner bara att "YES, jag vill ut, jag vill leva!!!" Är så himla pepp att göra saker, att komma ut och få lära känna folk och så. Jag vill se platser, jag vill ägna mig åt intressen helhjärtat, jag vill plugga, jag vill jobba. Jag vill måla/fota/skriva/sjunga och massa massa annat.

Det har liksom vaknat någon slags passion till livet inuti mig och jag tänker aldrig mer låta den dö! Det är för underbart för att någonsin släppa igen. Jag vet att det kommer komma dagar när man är mer nere än annars, men jag behöver inte låta det hänga kvar som jag alltid gjort innan. jag har inte vågat vara lycklig innan, men nu ska jag ta mig tusan leva!!! :-D


  

Av Elinor - 27 augusti 2010 12:15


Dreaming, hoping, for another try
I've been looking, searching, deeper down inside
And if I loose my way, I'll find another road
Cause I can make a change on my own

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe it finally
I'm moving on

Something, somewhere, that I long to find
I am learning, slowly, one day at a time
That if I loose and fail, I'll be fine

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe it finally
I'm moving on

(I am moving) To a brighter dawn
(I am moving) Gotta take the fight
(I am moving) I can make it right
(I can make it right)

I'm moving on
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone
I can be who I wanna be
And start living my life for me
I believe it finally
I'm moving on
(I am moving)
Yes I'm moving on
(I am moving)
I'm moving on

____


Jag älskar den här låten för den säger så mycket. Det känns som en låt som jag borde ta till mig och använda i mitt liv. Som tex den där om att om man gör fel eller går fel väg så finns det alltid en annan att följa som leder en rätt. Man kan själv genomföra en förändring hos sig själv!   

Därför kan jag lyssna på den hur många ggr som  helst just för att peppa mig själv.   


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards