BaraElinor

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Elinor - 3 maj 2011 21:55

Jag känner mig lite sådär halvt om halvt seg nu... Alltså jag tror inte ni vet hur mycket jag har kämpat för att ta mig hit där jag är idag. Jag mår jättebra för tillfället, men jag har vissa saker som måste ses över innan jag gör någon större förändring. Men jag har kontroll, jag vet precis vad det är jag pysslar med och jag skulle önska att ni hade lite mer tro på mig än ni verkar ha just nu. :-)

 

Jag har en dröm om det här med min livsstilsförändring, jag har längtat efter det här så länge, men jag har inte varit mogen. Det har varit på grubblarstadiet väldigt länge. Nu (idag faktiskt) har jag diskuterat allting kring det här med min terapeut och hon förstår varför jag väntar och hon vet när jag tänker köra. Och hon stödjer mig i det! :-D Ingenting av det jag gör är oplanerat, och det är aldrig bara JAG som funderar, planerar och vrider och vänder på allting. Jag får hjälp med det och det är jag så glad för. JAG måste göra arbetet men jag har mängder med folk som står bredvid och håller på mig och jag kommer att klara det den här gången! :-D Så du som tror att jag bara har massa ursäkter: Tro på mig istället! ;-P

 

Nu ska jag säga god natt! Imorn blir det städ och tvätt-dag!

 

 

Av Elinor - 3 maj 2011 17:13

 

Alltså allvarligt, varför har alla sån åldersnoja just nu? Överallt när jag läser bloggar osv så kan man endera läsa det rakt ut eller mellan raderna att folk är rädda för att bli äldre och redan folk som är 20 klagar över att dom börjar bli gamla. Varför? När jag nyss fyllde 27 år så fick jag kommentaren om hur det känns att vara så gammal nu... Skulle det kännas något annorlunda? Vad är det som skulle göra att hela världen förändrades över en natt när jag gick från 26-27? Och vaddå jag är gammal nu? Jag tycker att man är gammal när man är 75+ Där går min gräns. Innan dess så är man inte äldre än man gör sig. (egentligen är man inte det efter heller)

Jag förstår inte vad folk är rädda för. Till viss del kan jag göra det för jag hade min ålderskris när jag fyllde 18 redan. Och sen en lite mildare när jag fyllde 20. Men sen dess har jag insett att varje år i ens liv är värt exakt lika mycket som året innan. Alla år i ens liv har sin egen charm!

Jag struntar just nu fullständigt i om jag ser ut som en sköldpadda på 150 år, för jag vet att jag har mycket mycket barnasinne kvar inuti. Jag ser fram emot att bli äldre, jag ser fram emot att se vad livet har i sina gömmor för mig. Vilken väg som är utstakad för mig. :-D

Sluta oroa er så mycket över hur gamla ni är och njut istället av att vara där ni är just nu!


Pöss på er!

Av Elinor - 3 maj 2011 16:51

Jag måste bara se om det här fungerar eller inte... :-)



 

Av Elinor - 3 maj 2011 08:00

 

Kan lugnt påstå att jag HATAR den här boken... jag har absolut ingen aning om vad den handlar om och jag har faktiskt tagit mig igenom den en gång. Usch, det gör jag aldrig om. Nej, det är absolut inte en bok som jag skulle rekommendera för andra...

Ovido - Quiz & Flashcards