BaraElinor

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Elinor - 24 augusti 2010 21:38

  


Jag har försökt blogga här nu i en evighet men skiten har inte velat fungera. Något frustrerad! Har knappt varit hemma idag känns det som. Först var jag på samtal, sen hem en liten stund, och så iväg på stan för att jag skulle köpa bakelser, men Holgers hade stängt, så då trodde jag att jag skulle bli tvungen att handla på ica... men så gick jag in av en slump sådär på Tiara, eftersom jag är väsk-galning, och då sa Caroline som jobbar där att det finns ett ställe i stan som heter Tårtmakar'n, så det var dit jag begav mig och så köpte jag lite bakelser. Efter det iväg till bibblan för att bjuda några få utvalda på det smaskiga! Sen gick jag omkring där ett bra tag och kollade på olika böcker och läste tidningar och pratade med personalen. Sen gick jag hemåt, tänkte först handla film, men jag insåg att jag ska spara på mina pengar nu, så duktiga jag lät faktiskt bli! Sen så kom jag då äntligen hem till mig, och hade precis fyllt mina vattenflaskor med vatten för att sätta mig och ta det lite lugnt. Men då ringde mamma och sa att hon var utanför och så åkte vi iväg och shoppade lite (läs: mamma shoppade). Jag var med som smakråd och bara för att umgås lite med bästaste mamma! Sen blev det mathandling, och så hem... sen fick jag extremsug som jag inte kunde stå emot när jag kom hem, så jag köpte en chokladkaka, trots att jag slutat med godis. Men jag åt bara två rader av den, resten ligger här bredvid och lär inte bli uppäten heller. Jag är inte alls sugen egentligen. Inte längre... Tror det blev så efter att jag ätit bakelsen och så, det triggade lite. Men nu är det nya tag igen.

Fått en hel del vardagsmotion idag, och pga det så har jag skitont i mina fötter. Hehe! Men det kan jag stå ut med, jag känner mig ändå nöjd med dagen!


Jag mår ganska okej nu, eller väldigt okej om jag ska vara ärlig. Kan inte klaga, jag känner mig på gång. Även om jag fortfarande sover en aning för mycket, men jag vill verkligen komma igång. Tror allt sug och så kommer att gå bort när jag får helt ordning på måltider och sånt. Eller kanske inte allt, men det kommer iaf att bli myyyycket bättre! :-D


Ska snart lägga mig tror jag, efter att jag kollat efter i min kalender lite grann för jag vet inte riktigt hur det ligger till, men det känns som jag har glömt någonting imorn. Och där brukar jag ju skriva upp det mesta så det blir nog bra.

Imorn kommer jag nog sitta mer vid datorn om det inte är nåt speciellt som är inbokat, så då kommer det nog några fler inlägg för den som vill läsa. :-P


God natt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards