BaraElinor

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Elinor - 14 maj 2011 09:27

 

Jag sitter och kollar på Lejonkungen och snyftar lite för mig själv. Haha, jag blir alltid lika snyftig när Mufasa dör! Men det går snabbt över eftersom Timon och Pumba kommer in i bilden strax efter. :-D


Timon - Vem är hjärnan av oss två?

Pumba - Eeeeh?

Timon - Precis min åsikt!


Haha, dom är så himla bäst!

Jag ska försöka att ta mig igenom alla mina filmer nu, jag kollar typ på en om dagen (minst) och jag tror att jag har över 400 filmer. :-) Så det kommer ju ta ett tag, men jag kan ju kanske skriva lite om dom eller nåt när jag ser dom. :-D

Har ju så himla många som jag aldrig har sett oxå, så det ska bli kul att titta på någon som man inte vet vad det händer i. :-P


Jaja, nu ska jag se klart här... :-)

Av Elinor - 14 maj 2011 08:00

Det är ju svårt att bara välja en. Finns ju hur många som helst som jag tycker om. Älskar att läsa Poesi även om jag gör det alltför lite nu för tiden.

Jag gillar ju Karin Boye, Gustav Fröding, Nils Ferlin, men oxå nyare som Bruno K Öijer (är det K i mitten?), Lukas Moodysson, Marcus Birro (ibland). Sen även sådana som liksom inte är världskända direkt. Lokala poeter som gett ut böcker och så.

Så det är svårt att välja en enda...

Sen om man räknar tex folk som skriver musik och sådär så är ju Lars Winnerbäck lugnt min absoluta favorit. Man hittar alltid någonting i hans låtar som man känner igen sig i och som liksom passar in i ens liv.


    

Ovido - Quiz & Flashcards